آیا قیمت هتل‌ های کیش در نوروز ۹۶ افزایش می‌یابد؟

آیا قیمت هتل‌ های کیش در نوروز ۹۶ افزایش می‌یابد؟

باز هم عید نوروز و باز هم کشمکش و بخشنامه‌های ریز و درشت در مورد کاهش و افزایش قیمت‌ها! و این بار این کشمکش‌ها به جزیره کیش و هتل‌های کیش رسید.

 

درحالی‌که جزیره کیش سهم عمده‌ای از گردشگرانش را -به واسطه شرایط آب و هوایی ویژه‌اش- در تعطیلات نوروزی ملاقات می‌کند، گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش قیمت هتل‌های کیش در نوروز ۹۶ همچنان ادامه دارد.

 

شاید صحبت‌های تأکیدی رئیس جامعه هتل‌داران کشور در مورد عدم افزایش قیمت‌ها این احتمال را قوت می‌بخشید، اما کار به صدور بخشنامه‌ای از جانب مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کشید.

 

جمشید حمزه زاده رئیس جوان جامعه هتل‌داران، کاهش ۱۰ درصدی نرخ جذب مهمان در سال گذشته را از بهترین دست‌آویزها برای عدم افزایش قیمت‌ها دانست و پیش از اینکه هتل‌های بزرگ شروع به گمانه‌زنی در این‌باره کنند، باب صحبت را بست.

 

اما غائله به دستور حمزه زاده ختم نشد و فریدون رضایی شخصاً در نامه‌ای از مدیرعامل جامعه هتل‌داران خواست که هرگونه افزایش قیمت، باید با مجوز مستقیم سازمان او صورت پذیرد و در غیر این صورت با هتل‌ها و مراکز متخلف برخورد خواهد شد…

 

و شاید کار به اینجاها هم ختم نشود؛ چرا که این نامه دوباره به شایعه افزایش قیمت‌ها دامن زد و حتی راه را برای واحدهایی که می‌خواهند دست به افزایش قیمت بزنند، باز کرد. با این حال در این مورد خاص (جزیره کیش) اوضاع کمی تفاوت دارد.

 

این تفاوت زمانی کاملاً به چشم آمد که سازمان منطقه آزاد کیش، بدون توجه به حرف و حدیث‌های گذشته، از جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی این جزیره خواست که نرخ اتاق‌هایشان را به این سازمان اعلام کنند، تا احتمال افزایش قیمت‌ تور کیش بیش از پیش افزایش بیابد.

 

تمام این‌ها درحالی‌ست که همه ساله تورهای نوروزی کیش در حجم وسیعی به این جزیره سرازیر می‌شوند و شاید دغدغه اصلی تعداد زیادی از گردشگران داخلی، یافتن هتل‌های ارزان کیش و یا مراکز اقامتی کم‌هزینه‌تر باشد.

 

به همین خاطر سالیان سفر به تمام گردشگران توصیه می‌کند که با دقت در تورهای نوروزی، از قبل نسبت به رزرو تورهای نوروزی کیش اقدام کنند.