آشنایی با انواع رولبرینگ و ساختار هریک

مجموعه : مجله خبری
آشنایی با انواع رولبرینگ و ساختار هریک

حتما شما هم با شنیدن اسم رولبرینگ به یاد  قطعات و دستگاه های بزرگ صنعتی می افتید، این قطعات به لحاظ ساختاری شباهت زیادی به بلبرینگ ها دارند ولی با تغییرات بسیار جزئی که کاربرد آن ها را متفاوت می کند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با چند نوع از پرکاربرد ترین رولبرینگ ها در حوزه دستگاه های صنعتی آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری در حین خرید داشته باشید.

 

یکی از اصلی ترین کاربرد های این قطعات در صنایع قابلیت حرکت قطعات مختلف کنار هم بدون خوردگی و ساییدگی است. شما می توانید با توجه به بار ورودی به سیستم یکی از انواع رولبرینگ ها را خریداری کرده و استفاده کنید.

 

به طور کلی بلبرینگ ها و رولبرینگ ها علاوه بر این که حرکت قطعات را کنار هم به طور همزمان امکان پذیر می کنند، صدای کمی در حین کار تولید می کنند و هزینه های خرید و نگه داری آن ها نسبت به کاربردی که دارند بسیار پایین است.

 

رولبرینک ها به دلیل ساختار متفاوتی که دارند و غلتشی که در سیستم ایجاد می کنند، باعث حرکت سایر قطعات در سیستم می شوند، از آن جایی که در رولبرینگ ها سطح تماس ساچمه با سایر سطوح به صورت خطی است فشار های شعاعی که به سیتم وارد می شود را می توانند به خوبی تحمل کنند در مقابل در برابر فشار های محوری عکس العمل خوبی از خود نشان نمی دهند و توانایی بالای در تحمل فشار های محوری ندارد به طوری که اگر فشار وارده زیاد باشد قطعه تغییر شکل می دهد.

 

همان طور که می دانید نیروی وارده به یک سیستم یا به صورت محوری است و یا به صورت شعاعی که شما می توانید بسته به نیاز مجموعه خود و حجم نیروی وارده بین بلبرینگ و رولبرینگ، آن قطعه ای که کاربرد بیشتری در مجموعه شما دارد را انتخاب کرده و خریداری کنید. تفوت اصلی این 2 قطعه هم در نحوی عکس العمل آن ها در برابر بار های ورودی است. همان طور که پیش تر گفته شد از رولبرینگ ها در سیستم هایی که بار شعاعی دارند، استفاده می شود و از بلبرینگ ها در سیستم هایی که بار ورودی به صورت محوری است بیشتر استفاده می شود.

 

رولبرینگ ها را می توان در 4 دسته کلی به شرح زیر تقسیم کرد:

رولبرینگ بشکه و رولبرینگ بشکه کف گرد

رولبرینگ سوزنی و رولبرینگ سوزنی کف گرد

رولبرینگ استوانه ای و رولبرینگ استوانه ای کف گرد

رولبرینگ مخروطی

به طور کلی تمامی رولبرینگ ها را می توان در یکی از 4 دسته بالا قرار داد.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با 2 مدل مدل از پر کاربرد ترین رولبرینگ ها یعنی رولبرینگ بشکه ای کف گرد و رولبرینگ سوزنی کف گرد بیشتر آشنا کنیم تا کمکی باشیم به برای شما که در حین خرید تصمیم هوشمندانه تری بگیرید.

 

آشنایی با رولبرینگ بشکه ای کف گرد

به طور کلی این نوع از رولبرینگ ها زیر مجموعه رولبرینگ های خود تنظیم هستند که به خاطر ساختار متفاوتی که دارند در صورت تغییر زاویه در سیستم به صورت خودکار و بدون دخالت دست تغییر زاویه میدهند و خود را با سیستم هماهنگ می کنند. در رولبرینگ بشکه ای کف گرد شیار های غلطک نسبت به محور در حالت زاویه داری قرار دارد به همین دلیل به سیستم هایی که بار های وارده به صورت محوری و یا شعاعی هستند قابل استفاده می باشد.

 

لازم به ذکر است که این بلبرینگ ها نسبت به ناهمراستایی شافت حساسیت ندارند و به صورت اتوماتیک تغییر زاویه در آن ها اتفاق می افتد.

 

رولبرینگ سوزنی کف گرد بر خلاف ظاهر نازکی که دارند در برار بار های محوری وارده به سیستم عکس العمل خوبی از خود نشان می دهد و آستانه تحمل بالایی دارد، در این قطعات از واشر های شیار دار به جای شافت و واشر محفظه استفاده می شود که کارایی آن را بالا می برد.

 

 نکته قابل تامل دیگری که در خصوص رولبرینگ سوزنی کف گرد وجود دارد استفاده از واشر کفی در ساخت آن ها است که موجب می شود رولبرینگ ضخامت کمی داشته باشد که برای ساخت آن از فولاد فنر استفاده می شود.

 

خرید و استعلاف قیمت رولبرینگ

شما می توانید با توجه به نیاز مجموعه خود و راهنمای دستگاه تان هریک از قطعات صنتعی از قبیل یاتاقان، بلبرینگ و رولبرینگ های مورد نیاز خود را از بیرینگ مارت تهیه کنید، این مجموعه دارای جدیدی ترین قطعات صنعتی می باشد که دارای کیفیتی بالا و قیمتی مناسب هستند.

 

شما می توانید برای استعلام قیمت به سایت بیزینگ مارت مراجعه کرده و فرم استعلام قیمت را پر کنید و یا به صورت حضوری به فروشگاه این مجموعه مراجعه نمایید.

 

توصیه می شود قبل از خرید با یک متخصص در خصوص انواع قطعات صنعتی و کاربرد آن ها مشورت کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و بودجه های خود را به صورت هدفمند تری خرج کنید.