از مراحل دریافت ویزای کانادا چه می‌دانید؟

مجموعه : مجله خبری
از مراحل دریافت ویزای کانادا چه می‌دانید؟

مثل انگلیس، کانادا هم یکی از کشورهای مهاجرپذیر و شلوغ پلوغ جهان است که برای گرفتن ویزای آن لازم است که مراحلی را طی کنید. این که کانادا را مهاجرپذیر معرفی می‌کنیم هم مزیت است و هم عیب! چرا؟ خب شما از هر زبان و ملیتی که باشید در این کشور یک هموطن و همزبان پیدا خواهید کرد. ولی از یک طرف به‌خاطر زیاد بودن درخواست‌های ویزای کانادا و مشکلاتی که در مورد پناهندگی ایجاد می‌شود، سفارت کانادا کمی سختگیرانه عمل می‌کند. پس نکاتی که قبل از دریافت ویزای کانادا باید بدانید را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتری برای سفر به این کشور اقدام کنید.

 

نکاتی که قبل از دریافت ویزای کانادا باید بدانید

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که هر سال افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند. اگر تجربه ی سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید حتما اطلاع دارید که برای سفر یا مهاجرت قانونی به کشورهای دیگر باید ویزای آن کشور را تهیه کنید. در واقع این ویزا مجوز ورود شما به کشور مورد نظر شماست. کانادا هم یکی از کشورهایی است که برای ورود به آن باید یکی از انواع ویزای کانادا را داشته باشید.

 

حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور باید ویزا بگیریم؟ برای گرفتن وقت سفارت کانادا از چه کسانی کمک بگیریم؟ چه مراحلی را باید طی کنیم؟

 

ircanada.ir با افتخار اعلام می کند در زمینه ی دریافت وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا به شما کمک و مشاوره ارائه می دهد. برای گرفتن وقت سفارت کانادا از دو طریق حضوری و آنلاین می توان اقدام کرد. اما به دلیل تعطیل شدن سفارت کانادا در ایران امکان مراجعه حضوری برای تعیین وقت سفارت وجود ندارد و باید از طریق سفارت کانادا در یک کشور واسطه اقدام کنید. به طور مثال می توانید از سفارت کانادا در استانبول، آنکارا، ابوظبی و یا در ارمنستان وقت بگیرید.

 

اخذ ویزای کانادا

با همراه داشتن مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید به یکی از این کشورها سفر کنید تا مراحل لازم را طی کنید. اما این روش، هم زمان بر است هم هزینه ی زیادی صرف رفت و آمدهای متوالی و اقامت در کشور واسطه می شود پس چاره ای نداریم به جز استفاده از روش آنلاین و اینترنتی.

 

اما برویم سراغ روش دوم یعنی روش آنلاین؛ این روش بهترین راه برای طی شدن سریع مراحل است که با صرف وقت و هزینه ی کمتری هم انجام می شود و پیگیری کردن ویزا از این طریق راحت تر از روش حضوری است.

 

برای اینکه به صورت آنلاین وقت سفارت بگیرید باید اول وارد سایت سفارت کانادا بشوید و یک اکانت برای خودتان بسازید. حتما به یاد داشته باشید از ایمیلی استفاده کنید که به آن دسترسی داشته باشید چون به لینک ها و شماره پیگیری ای که برایتان از طریق ایمیل فرستاده می شود احتیاج دارید.

 

از این جای کار به بعد، کمی تخصصی می شود و لازم است که از یک مشاور در زمینه ی تعیین وقت کمک بگیرید تا فرم های مربوط را پر کنید. اطلاعات و مدارکی که برای سفارت می فرستید مثل دعوتنامه و رزرو هتل و … در ویزا شدنتان خیلی موثر است.

 

ویزای کانادا هم مثل بقیه ویزاها انواع مختلفی دارد به طور مثال ویزای دائم، موقت،  توریستی، دانشجویی، همراه تحصیلی و … . برای دریافت هر کدام از این انواع ویزا باید مدارکی را ارائه دهید که ircanada.ir به طور مفصل در مورد مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت کانادا توضیح داده است. 

 

هزینه های لازم برای گرفتن وقت سفارت کانادا هم در سایت موجود است. پس از دریافت وقت سفارت و اتمام مراحل ثبت نام لازم است که به هر کدام از سفارت های کانادا که در کشورهای واسطه انتخاب کردید، به صورت حضوری مراجعه کنید.

 

این مراجعه ی حضوری برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری انجام می شود و از زمانی که ثبت نامتان انجام شد تا 30 روز وقت دارید تا به کشور مورد نظر سفر کنید و پاسخ درخواست ویزای شما تا حدود 25روز بعد برای شما ارسال می شود. برای پیگیری وضعیت ویزایتان هم می توانید از طریق کد پیگیری که در اختیار دارید و اکانتتان در سایت سفارت کانادا اقدام کنید و از وضعیت ویزایتان با خبر شوید.

 

کارشناسان ircanada.ir با تکیه بر تجربه ی چند ساله ی خود در زمینه ی ویزای کانادا، در انجام تمام مراحل بالا آماده ی خدمت رسانی به شما مسافران محترم هستند.