اجاره خودرو چیست ؟

اجاره خودرو چیست ؟

اجاره ماشین یک نوع کسب‌وکار نوین در ایران است که شرکت‌های معتبرمتعددی در تهران و دیگر شهرهای کشور در این زمینه در حال فعالیت هستند.

 

 شاید شما جزو آن دسته افرادی هستید که برای سفر یا برای مراسم عروسی و برای کارهای تشریفاتی به خودرو نیاز دارید.

 

اما اینکه شرایط اجاره خودرو ؟مدارک لازم برای اجاره خودرو؟ قیمت اجاره خودرو چقدر است؟ یا اینکه به دنبال ارزان‌ترین اجاره خودرو در تهران هستید ما را تا انتها همراهی کنید. ما این راهنمای اجاره ماشین را در تهران را در غالب یک مقاله نوشته‌ایم تا بتوانیم به متقاضیان رنت خودرو کمک مآثری کرده باشیم.

 

اگر سری به گوگل و یا شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بزنید شرکت‌های زیادی درزمینهٔ اجاره ماشین در تهران فعالیت دارند. اما خب اینکه کدام یک معتبر بوده و دارای مجوز رسمی هستند کار آسانی نیست.

 

اجاره خودرو جزو خدمات گردشگری نیز محسوب می‌شود چراکه بعضی از گردشگرانی که وارد کشور می‌شوند دوست دارند خود تجربه رانندگی در ایران را داشته باشند. این گردشگران با اجاره ماشین سفر خود را شروع می‌کنند. البته شرایط رنت ماشین برای توریست‌ها با ایرانی‌ها متفاوت بوده.

 

خدمات اجاره ماشین در تهران و شهرستان‌ها به سه دسته تقسیم می‌شود

 

اجاره خودرو بدون راننده

اجاره خودرو با راننده

اجاره ماشین عروس

اجاره ون

اجاره خودرو بدون راننده

 

این نوع خدمات بیشتر برای سفرهای خانوادگی و کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. اغلب شرکت‌های کرایه خودرو ماشین‌های بدون راننده را کمتر از 2 روز اجاره نمی‌دهند. ماشین‌های موجود در اجاره خودرو بدون راننده در تهران شامل ماشین‌های ایرانی پژو 206، پرشیا، سمند و شامل خودروهای خارجی مانند بنز، سانتافه ، بی ام و هستند.

اجاره خودرو چیست ؟

خودروهای اجاره‌ای بدون راننده دارای محدودیت کیلومتری روزانه هستند. یعنی شما در روز مجاز به طی کردن مسافت کیلومتر تعیین‌شده از سوی شرکت هستید.

اگر در روز نیاز به طی کردن مسافت بیشتری دارید می‌توانید با هزینه مازاد کیلومتر بیشتری را طی کنید.این نوع از خدمات اجاره ماشین در تهران دارای شرایط خاصی هست که در زیر اشاره‌شده است.

 

شرایط اجاره خودرو در تهران

هر رنت کاری برای کرایه ماشین در تهران  شرایط مخصوص به خود را دارد. در مرحله اول شما باید چند روز زودتر  با تماس تلفنی و یا از طریق واتساپ برای رزرو خودرو تماس اقدام  فرمایید. البته بعضی از شرکت‌ها دارای رزرو آنلاین هستند که می‌توانید بدون پرداخت هزینه ماشین را رایگان رزرو کنید.

برای خودروهای بدون راننده از شما برای ضمانت مدارکی دریافت خواهد شد. مدارک لازم شامل گواهینامه، مدرک شناسایی ، ودیعه و یا مدرک شغلی معتبر است.

 

اجاره خودرو با راننده در تهران

اجاره ماشین با راننده در تهران شرایط خاصی نداشته و به دلیل همراه بودن راننده خود شرکت‌ها، بدون ارائه هیچ نوع مدرکی می‌توانید خودرو اجاره کنید. درواقع راننده مسئول تمامی خسارات پیش آماده می‌باشد.

 

اجاره ماشین عروس در تهران

ماشین‌های اجاره‌ای عروس شامل خودروهای کروک، شاسی‌بلند و سدان هستند. بیشتر ماشین عروس‌های اجاره‌ای  به رنگ سفید بوده. ماشین عروس 15 ساعت در اختیار شما خواهد بود. ماشین برای داخل شهر تهران اجاره داده می‌شود که در صورت خروج از تهران قیمت اجاره  شامل هزینه خروجی می‌شود. اجاره ماشین عروس در تهران هم به‌صورت بدون راننده و هم با راننده در این شرکت‌ها موجود است.

بعضی از این مؤسسات خدمات گل‌آرایی نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید از این پیکج ها استفاده کنید و هزینه خود را کاهش دهید.

 

اجاره ون در تهران

اجاره ون در تهران بیشتر برای سرویس‌های جلسات ، جابه‌جایی کارمندان، سرویس ادارات و یا برای کارهای تشریفاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. راننده‌های شرکت‌های اجاره خودرو به دلیل اینکه خدمات‌رسانی به توریست‌ها جزو کارهای آن‌ها است به زبان‌های انگلیسی تسلط داشته و آشنا به امور تشریفات هستند.

ون‌های اجاره‌ای در تهران شامل : ون دلیکا، ون هیوندای، ون تویوتا هایس و ون مکسوس هستند. ون‌ها برای مسافرت‌های گروهی نیز اجاره داده می‌شوند. شما می‌توانید با در اختیار گذاشتن پنل سفر خودتان به شرکت ون را برای هر تعداد روزی که می‌خواهید ون اجاره کنید.

 

بیمه اجاره ماشین در تهران

بیمه ماشین اجاره‌ای در تهران اکثراً شامل پوشش بیمه بدنه می‌باشند. برای تحت پوشش بودن بیمه کامل‌تر باید هزینه اضافه‌ای به مؤسسات رنتکار پرداخت کنید. بعضی از شرکت‌ها نیز دارای بیمه مخصوص به اجاره خودرو هستند که کامل‌ترین نوع پوشش بیمه است که شامل بیمه سرقت، سرنشینان، حوادث و …. است.

 

اگر ماشین اجاره‌ای ما در طی سفر دچار نقص فنی شد با یک تماس با شرکت درخواست خودرو جایگزین کنید. شرکت‌ها موظف هستند که برای شما یک خودرو سالم جایگزین کنند. این موضوع حتماً یادتان باشد که در زمان تحویل خودرو کارت بیمه خودرو  را از متصدی تحویل دریافت کنید.

 

اگر شما می خواهید ماشین اجاره کنید حتما از شرکتی خودرو رنت کنید که در قرار داد فیلد بیمه را داشته باشد و متنی تحت عنوان بیمه خودرو در آن نوشته شده باشد. از شرکت هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند مانند شرکت اجاره خودرو رنت کنیم خودرو خود را اجاره کنید.

 

در آخر اینکه برای اجاره ماشین در تهران حتماً چند روز زودتر خودرو موردنیازتان را رزرو کنید در تاریخ درخواستی شما خودرو موجود باشد. برای اینکه خیالتان راحت باشد سری به کامنت های مشتریان این شرکت‌ها بزنید تا بتوانید بهترین خدمات را دریافت کنید.