10 دلیل انتخاب چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی در فضای باز

10 دلیل انتخاب چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی در فضای باز

همه ما می دانیم امروزه مشکل کم آبی، کم شدن ذخایر آب زیر زمینی و عواقب آن مسئله مهم این روزهای کشور محسوب می شود. یکی از بارزترین مشکلی که می توان به آن اشاره کرد؛ کم شدن فضای سبز و افزایش آلودگی هوا است. پس بهتر است که در مصرف آب، هر چه بیشتر صرفه جوییکنیم و تا جای ممکن انتخاب های مناسب و عملکرد درست داشته باشیم، تا بتوانیم از این مایه حیات بهره ببریم.

با این حال استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعییک انتخاب مناسب و سازگار با محیط زیست است. در ادامه به دیگر دلایل انتخاب چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی اشاره کرده ایم.

 

دلایل انتخاب چمن مصنوعی

1. نگهداریراحت از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی نیاز به نگهداری کمتری داشته و کارهایی از قبیل چمن زنی، آبیاری و کوددهیبه مراتب کمتر انجام می شود.همین موضوع سبب شده،افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند چمن مصنوعی گزینه خوبی برای آنها باشد؛ زیرادر عین نیاز به نگهداری کم، ظاهر خوبی در طولانی مدت دارد.

 

2. مقاوم در برابر تغییرات آب وهوایی

یکی از دلایل انتخاب چمن مصنوعیبرخلاف چمن طبیعیاین است که در شرایط مختلفتغییراتآب و هواییمقاومت بالایی دارند. بر این اساس، زمانی که چمن طبیعی در معرض نور خورشید قرار می گیرد تغییر رنگ داده؛در نتیجه باعث لکه های زرد و خشک روی چمنمی شود. درصورتی که این مورد در چمن مصنوعی صدق نمی کند؛ زیرا از مواد دست ساز ساخته شده است و تحت تأثیر عوامل محیطی قرار نمی گیرد.

 

3. چمن مصنوعی نرم و راحت است

یکی از ویژگی های برتر چمن مصنوعی، نرم و راحت بودن آن نسبت به چمن طبیعی است. با این حال بعضی از افراد برای نرم تر شدن چمن در سطح زیرین آن یک لایه بالشتکنصب می کنند تا کودکان هنگام اصابت با زمین آسیب نبیند. بنابراین، اینیک انتخاب عالی برای کودکان است تا با خیالی آسودهبه بازی خود ادامه دهند.

 

10 دلیل انتخاب چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی در فضای باز

4.چمن مصنوعی به راحتی تمیز می شود

یکیدیگراز دلایل انتخاب افراد به چمن مصنوعی،شستشو و نظافت بسیارراحتآن می باشد.شما می توانید با استفاده از دستگاه واترجت یا شلنگچمن خود را به راحتی بشویید و در آخر برای از بین بردن بوینامطبوع و باکتری بامحلول آب و صابون یا سرکه آن راضدعفونی کنید.با همه اینها،خوبی چمن مصنوعی به این است که در اثر شستشو گل آلود نمی شود؛ زیرا در لایه زیرین آن سوراخ های کوچکی وجود دارد که باعث زهکشی مناسبی شده است. بنابراین بعد از آبیاری، کودکان وحیوانات به راحتی می توانند بازی کنند.

 

5.به هیچ گونه مواد شیمیایی نیاز ندارد

از آنجایی که چمن مصنوعییک محصول پلاستیکی است، به هیچ گونه آفت کش یا ماده شیمیایی دیگری نیازی نداردتا آن را تازه و سبز جلوه دهد. بنابراین می توان با در نظر گرفتن کارهایی همچونشستشوی منظم، جمع کردن زباله ها و نماندن فضولات حیوانات بر روی چمناین محصول را به دور از هرگونه آفت و باکتری نگه داشت.

 

6.از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است

بسیاری از افراد تصور می کنند، هزینه های ناشی از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی بیشتر است، درصورتی که چمن مصنوعی فقط یک بار هزینه، آن همهنگام نصب دارد و در تمام طول سال مانند چمن طبیعی نیازی به کوددهی، آبیاری مداوم و نیروی کار برای چمن زنی نداشته و همه این عوامل باعث کمتر شدن هزینه ها می شود.

 

7. چمن مصنوعی باعث ایجاد حساسیت نمی شود.

یکی از قابلیت های چمن مصنوعی این است که در تمام طول سال کوتاه مانده و هیچ گونه علف هرزی رشد نمی کند، به همین دلیل نیازی به مواد شیمیاییبرای از بین بردن علف را ندارد. در نتیجه عدم استفاده از مواد شیمیاییباعث آلژی در کودکان و افراد مبتلا به آسم نمی شود. به همین دلیل بیشترین استفاده از این محصول چمن مصنوعی برای مدرسه و مهد کودک می باشد.

 

8. زهکشی مناسب

سوراخ‌های کوچکی در سطح زیرین چمن مصنوعیتعبیه شده اند که باعث شده تا بر اثر شستشو و یا آب باران، آب به راحتیاز سطح چمن تخلیهشود. این امر موجب‌شده تا هنگام بارندگی، بازیکنان و یا حتی کودکان به راحتی بتوانند بر روی چمن مصنوعی بازی کنند؛ زیرا سطح آن دیگر مانند چمن طبیعی هنگام بارش باران سر و لغزنده نیست.

 

9. مناسب برای کودکان

چمنمصنوعی برای مدرسه و محیط هایی که کودکان در آن بازی می کنند،گزینه بسیار مناسبی می باشد؛زیرا محیطی تمیز و امن برای کودکان شما ایجاد می کند. با این حال کودکان بدون هیچ نگرانی و استرسی به راحتی می توانند در طول روز به بازی خود بپردازند.از طرفی دیگر سطح چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی صاف بوده و کودکان هنگام دویدن و بازی کردن آسیبی نمی بیند.

 

10. مناسب برای مناطق سایه دار

در مکان های سرپوشیده، چمن مصنوعی گزینه بسیار مناسبی نسبت به چمن طبیعی می باشد؛ زیرا چمن طبیعی بر خلاف چمن مصنوعی، در تمام طول سال برای رشد نیاز به نور خورشید دارد. بنابرایناین محصول گزینه بهتری برای مکان های سرپوشیده است.

 در این مقاله به دلایل انتخاب چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی پرداخته ایم، اگر می خواهید اطلاعاتی بیشتر در رابطه با مزیت های استفاده از چمن مصنوعی مطالعه داشته باشید، اینجا را کلیک کنید.

10 دلیل انتخاب چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی در فضای باز

قیمت و خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در رنگ های متنوع، تراکم و ارتفاع مختلف تولید شده است، به همین دلیلافراد می توانند برای هر سلیقه وکاربردی چمن مناسب را در اختیار داشته باشند.برای مطلع شدن از قیمت چمن مصنوعی ابتدا مقدار چمن مورد نیاز خود را برای محیط مدنظر اندازه گیری کرده و سپس می توانید از راهنمایی و مشاوره فروشندگان استفاده کنید.