تبلیغات

تبلیغات

یک راه حل همه جانبه؛ همه چیز همین جا

مجموعه : گردشگری
یک راه حل همه جانبه؛ همه چیز همین جا

علی‌ بابا، و تجربه ناب یک سفر بی نقص و تمام عیار

رشد چشمگیر استارت آپ‌ها و شرکت‌های فعال در زمینه سفر و گردشگری نشان می‌دهد که ظرفیت‌های این صنعت با سرعت درحال به فعلیت درآمدن است؛ تا جایی که این حوزه، یکی از منابع اصلی تامین درآمد، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشورها شده و در سال‌های اخیر شرکت‌های ایرانی حوزه سفر توانسته اند سهم قابل ملاحظه ای در تحرک اقتصادی کشور بر عهده بگیرند.

 

در سال های گذشته، برای پیدا کردن یک تور یا هتل، حتی به مقصد شهرهای بزرگ کشور، نقطه اتکای مردم به آگهی‌های چاپ شده در نشریات کاغذی بود و مسافرین باید به صورت مستقیم با هتل یا آژانس مربوطه تماس می‌گرفتند که این کار باعث دشواری امر سفر می‌شد؛ اما امروز گردش امور به شکل کاملا متفاوت و مدرنی است که سفر را به یک تجربه متفاوت تبدیل کرده است.

 

امروزه شرکت‌های نوظهوری که در یک دهه گذشته پا به این عرصه گذاشته و یک شبه ره صد ساله را پیموده اند، سکاندار صنعت سفر کشور هستند و مجموعه سفرهای علی‌بابا یکی از موفق ترین شرکت‌های این حوزه است.

 

مجموعه سفرهای علی‌بابا که در حال حاضر سهم نخست بازار سفر ایران را در اختیار دارد و با اضافه شدن زیر مجموعه‌های متعددی به آن، روند رشد و تکامل را با سرعت زیادی طی می‌کند، رهبر این بازار است.

 

نقطه قوت علی‌بابا چند مساله کلیدی است که در ادامه، فهرست وار به این موارد اشاره کرده و یکی از ویژگی های این مجموعه؛ یعنی «سبد کامل خدمات» علی‌بابا را با تفصیل بیشتری بررسی می کنیم. نقاط قوت شرکت سفرهای علی‌بابا به این شرح است:

در اختیار داشتن جامع ترین سبد خدمات سفر و گردشگری کشور.

بهره مندی از دانش روز، تکنولوژی مدرن و هوش مصنوعی.

پوشش 90 درصدی مقاصد سفر در ایران و رهبری این حوزه.

ایجاد به روزترین شکل ارتباط با مشتری از طریق کانال‌های ارتباطی متکثر و سهولت دسترسی به خدمات.

 

گروه سفرهای علی‌بابا، مهم ترین مرجع بازار سفر

بازار سفر، دارای گزینه‌های متعددی است که شامل وسایل سفر، مقاصد سفر، خدمات حین سفر و محصولات تسهیل گر سفر هستند.

تنوع و گونه گونی بازار سفر و خدمات آن باعث شده است که اغلب شرکت‌های فعال، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های لازم را از نظر منابع انسانی، امکانات و سرویس دهی‌های مختلف برای پوشش کافی همه حوزه‌ها نداشته باشند.

 

مجموعه سفرهای علی‌بابا توانسته است در مدت کوتاهی طیف گسترده ای از خدمات سفر را در سبد خود قرار داده و این برند را به عنوان مرجع اصلی و گزاره نخست مشتریان و مخاطبان بازار سفر معرفی نماید.

 

در حال حاضر حتی کسانی که فعلا قصد سفر ندارند، برای انواع استعلام‌ها، از جمله استعلام قیمت و شناخت مقاصد سفر و ارتقای اطلاعات و مهارت‌های سفر، سایت و اپلیکیشن علی‌بابا را قابل استنادترین مرجع  می‌دانند و به آن مراجعه می‌کنند.

 

سبد متنوع خدمات و احترام به تنوع سلایق

برتری علی‌بابا ارائه سبد کامل محصولات سفر، گردشگری و خدمات فرهنگی جانبی است. این مجموعه تقریبا تمام محصولات سفر اعم از بلیت پروازهای داخلی و خارجی، بلیت انواع وسایل نقلیه زمینی شامل؛ اتوبوس و قطار به همه مقاصد را شامل می شود که علاقه مندان می توانند فقط با چند کلیک ساده در سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا، نسبت به تهیه آن ها اقدام کنند. پوشش 100 درصدی قطارها، اتوبوس ها و پرواز های داخلی، یکی از مزایای مطلق سفرهای علی‌بابا در این حوزه است.

 

ارائه خدماتی در زمینه اقامتگاه (هتل در تمام مقاصد گردشگری)، ویزا، بلیت چارتر و تور به مقاصد متنوع داخلی و خارجی بخش دیگری از خدمات متنوع مجموعه سفرهای علی‌بابا است که به طور پیوسته در حال تکمیل است.

 

فهرست بلند بالای فوق، حاکی از چشم انداز بلند مدت و تعریف شده ای برای مجموعه سفرهای علی‌بابا است و در ضمن سرعت رشد این مجموعه پویا را در هفت سالی که از آغاز فعالیت آن می گذرد، نشان می دهد.

 

در حال حاضر عمده ترین و پرمخاطب ترین ابزارهای دسترسی به خدمات سفرهای علی‌بابا سایت این مجموعه به نشانی alibaba.ir و اپلیکیشن علی‌باباست که بر روی پلتفرم های اندروید و IOS در دسترس همگان است.

 

یک راه حل همه جانبه؛ همه چیز همین جا

با توجه به مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه سفرهای علی‌بابا، این برند، اخیرا به سمت سیاست گذاری های بنیادین با رویکرد  «راه حل همه جانبه» و «شایسته ترین تجربه سفر» حرکت کرده است. این رویکرد به وسیله محصولات و تولیدات جانبی گروه، تکمیل و به روز رسانی می شود. به این ترتیب ماموریت علی‌بابا، با فروش یک محصول یا بلیت آغاز و تمام نمی شود. بلکه این مجموعه هم اکنون بر قبل و بعد از سفر مشتریان خود نیز تمرکز دارد. این ماموریت در واقع از زمان ایجاد «فکر سفر» شروع می شود و تا زمان «مرور خاطرات سفر» ادامه می یابد.

برخی از محصولات جانبی گروه سفرهای علی‌بابا از این قرارند:

 

کتاب سفر علی‌بابا

کتاب سفر علی‌بابا در واقع راهنمای جامع گردشگری به مقاصد پرطرفدار است و در هر مجلد، صفر تا صد سفر به یکی از نقاط مشهور ایران و جهان را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. این کتاب در واقع یک تور لیدر حرفه ای و روزآمد است که مهم ترین نکات را در سه دسته بندی مختلف به مخاطب ارائه می کند از جمله: «اطلاعات تکمیلی عمومی»، «اطلاعات مهارتی»، «هشدارها و اخطارها». «کتاب سفر» مجموعه ای از ناب ترین تجربیات سفر با علی‌بابا است.

 

پادکست رادیو سفر

پادکست رادیو سفر علی‌بابا نیز منعکس کننده ناب ترین تجربه های سفر است؛ شامل معرفی جاهای دیدنی ایران و جهان، تجربه های عاشقان سفر، مهارت هایی که سفر را تسهیل می کنند، برنامه ریزی برای سفر، ثبت خاطرات سفر و هر چیزی که راجع به سفر و ماجراجویی است.

 

مجله سفر و گردشگری علی‌بابا

مجله سفر و گردشگری علی‌بابا، مجموعه کاملی از دانستنی های سفر است. کلکسیونی از محتواهای دست اول که مدام درحال به روز رسانی و تکمیل است و شامل بخش های «ایران گردی»، «جهان گردی»، «اخبار گردشگری»، «داستان های علی‌بابا»، «اتاق خبر علی‌بابا» و البته کتاب سفر و پادکست رادیو دور دنیاست.

همه این موارد در راستای چشم انداز پیش روی علی‌باباست که معطوف به «خلق شایسته ترین تجربه سفر» و ایجاد «چرخه کامل سفر» به عنوان یک استراتژی «کلان نگر» است که براساس آن صفر تا 100 فرایند سفر درون چارچوب ساختاری گروه علی‌بابا به ساده ترین و بهترین شکل ممکن به منصه ظهور می رسد.

تبلیغات