تشخیص لوازم آرایش تقلبی چگونه است ؟

تشخیص لوازم آرایش تقلبی چگونه است ؟

آیا می‌‌دانید چگونه باید از اصل بودن لوازم آرایشی اطمینان حاصل کنید؟ این روزها به قدری تقلب زیاد شده که همه در فکر این هستیم چگونه محصولات آرایشی اصل را تشخیص بدهیم تا از این طریق بتوانیم پوست خود را به خوبی کنترل کنیم.

 

یک واقعیت بزرگ و تلخ در این زمینه دیده می‌شود و آن این است که برخی از محصولات تقلبی به طور حرفه ای ساخته می شوند و برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک شوند. اما با وجود این، اصالت کلیه لوازم آرایشی در کشور ما از چند طریق قابل شناسایی اند.

 

نکات کلیدی در تشخیص لوازم آرایشی و زیبایی اصل

  لوازم آرایشی را  نباید از هر جایی خرید. به تستر هایی که فروشنده ها با  اصرار به شما می دهند توجهی نداشته باشید. سعی کنید وبسایت های فروش اینترنتی و فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید.

 

در هنگام خرید محصولات آرایشی به برچسب اصالت کالا توجه کامل داشته باشید.

 

 هر گونه تفاوت قیمت معناداری را جدی بگیرید و از خرید محصولاتی که با نمونه های اصلی آن تفاوت قیمتی زیادی دارند خودداری کنید.

 

توجه داشته باشید تمام محصولاتی که مجوز واردات دارند برچسبی بر روی آنها نصب شده که دارای یک کد ۱۶ رقمی است. باخراشیدن برچسب می‌توانید عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی محصول پیامک کنید و از اصالت محصول اطلاع پیدا کنید.

 

پس ازآنکه پیامک را ارسال کرده‌اید اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده محصول برای خریدار فرستاده می‌شود.

 

بخاطر داشته باشید محصولات اصل بوی بد ،تند و زننده ای ندارند مگر این‌که از تاریخ مصرف آنها مدت‌ها گذشته باشد. علاوه بر این محصولات اصلی بافت سبکی دارند و در زمان کوتاهی بر روی پوست تغییر رنگ نمی‌دهند. محصولات اصل و با کیفیت مانند ریمل، خط چشم و سایه ها بخاطر انسجام مواد به خودی خود نمی ریزند و پخش نمی‌شوند. 

 

از ساده ترین روشهای تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی می‌توان به مساله دقت به کیفیت چاپ روی خود کالا و بسته بندی آن دانست. به یاد داشته باشید  کپی کارهای درجه سه و چهار  براحتی نمی‌توانند امکان دسترسی به دستگاه های مدرن چاپ را داشته باشند. نوشته ها اگر با فونت ریز  درج شده باشند به صورت  نا خوانا در هم ادغام می‌شوند. در بسیاری از موارد چاپ نوشته درج شده روی محصولات تقلبی با فونت غیر استاندارد و بزرگتری است. رنگ تصاویر و پس زمینه بسته بندی شده در محصولات تقلبی شفاف نیست.

 

به پوکه محصول توجه کنید. معمولا در کپی ها از جنس پلاستیک نامرغوبی استفاده می کنند. همین باعث می‌شود ناهمواری‌هایی در سطح پوکه ایجاد شود.

 

در محصولات تقلبی درب ها بر روی پوکه ها به سختی چفت می شوند این باعث می ‌شود هوا به داخل نفوذ کند. در محصولاتی مانند ریمل به کیفیت برس و فرچه ها دقت کافی داشته باشید. زمانی که فرچه را از پوکه خارج می‌کنید  باید کاملا جذب باشد و به راحتی  خارج شود و صدایی مثل  باز کردن درب بطری چوب پمبه ای داشته باشد.

 

آسان ترین روش های تشخیص لوازم آرایشی تفلبی این است که در سایت رسمی لوازم مورد نظر برند تصویر محصول را با گزینه ای که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید تا کاملاً مطمئن شوید آیا دقیقا شبیه هم هستند یا خیر.

 

قبل از خرید محصولات آرایشی محصولات آرایشی  اصل را در اینترنت پیدا کنید و از آن عکس بگیرید  و در زمان خرید  لوازم آرایشی خودتان عکس را همراه خود ببرید: چنین مقایسه ساده‌ای می‌تواند به شما در خرید جنس اصل و با کیفیت کمک کند. به طور کلی در سایز، نوع فونت و … تفاوت های زیادی دیده می‌شود. محصول را بردارید و ناخن‌تان را بر روی نوشته روی آن بکشید، محصول اصل  نوشته هایی برجسته دارد و هیچ وقت با خراش ناخن از بین نمی‌رود. علاوه براین محصولات اصلی که در دست‌تان گرفته‌اید احساس خوبی از نفطه نظر کیفیت به شما هدیه می‌کنند.

 

لوازم آرایشی و زیبایی اصل را از کجا خریداری کنیم ؟

 

تشخیص لوازم آرایش تقلبی چگونه است ؟

اگر سلامتی پوست و صورت برای شما نیز مهم است حتما سعی کنید از لوازم آرایش و زیبایی ارس خرید استفاده کنید که دارای بهترین لوازم آرایش در ایران می‌باشند که استفاده از محصولات آن در آینده آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند، به 4 دلیل مختلف خرید لوازم آرایش از ارس خرید را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

1. محصولات آرایشی اصل با برند اصلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

2. کیفیت محصولاتی که دارند عالی و بی نظیر است.

3. قیمت لوازم آرایش و زیبایی نسبتا به باقی سایتای دیگه ارزان تر هست.

4. محصول را با هر قیمتی به صورت رایگان برای شما ارسال می‌کند.

 

مسئول بررسی تقلبی یا تقلبی نبودن اجناس آرایشی و بهداشتی 

به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص کالای اصل  از کالاهای تقلبی مراجعه به نهادهای مربوطه است. چون آن کالا مورد تایید جمعی از کارشناسان قرار گرفته است. این رویه که در آن کالاهای ارائه شده توسط کمپانی ها باید مورد تایید نهادهای مربوطه قرار گیرد در کشورهای پیشرفته به طور جدی اجرا می‌شود.

 

وزارت بهداشت در کشور ما مسئول این امر است، این نهاد بسیار مهم با مشاهده اسناد و مدارک تایید شده شرکت تولید کننده بازدید از کارخانه مربوط و بررسی  دقیق فرمولاسیون تولید و نظارت برچگونگی  فرآیند واردات و نحوه نگهداری و توزیع شرکت وارد کننده تمامی اصول بهداشتی از تولید تا مصرف را کنترل می‌کند و با صدور مجوز برای فعالیت آن شرکت و اهدای نشان تجاری در ایران این اطمینان را به ما می‌دهد که این محصول کاملا بی ضرر است.

 

برای تایید این مطلب و دیدن کالای مورد تایید وزارت بهداشت، این نهاد اقدام به الصاق برچسبهایی با شماره پروانه بهداشت بر روی کالاها کرده است که نشان دهنده نماد آن شرکت، کشور تولید کننده، شرکت وارد کننده و از همه مهم تر  سال و سری ساخت کالا می‌باشد. به این ترتیب با پیشرفت هر روزۀ قوانین و با اجرای چنین مجوزهایی، در هنگام خرید می توانید با خیال راحت  کالای مصرفی خود را انتخاب کنید.