آشنایی با بهترین رمان نویسان قرن و خواندنی ترین کتاب های آنها

مجموعه : مجله خبری
آشنایی با بهترین رمان نویسان قرن و خواندنی ترین کتاب های آنها

انتخاب خواندنی‌ترین رمان‌های قرن 21 کار آسانی نیست. به همین دلیل ما چندین فهرست از جمله فهرست گاردین و reedsy را بررسی کردیم و توانستیم شش گزینه را به عنوان بهترین رمان‌های قرن اخیر و بهترین رمان نویس‌ها برایتان فراهم کنیم. اگر به دنبال خواندن کتاب‌هایی هستید که آوازه‌شان به گوش دنیا رسیده است، لیست زیر به کمک شما خواهد آمد.

 

کیو 184 نوشته هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی کتاب‌های زیادی نوشته است که هر کدام از آن‌ها جذابیت‌های خاص خودشان را دارند؛ اما کتابی که در فهرست بهترین رمان‌های این نویسنده قرار می‌گیرد، کتاب معروف به کیو 184 است که به صورت انگلیسی 184 q نوشته می‌شود.

 

این کتاب را بسیاری یادآور شرقی اثر جاودانه جورج اورول یعنی 1984 می‌دانند. داستان روایت دختری به نام آئومامه Aomame است و با یک حادثه تعجب برانگیز شروع می‌شود. او به هتلی می‌رود، یکی از مهمان‌ها را می‌کشد و رد پایی از خودش باقی نمی‌گذارد.

 

نکته جالب این کتاب پرداختن به مفاهیم متعددی از جمله اعتقادات و مذهب، جنایت، عشق و خشونت خانگی است و تمام این مفاهیم را در فضایی سوررئال قرار می‌دهد که هر لحظه آماده بهت زده کردن خواننده است.

 

نسخه انگلیسی این اثر 928 صفحه است و در سال 2009 به چاپ رسید. گفته می‌شود این کتاب در عرض یک ماه یک میلیون نسخه به فروش رفت. بنابراین بسیاری معتقدند این کتاب را باید به فهرست چند رمان که جزو “بهترین کتاب هایی که تا به حال نوشته شده اند” به حساب می آیند و در این مطلب آورده شده اند، اضافه کرد.

 

طوفان شمشیرها نوشته جرج آر.آر. مارتین

این روزها سریال بازی تاج و تخت که توسط HBO پخش شد، بینندگان بیشتری نسبت به خوانندگان کتاب نغمه یخ و آتش دارد؛ کتابی که داستان Game Of Thrones بر اساس آن ساخته شده است.

 طوفان شمشیرها در حقیقت جلد دوم و سوم نغمه یخ و آتش است و زمانی را به تصویر می‌کشد که جافری پسر سرسی لنیستر بر تخت پادشاهی نشسته است و ظلم می‌کند. در هر بخش زمینی که در این کتاب روایت شده اتفاقی در حال رخ دادن است؛ دنریس یا مادر اژدها در موقعیت حساسی قرار دارد، راب استارک بر قلعه محل زندگی‌اش حکمرانی می‌کند و رقیب سرسخت جافری یعنی استانیس باراثیون به دست ساحره به قتل رسیده است.

 

این کتاب در فهرست پر فروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد و جرج آر.آر. مارتین، نویسنده آن را از جهت خلق دنیای جادویی و پرداخت عالی شخصیت‌ها یکی از بهترین رمان نویس‌های قرن 21 می‌نامند. برای مشاهده لیست کتاب های جرج آر.آر. مارتین کلیک کنید.

 

آشنایی با بهترین رمان نویسان قرن و خواندنی ترین کتاب های آنها

هری پاتر و جام آتش/ جی.کی. رولینگ

درست است که هر کدام از مجموعه کتاب‌های هری پاتر با قلم جادویی رولینگ نوشته شده‌اند و داستانی هیجان انگیز و جذاب دارند؛ اما جالب است بدانید از میان کتاب‌های این مجموعه «هری پاتر و جام آتش» است که به عنوان خواندنی‌ترین اثر جی.کی. رولینگ در نظر گرفته شده است و به خاطر پایان بندی‌اش می‌تواند به راحتی در لیست چند کتاب دلخراش که باعث می شوند هر بار با خواندن آن‌ها گریه کنید، قرار بگیرد.

 

داستان این مجموعه از جایی شروع می‌شود که بهترین دانش آموزان بهترین مدارس برای مسابقات به هاگوارتز می‌آیند. کسانی که می‌خواهند در مسابقات شرکت کنند نام‌شان را داخل جام آتش می‌اندازند تا جام آن‌ها را انتخاب کند.

 

در این میان با اینکه سن هری برای شرکت در مسابقه مجاز نیست؛ اما ناگهان اسمش از جام آتش سر درمی‌آورد و مجموعه‌ای از اتفاقات نفس گیر به دنبال آن اتفاق می‌افتد. اگر هنوز این کتاب را نخوانده‌اید، خوب است هر چه زودتر این اثر پر فروش رولینگ را در فهرست خواندنی‌هایتان قرار دهید.

 

دزد آذرخش نوشته ریک ریوردان

ریک ریوردان Rick Riordan نویسنده آثار مهمی برای نوجوانان است و کتاب دزد آذرخش او یا The Lightning Thief در فهرست خواندنی‌ترین رمان‌های قرن 21 به ویژه برای نوجوانان قرار می‌گیرد. استان دزد آذرخش درباره نوجوان دردسر سازی به نام پرسی جکسون است که مادرش هر سال مدرسه‌اش را عوض می‌کند، به این امید که دردسر دنبال او نرود و او هم دنبال دردسر نرود؛ اما موفق نمی‌شود.

 

ریوردان در این داستان مایه‌های اساطیری را با داستانش آمیخته است و از این جهت که نوجوانان و حتی خواننده‌های مشتاق بزرگسالش را با اسطوره‌ها آشنا می‌کند، کاری در خور توجه انجام داده است.

 

پرسی جکسون که متوجه شده است یک پسر عادی نیست؛ بلکه دو رگه است و پدرش یک ایزد یونانی بوده است؛ با داستان تازه‌ای رو به رو می‌شود. کسی آذرخش زئوس، خدای خدایان را دزدیده است و همه به طرز عجیبی فکر می‌کنند که این کار را پرسی انجام داده است.

 

پرسی هم به همراه دوستانش تلاش می‌کند تا ثابت کند دزدیدن آذرخش زئوس کار او نبوده است و در این مسیر با اتفاقات هیجان انگیزی رو به رو خواهد شد.

 

آشنایی با بهترین رمان نویسان قرن و خواندنی ترین کتاب های آنها

در جستجوی آلاسکا نوشته جان گرین

جان گرین قبل از آنکه با اثر «خطای ستارگان بخت ما» شناخته شود؛ با کتاب «در جستجوی آلاسکا» که در سال 2005 منتشر شد، به شهرت دست یافت. مخاطب کتاب در ابتدا نوجوانان در نظر گرفته شده بودند؛ اما خیلی زود بزرگترها هم به این رمان علاقمند شدند و همین امر باعث شد کتاب گرین هفت سال متوالی پر فروش‌ترین کتاب نوجوانان شناخته شود.

 

ممکن است با خواندن عنوان کتاب فکر کنید قضیه ربطی به منطقه آلاسکا دارد؛ اما در حقیقت آلاسکا نام دختری است که شخصیت اصلی داستان مایلز هالتر عاشق او شده است.

 

این دختر بسیار باهوش و متفاوت است و چیزهای زیادی را به مایلز که تا قبل از این زندگی یکنواختی داشت یاد می‌دهد. رابطه این دو و اتفاقات کتاب فضایی جالب را برای خواننده ایجاد می‌کند. «در جستجوی آلاسکا» همچنین برنده جایزه انجمن کتابخانه‌های آمریکا شده است و یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های قرن بیست و یکم در نظر گرفته می‌شود.

 

سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت اتوود

زمانی که شبکه Hulu در حال ساخت سریال سرگذشت ندیمه بر اساس رمان مارگارت اتوود بود؛ کمتر کسی گمان می‌کرد این سریال با استقبال در سراسر جهان رو به رو شود؛ اما نویسنده خوب همین است؛ داستانی خلق می‌کند که خوانندگانش از هر طرف کره زمین برای شنیدن آن صف می‌کشند.

 

اتوود این کتاب را در 311 صفحه نوشت و سال 1985 منتشر کرد؛ بنابراین ممکن است فکر کنید در این فهرست جایی ندارد؛ اما از آنجایی که شناخته شدن این کتاب در قرن 21 اتفاق افتاد و دنباله آن نیز سال 2019 نوشته شد، جایگاهش را در این فهرست نگه داشته است.

 

 در سال 2017 داستان سرگذشت ندیمه کتاب به شکل سریال درآمد و مخاطبانش را پیدا کرد. سرگذشت ندیمه داستان دورانی از تاریخ است که گروهی افراطی حکومت را در دست می‌گیرند و تلاش می‌کنند همه چیز را به شکلی خشک تغییر شکل دهند.

 

از جمله کارهای وحشتناک آن‌ها به بردگی گرفتن زنانی است که هنوز قدرت باروری دارند. افراطی‌ها آن را از خانواده‌هایشان جدا می‌کنند و به عنوان ندیمه به خانواده‌های سران می‌دهند تا برایشان بچه بیاورند. این کتاب اتوود با دنباله آن به نام وصیت نامه‌ها همراه شد که سال 2019 منتشر شده است و بسیار خواندنی است.