استایل دانشجویی و راهنمای کامل برای انتخاب لباس‌های مناسب آن

استایل دانشجویی و راهنمای کامل برای انتخاب لباس‌های مناسب آن

با نزدیک شدن ترم پاییزه، تب و تاب استایل‌های دانشجویی زیبا و شیک هم به راه می‌افتد. چه چیزی از این بهتر که آدم در حالی که آراسته و زیباست در محیط اطرافش حاضر شود و تاثیر خوبی روی اطرافش بگذارد؟ در این مقاله با 9 نکته مهم برای درست کردن یک استایل دانشجویی زیبا آشنا خواهید شد.

 

اولین انتخاب؛ مهم‌ترین انتخاب است

یکی از نکاتی که خیلی‌ها در ست استایل دانشجویی از آن پیروی نمی‌کنند و مرتکب اشتباه می‌شوند، لزوم انتخاب آیتم اصلی استایل در مرحله اول است. آیتم اصلی استایل دانشجویی بخشی از آن است که می‌خواهید بقیه آیتم‌هایتان را بر اساس آن تهیه کنید و به اصطلاح ست کنید.

پیشنهاد ما این است که توی چشم‌ترین آیتم را اول انتخاب کنید؛ برای مثال اول از همه مانتو یا بارانی پاییزه‌تان را انتخاب کنید که بخش بزرگتری از استایلتان را فرا می‌گیرد. بقیه وسایل مثل کیف، کفش و سایر اکسسوری‌ها را بر اساس این گزینه انتخاب کنید. این کار به مراتب آسان‌تر از وقتی است که بخواهید بر اساس یک کوله پشتی بقیه استایلتان را بسازید.

 

قانون انتخاب کیف و کوله

اگر شما هم مثل خیلی‌های دیگر از طرفداران نظریه لزوم هماهنگی رنگ و فرم کیف و کوله با هم هستید؛ خوب است بدانید که این قانون هم مثل خیلی قوانین دیگر دنیای مد و لباس عوض شدنی است و می‌توانید از آن سرپیچی کنید.

 

برای مثال وقتی یک جفت کفش بنفش تیره دارید، کافی است نگاهی به چرخه رنگ‌ها بیندازید و سراغ رنگ‌های مکمل یا هم خانواده بنفش بروید. احتمال اینکه یکی از کوله پشتی‌های قدیمی‌تان در خانواده این رنگ‌ها قرار بگیرد یا بتوانید با کمی تغییر در جزئیات رنگ کوله‌تان را تغییر دهید، زیاد است. در غیر اینصورت خرید یک کوله پشتی دخترانه بنفش، مشکی و … از بین جدیدترین مدل‌ها با هزینه‌ای معقولانه راهکار مناسبی به نظر می‌رسد.

 

استایل دانشجویی و راهنمای کامل برای انتخاب لباس‌های مناسب آن

خیلی رسمی نپوشید

دانشگاه یک محیط خیلی خودمانی نیست و البته که خیلی هم رسمی نیست. برای فضایی که نیمه رسمی است؛ استایل نیمه رسمی بسازید. برای مثال بهتر است از پوشیدن کفش‌های زنانه پاشنه‌دار خودداری کنید و اگر دوست دارید قد بلندتر به نظر برسید سراغ کتانی‌های لژ دار بروید که هم استایلتان را زیبا می‌کنند و هم بدون جلب توجه زیاد قدتان را بلندتر نشان خواهند داد.

 

مرتب سیاه نپوشید

درست است که استفاده از مقنعه مشکی رایج‌تر است؛ اما لزومی ندارد که همیشه دنباله‌روی موارد رایج باشید. مقنعه‌های مختلفی در انواع رنگ‌های شاد و زیبا وجود دارند که می‌توان آن‌ها را تهیه کرد و به وسیله‌شان استایل‌های زیبایی ساخت.

 

موقع انتخاب مقنعه به دو نکته مهم توجه داشته باشید؛ اول اینکه رنگ مقنعه باید به رنگ پوست شما بیاید، چون مقنعه هم درست مثل آرایش تاثیری مستقیم روی زیباتر به نظر رسیدن صورت شما خواهد داشت.

 

نکته دوم این است که رنگ مقنعه باید حداقل به یکی از آیتم‌های به کار رفته در استایلتان بیاید. برای مثال اگر مقنعه سرمه‌ای انتخاب کرده‌اید و کفشی به این رنگ ندارید، یا شلوارتان سرمه‌ای نیست؛ مانتویی بپوشید که جزئیاتی به رنگ سرمه‎‌ای داشته باشد.

 

از اکسسوری غافل نشوید

اکسسوری‌ها یا همان زیورآلات نقش مهمی در استایل دانشجویی ایفا می‌کنند و می‌توانند این استایل را از یکنواختی دربیاورند. برای مثال وقتی که مانتو و مقنعه‌ای مشکی پوشیده‌اید می‌توانید با یک شال نخی رنگی و شاد، حال هوای استایل‌تان را عوض کنید. یا یک کوله پشتی ساده را با یکی دو پیکسل خوش رنگ روی بدنه یا با پیچیدن یک دستمال رنگی روی دسته متفاوت کنید و با قرار دادن یک کیف پول شیک و زیبای مردانه یا زنانه که به تماما یا در جزئیات به کوله‌تان می‌آید، زیبایی استایلتان را دو چندان کنید. برای خرید هم لازم نیست لزوما قیمت بالایی برای برندهای معروف بپردازید، گاهی مدل‌هایی بسیار زیبا و ساده با قیمت‌های مناسب در بین برندهای کمتر شناخته شده هم پیدا می‌شود.

 

استایل دانشجویی با توجه به سایز

از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انتخاب استایل دانشجویی به آن توجه کرد، سایز است. اگر اضافه وزن دارید نه سراغ لباس‌های تنگ بروید و نه لباس‌های گشاد بپوشید؛ لباس‌های تنگ اضافه وزنتان را در بیشتر نشان می‌دهند و لباس‌های گشاد شما را به مراتب چاقتر نشان خواهند داد. اگر دوست دارید اضافه وزنتان خیلی به چشم نیاید، از لباس‌های فیت استفاده کنید. لباس فیت، لباسی است که مناسب سایز شماست و نه خیلی تنگ است و نه خیلی گشاد. اگر هم لاغر هستید و دوست دارید کمی توپر به نظر برسید می‌توانید سراغ استایل اور سایز بروید. به این شرط که بهتر است تمام لباس‌هایتان اور سایز نباشند و فیت و اور سایز را با هم ترکیب کنید.

 

قانون هماهنگی رنگ دو آیتم

یکی از کارهای خوبی که نه فقط برای ساختن استایل دانشجویی؛ بلکه برای هر استایلی می‌توانید آن را انجام دهید، رفتن به سراغ قانون هماهنگی رنگ دو آیتم است. این قانون به این معناست که می‎توانید رنگ مانتو یا بخشی از آن را با کفشتان ست کنید، یا رنگ دستمال گردن و کوله پشتی را با هم هماهنگ کنید.

پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید بین این دو آیتم یک فاصله قرار دهید؛ به این معنا که بهتر است رنگ شلوار و مانتویتان یکی نباشد، در عوض رنگ مانتو و کفش با فاصله شلوار بینشان شبیه هم باشد یا به هم بیاید. این کار شما را دانشجوی خوش استایل‌تری خواهد کرد.

 

استایل چند لایه بسازید

کم کم هوا سرد می‌شود و نیاز به پوشیدن لباس‌های گرم بیشتر خواهد شد. برای اینکه در رفت و آمد بین کلاس و محوطه دانشگاه مرتب سرد و گرم نشوید، بهتر است استایل چند لایه‌ای برای خودتان درست کنید و به جای پوشیدن یک آیتم ضخیم و خیلی گرم، چند آیتم نازکتر را روی هم بپوشید. مثلا مانتو را با کاردیگان و کاپشن بلند همراه کنید و با توجه به دمای محیطی که در آن قرار دارید، یک یا دو لایه را کم یا اضافه کنید.

 

راحت بپوشید

یادتان باشد دانشگاه بخشی از ساعت‌های روز شما را تشکیل می‌دهد و قرار نیست استایل شما راحتی‌تان در این ساعت‌ها را از بین ببرند. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد از لباس‌هایی با سایز مناسب و الیاف طبیعی استفاده کنید تا بدنتان احساس راحتی بیشتری داشته باشد. رنگ‌هایی بپوشید که تاثیر بهتری روی روحیه‌تان دارند و همیشه آراستگی و تمیزی را با هم همراه کنید.