اعتقادات افراد ثروتمند درباره ثروتمند شدن

اعتقادات افراد ثروتمند درباره ثروتمند شدن

ثروتمندان درباره ثروتمند شدن چه نکاتی را به ما یاد می دهند؟

 

آرزوی هر انسانی است که ثروتمند شود و یک زندگی مجلل و خوب تشکیل دهد. کمک گرفتن از اعتقادات ثروتمندان کمک زیادی به ما در این راه می کند.

 

بسياري از ما، براي پولدار شدن به دنبال فرمول‌هاي سري و پيچيده مي‌گرديم درحاليکه بسياري از ثروتمندان موفق جهان، بدون توجه به اين فرمول‌هاي پر رمز و راز، با تلاش خودشان و از راه‌هاي ساده به اين موفقيت دست يافته‌اند.

 

برخي از ثروتمندان مشهور ثروتمندزاده هستند و برخي نيز به واسطه خوش‌شانسي پولدار شده‌اند. بسياي ديگر نيز از مزايايي بهره‌مند بوده‌اند که خيلي از ما از آنها محروم بوده‌ايم. اما اگر از ثروتمنداني که با پشتکار خودشان پولدار شده‌اند، رمز موفقيتشان را بپرسيد، قطعا به شما خواهند گفت که آنها الزاما از ساير مردم باهوش‌تر نيستند و هيچ‌وقت هم متکي به فرمول‌هاي پيچيده و فوق محرمانه پولدار شدن که ما از آنها بي‌ اطلاع هستيم، نبوده‌اند. آنها در عوض، موفقيت خود را با تلفيقي از عشق و پشتکار فراوان به علاوه دُز بي‌خطري از لجاجت و سرسختي تضمين کرده‌اند.

 

قصد داريم اندکي عميق‌تر به ماجرا نگاه کنيم و ببينيم بعضي از موفق‌ترين ثروتمندان جهان واقعا چگونه فکر مي‌کنند و به اعتقاد آنها، شما براي ثروتمند شدن به چه چيز نياز داريد تا صفرهاي بيشتري را جلوي رقم حساب بانکي خود اضافه کنيد؟

اعتقادات افراد ثروتمند درباره ثروتمند شدن

نکات ثروتمند شدن

 

پس‌انداز کنيد

«مارک کوبان»، کارفرما و مالک تيم بسکتبال «دالاس ماوريکس» حدود ۳ ميليارد دلار ثروت دارد. او اين ثروت را از راه ساخت و ساز اندوخته است و اکنون به جايي رسيده که در گفتن راز ثروتمند شدن خود به ديگران خساست نمي‌ورزد. اما به نظر شما مهمترين عامل ثروتمند شدن کوبان چيست؟ خيلي ساده است؛ پول خود را صرف خريد چيزهاي بي‌ارزش نکنيد. اين يکي از مهم‌ترين توصيه‌هايي است که او در يکي از مطالب منتشر شده در وبلاگ خود با عنوان «چگونه ثروتمند شويم» کرده است. وي در اين مطلب گفته است: تا مي‌توانيد پس‌انداز کنيد. حتي اگر شده يک پني پس‌انداز کنيد. به جاي خريد قهوه روزانه آب بنوشيد و به‌جاي رفتن به رستوران‌هاي گران قيمت نان و پنير بخوريد. بدهي‌هاي کارت اعتباري خود را کاهش دهيد. نخستين قدم براي ثروتمند شدن نظم و ديسيپلين است. اگر واقعا مي‌خواهيد ثروتمند شويد ديسيپلين مورد نظر را پيدا کنيد.

 

خلاف جهت آب شنا کنيد

«دانشمند اوماها»، محبوب‌ترين الگوي سرمايه‌گذاري خردمندانه است؛ تعجبي نداردکه اين لقب را به سومين مرد جهان يعني «وارن بافت» با ثروتي بالغ بر ۷۲ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار داده‌اند. استمرار وارن بافت يکي از مهمترين دلايل موفقيت وي محسوب مي‌شود. وي ثروت خود را از طريق حرکت بر خلاف روندهاي معمول بازار و سرمايه‌گذاري روي شرکت‌هايي که از چشم ساير سرمايه‌گذاران دور مانده‌اند، به‌دست آورده‌ است. بافت مي‌گويد: درها را ببنديد تا راز ثروتمند شدن را به شما بگويم؛ سعي کنيد وقتي ديگران بزدل هستند، جسور باشيد و برعکس وقتي ديديد ساير ثروتمندان خيلي حريص و جسور هستند شما عقب‌نشيني کنيد و محتاط باشيد.

 

ترسو و خجالتي نباشيد

کم‌رويي و ترس براي ثروتمندان آينده خصوصيات خوبي نيستند. اگر مي‌خواهيد ثروتمند شويد، بايد آن‌قدر جسور باشيد تا بتوانيد فرصت‌ها را شکار کنيد حتي اگر انديشه‌هايتان از نظر خيلي‌ها احمقانه به‌نظر برسد. اين خصوصيت ريسک‌پذيري براي «الي برود»، بنيانگذار موسسه KB Homes که اکنون ۷ ميليارد و ۱۰۰ ميليون دلار ثروت دارد، منشا موفقيت‌هاي بسياري شد. وي مي‌گويد: هيچ‌کس تابه‌حال با محتاط بودن و خجالتي بودن نتوانسته ميلياردر شود. من وقتي ۲۲ سال داشتم، فکر مي‌کردم تصميم اشتباهي مي‌گيرم که از شغلم در موسسه CPA استعفا کرده و به ساخت و ساز مشغول مي‌شوم چون آن زمان هيچ چيز از ساخت و ساز نمي‌دانستم. اما بعضي وقت‌ها، احمقانه‌ترين تفکرات آنهايي هستند که بيشترين سود را براي شما دارند.

 

خودتان آستين بالا بزنيد

وابستگي به ديگران براي موفقيت خميرمايه فاجعه است. اين يکي از درس‌هايي است که «فارست مارس»، وقتي در کارخانه شيريني و شکلات پدرش يعني شرکت «مارس» کار مي‌کرده آموخته است. در آن زمان، کمپاني مارس تمام شکلات‌هاي خود را از شرکت رقيبش يعني Hershey’s خريداري مي‌کرد. مارس پس از کناره‌گيري از حرفه خانوادگي خود، به اروپا کوچ کرد و در يک کارخانه آب‌نبات سازي مشغول به کار شد و ياد گرفت چگونه خودش شکلات درست کند. او دوباره به حرفه خانوادگي‌اش بازگشت و اکنون صاحب ششمين شرکت بزرگ آمريکايي است.

 

مارس مي‌گويد: اگر مي‌خواهيد ثروتمند شويد، بايد بدانيد چگونه توليد کنيد. بنابراين نبايد دنبال کسي باشيد که براي شما محصولي توليد کند که شما را ثروتمند کند.

 

فرصت‌طلب و موقعيت‌شناس باشيد

«اريک اشميت»، مديرعامل سابق و مدير اجرايي کنوني گوگل که ۱۰ ميليارد دلار ثروت خالص دارد مي‌گويد: موفقيت بزرگ بعضي وقتها مانند شانس است، اما مهم‌تر از همه اين است که چگونه اين فرصت را مال خود کنيد. اشميت خودش گوگل را تاسيس نکرده اما به حدي باهوش بوده که در سال ۲۰۰۱ ميلادي به پيشنهاد کار کردن در اين کمپاني پاسخ مثبت بدهد. اشميت مي‌گويد: يکي از بزرگ‌ترين بخش‌هاي موفقيت اين است که در زمان و موقعيت مناسب باشيد. اشميت توصيه مي‌کند: خودتان را با داشتن برنامه اذيت نکنيد. همه برنامه‌هاي خود را دور بريزيد. آنچه که درمورد من صدق مي‌کند اين است که خودم براي خودم فرصت ايجاد کردم پس شما هم همين کار را بکنيد. حتما درباره افراد موفق زياد مطلب خوانده‌ايد و ديده‌ايد که آنها سخت کار مي‌کنند و از فرصت‌ها بهترين استفاده را مي‌کنند. شايد نتوانيد ابداع و اختراع کنيد اما تنها کاري که از عهده آن برمي‌آييد اين است که سخت کار کنيد تا در بهترين جاي ممکن و آماده استفاده از فرصت‌ها باشيد.

 

مراقب سلامتي خود باشيد

«جاستين ماسک»، شايد خودش يک ميلياردر نباشد اما پيشنهاد خوبي براي پولدار شدن دارد. همسر سابق «ايلان ماسک»، موسس کمپاني «تسلا» از اين فرمول با عنوان «موفقيت جدي» ياد مي‌کند و مي‌داند که رسيدن به اين سطح ثروت کار آساني نيست. او معتقد است که شما نه تنها از نظر روحي، بلکه از نظر جسماني هم بايد آماده باشيد.

 

به گفته وي، داشتن سلامت جسماني کمک مي‌کند تا انرژي فرا انساني داشته باشيد. اگر از نظر ارثي سلامت کاملي نداريد، حداکثر تلاش خود را بکنيد تا حد امکان وضعيت جسماني خود را بهبود بخشيد. مشکلاتي از قبيل خستگي ذهني، شب ‌زنده‌داري، مشکلات جدي خانوادگي يا تنهايي و کم‌خوابي مي‌توانند شما را از رسيدن به موفقيت بازدارند. پس سعي کنيد جسم خود را سرحال نگه داريد تا مغزتان سرحال و قبراق باشد و بتوانيد خوب فکر کنيد. از قديم گفته‌اند: «عقل سالم در بدن سالم است.»

 

علايق خود را دنبال کنيد

بسياري از ميلياردرها بر اين باورند که علاقه و اشتياق براي رسيدن به اهداف اهميت بسياري دارد. برخي حتي اين عامل را مهمترين ابزار موفقيت مي‌دانند و به همين دليل است که بايد به‌جاي اينکه اول از همه روي پول متمرکز شويد، تمام تمرکزتان رو روي شوق و انگيزه و علاقه‌هايتان بگذاريد و بگذاريد موفقيت به دنبال آنها بيايد.