استارت آپهای هوشمند آینده اقتصادی این کشور را می سازند

مجموعه : گوناگون
استارت آپهای هوشمند آینده اقتصادی این کشور را می سازند

ظهور اینترنت، در ایران با تحولات بسیاری همراه بود که موج اصلی این تحولات، در چند سال اخیر رخ داد و شاهد سیلی از کسب و کارهای نوپا بودیم که از جهات مختلف به کسب و کارهای سنتی سر و شکل جدیدی دادند.

این بازارها که از خرید و فروش خودرو و کارشناسی خودرو شروع شد و به سوپرمارکت ها و بسیاری مشاغل دیگر نفوذ کرد، در بازه شیوع بیماری همه گیر کرونا، درخشش برخی از بازیگران صنعت را به همراه داشت.

وب سایت ایلنا، خبر خشکشویی تکواش، جوان ترین خشکشویی آنلاین در تهران را در مورد معرفی یکی از کسب و کارهایی منتشر کرد که این روزها، می تواند یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از کرونا باشد.

این کسب و کار که توسط 3 نفر از کارآفرینان راه اندازی شد، این روزهای سخت بازار را با مدیریت آقای اکبر فهمی به عنوان مدیرعامل و منصور کیارش به عنوان عضو هیئت مدیره و نفر سومی که از معرفی در رسانه سر باز زد به مشتریان خدمت رسانی می کند.

 

استارت آپهای هوشمند آینده اقتصادی این کشور را می سازند
در ادامه مصاحبه با عضو هیئت مدیره این استارت آپ ایرانی را مشاهده می کنید:
سلام، لطفا خودتان را معرفی کنید
“سلام، منصور کیارش هستم، مشاور بازاریابی و برندینگ و هم بنیان گذار تکواش”

از چه سالی کسب و کارتان را آغاز کردید؟
“ما کسب و کارمان را از سال 1397 آغاز کردیم و امروز در سال دوم این کسب و کار هستیم”

لطفا کمی درباره این کسب و کار توضیح دهید:
“خشکشویی های آنلاین، همانطور که می دانید، صنعت پویا و جدید هستند. به نوعی که همه رقبای ما سنی در حدود ما دارند، البته ما کمی سن کسب و کارمان پایین تر است”

آقای کیارش، نگاه شما به بازار چیست؟ چرا هیچ وقت تبلیغاتی از این کسب و کار دیده نمی شود؟
“ببینید، بازار خشکشویی آنلاین، سرمایه گذاری برای امروز یا فردا نیست، همانطور که در سال آغاز فعالیت کسب و کار من اینطور نبود. در حقیقت، ما سرمایه گذاری مادی و معنوی را، برای رقابتی تنگاتنگ در سالهای آینده انجام داده ایم و هیچ گاه، مانند بسیاری دیگر از کسب و کارها، به دنبال کسب موفقیت در بازارهای کوچک نبودیم.

به این موضوع باور دارم که کسب و کار من، ققنوسی است که در آینده نزدیک، سر از آتش بر می آورد و همه فعالان این صنعت را متعجب می کند. اما، مطمئناً آن روز، به این زودی ها نخواهد بود.

من صحبت هایم را با گفته یکی از بزرگان مدیریت دنیا به پایان می رسانم، به گفته جک ولش، مدیرعامل فقید جنرال الکتریک، زمانی که مزیت ندارید، رقابت نکنید، ما در صنعتی فناوری محوری نیستیم، همه خشکشویی های آنلاین، سرویس رایگان دارند، همگی آنها بیمه لباس دارند، اما همگی کیفیتی معادل کسب و کار من ندارند! و من برای اثبات این ادعا، به زمان و تجربه نیاز دارم، نه تبلیغات!”

نگاهتان به قبا چگونه است؟

“کسب وکار ما، بوت استرپ است، به این معنی که ما حتی یک 1000 تومانی هم به این کسب و کار تزریق نکردیم و این موضوع، برگ برنده ماست! اینگونه است که ما بیشتر از بسیاری رقبا زنده ماندیم.

 

حقیقتش را بخواهید، من رقیب چندانی در بازار نمیبینم، یا اگر این رقبا هستند، آنقدر که باید هوشمند نیستند، نه من، نه مدیرعامل کسب و کار، هیچ نگرانی ای از بابت رقبا نداریم، البته ما مداماً صنعت، خشکشویی های آنلاین را تحت نظر داریم و همواره منتظر یک رقیب کاربلد هستیم.”

امیدواریم شاهد موفقیت روزافرون کسب و کارهایی باشیم که می توانند به جلوگیری از کرونا کمک کنند.