اعدام کردن حیوانات در طول تاریخ + عکس

اعدام کردن حیوانات در طول تاریخ + عکس

مطلبی جالب در مورد حیواناتی که در طول تاریخ اعدام شدند

 

معمولا اعدام کردن برای انسان ها به کار می رود اما می خواهیم عجیب ترین محاکمه های تاریخ را بررسی کنیم.

 

محاکمه حیوانات و مجازات آن‌ها برای ما کاری عجیب و نادرست به نظر می‌رسد؛ اما در برهه‌ای از تاریخ، امری متداول و مرسوم بوده  و هیچ کس از شنیدن خبر آن تعجّب نمی‌کرد. مدارک تاریخی نشان می‌دهد، در برخی کشورهای اروپایی در بازه زمانی قرن سیزدهم و هجدهم و در قرون وسطی محاکمه حیواناتی مانند خوک، ماکیان و میمون‌ها بسیار اتفاق افتاده است.

 

1. اعدام خوک به جرم قتل یک کودک

خوک از جمله حیواناتی است که در عصرهای مختلف بسیار مورد محاکمه قرار گرفته و از جمله معروف‌ترین آن‌ها در سال ۱۴۹۴در شهر کلرمون فرانسه اتفاق افتاد؛ یک خوک به جرم خفه کردن و از بین بردن چهره یک کودک دستگیر و محاکمه شد. شهود ادعا می‌کردند که خوک بدون اجازه وارد خانه شده وکودک را که به خواب رفته بوده، به قتل رسانده است. این خوک به جرم ارتکاب قتل اعدام شد.

اعدام کردن حیوانات در طول تاریخ + عکس

اعدام حیوانات

 

2. سوزاندن خروس زنده به دلیل تخم گذاشتن

در سال ۱۴۷۴ شهر بازل سوئیس اتفاق عجیبی را به خود دید، خروس کوچکی در آن شهر به جرم تخم گذاشتن محاکمه ‌شد. از آنجا که تخم گذاشتن خروس، امری نادر و بعید است، مردم شهر بازل چنین چیزی را شیطانی توصیف کرده و خروس را زنده زنده در آتش سوزاندند.

 

3. اعدام فیل به جرم قتل مربی

در سال ۱۹۱۶ یک فیل در ایالت تنسی آمریکا به جرم قتل مربی‌اش اعدام شد.

 

4.موش‌ها و اتهام از بین بردن محصول جو

در قرن شانزدهم دسته‌ای از موش‌ها به جرم از بین بردن محصول جو به دادگاه فراخوانده شدند و وقتی از وکیل موش‌ها درباره عدم حضور موکل‌هایش پرسیده شد، او پاسخ داد که موکلینش (موش‌ها) از ترس جان خود و خوف از گربه‌ها و سگ‌ها نتوانسته‌اند در دادگاه حاضر شوند. وکیل درخواست کرد تا جلسه محاکمه را به تأخیر انداخته و به وقت دیگری موکول کنند.

اعدام کردن حیوانات در طول تاریخ + عکس

محاکمه حیوانات

 

5. جنگ های ناپلئون و محاکمه میمون به جرم جاسوسی

در بین سال‌های ۱۷۹۲ تا ۱۸۱۵ در جنگ‌های ناپلئون که بین انگلیس و فرانسه اتفاق افتاد، انگلیسی‌ها میمونی را به جرم جاسوسی دستگیر کردند. ماجرا از این قرار بود که همه سرنشینان یک کشتی فرانسوی جز یک میمون غرق شدند. میمون نجات یافته خودش را به شهر می‌رساند. همین موضوع باعث شد تا آن‌ها به میمون شک کرده و به جرم جاسوسی او را اعدام کنند.

 

6. اعدام یک گاو

در سال ۱۶۲۱میلادی یک زن آلمانی بر اثر ضربه پای یک گاو نقش بر زمین شد و از دنیا رفت. گاو مذکور را اعدام کرده و هر گونه استفاده از گوشت و پوست او را ممنوع اعلام کردند.

اعدام کردن حیوانات در طول تاریخ + عکس

اعدام عجیب حیوانات

7. خرس و پرداخت غرامت

در سال ۲۰۰۸ یک خرس در مقدونیه به جرم حمله به کندو‌های عسل و سرقت محتوای آن به دادگاه مقدونیه فراخوانده شد. خرس در دادگاه حضور نیافته و حکم در غیاب او صادر شد. او ملزم به پرداخت خسارت به صاحب کندو‌ها شد و از آنجا که صاحبی نداشت، دادگاه دستور داد دولت ۳۵۰۰ دلار خسارت به زنبوردار بپردازد.