رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

رودخانه ای در روسیه که تغییر رنگ داده و خونین شده است

 

تغییر رنگ عجیب یک رودخانه در کشور روسیه و به رنگ قرمز در آمدن آن سوژه بسیاری از خبرگزاری ها شده است.

 

مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای هستند که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به سرعت پخش شده‌است: یکی از رودهای این کشور به رنگ قرمز خونین درآمده‌است.

رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

رودخانه خونین

گزارش‌ها حاكی از آن هستند كه رودخانه دالديكان طی چندين روز گذشته به قرمز تغيير رنگ داده‌است و اگرچه برخی براين باورند دليل اين تغيير رنگ وجود سنگ معدن آهن درون آب رودخانه‌است، اما وزارت محيط زيست روسيه می گويد درحال بازرسی كارخانه نيكل نوريلسك در نزديكی اين رودخانه‌ است زيرا اين احتمال وجود دارد كه لوله‌های اين كارخانه دچار نشتی شده و مواد شيميايي را روانه رودخانه كرده‌باشد.

 

يك متخصص اكتشاف معدن توضيح می دهد كه فرايند‌های خاص اكسايش يا فرايند‌هايي كه دماي بالا در آنها دخيل هستند،‌مانند آنچه در كارخانه نيكل انجام مي‌گيرد، مي‌توانند مواد معدنی سولفيدي را به اكسيد آهن تبديل كنند و در نتيجه پس از تركيب با آب رنگ آن را به قرمز تغيير دهند.

رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

عکس رودخانه قرمز در روسیه

ساكنان منطقه نزديك رودخانه به روزنامه‌های محلی اعلام كرده‌اند كه اين اولين باری نيست كه رنگ رود دالديكان قرمز شده‌است. كارخانه نيكل نوريلسك كه بزرگترين توليد‌كننده نيكل و پالاديوم در جهان است،‌تلاش دارد تا انگشت اتهامی كه به سويش گرفته شده‌است را به سويی ديگر منحرف سازد و در عين حال اعلام كرده حين بازرسي مقامات دولتی از اين كارخانه روند توليد خود را كاهش داده‌است. البته مديريت اين كارخانه در ادعايی عجيب به خبرگزاري ريانووستی اعلام كرده كه رنگ رودخانه هميشه همين بوده‌است.

رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

عکس رودخانه سرخ رنگ

از آنجايی كه آب منطقه از اين رود تامين نمی شود، نگرانی درباره به خطر افتادن سلامت ساكنان منطقه وجود ندارد اما كشاورزان محلی و گله‌داران بايد نسبت به اين موضوع نگران باشند زيرا ممكن است آبياری مزارع يا تامين آب دام‌ها از اين رود عواقبی به دنبال داشته‌باشد.

رودخانه ای به رنگ خون در روسیه + عکس

رودخانه عجیب در روسیه