اهمیت استفاده از کرم های روز و شب در سلامت پوست

مجموعه : نکات مهم پوست
اهمیت استفاده از کرم های روز و شب در سلامت پوست

یکی از روش های مراقبت از پوست، استفاده از کرم روز و شب می باشد که بسیاری از افراد آشنایی چندانی با آن ها ندارند. ساده ترین تعریفی که می توان از کرم روز و شب داشت، این است که از پوست در برابر عوامل خارجی نور آفتاب، گرد و غبار، آلودگی و … محافظت می کند. همچنین، روند پیری پوست را به تعویق می اندازد. در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی دقیق تری از کرم روز و شب و اهمیت استفاده آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

پوست انسان پس از 25 سالگی، دچار کاهش ساخت و ساز کلاژن شده و کم کم سر و کله چین و چروک ها پیدا می شوند. چنانچه روش های مراقبت از پوست به خوبی صورت نگیرد یا فرد شیوه زندگی اشتباهی را در پیش گرفته باشد، روند پیری پوست شدت بیشتری خواهد گرفت.

 

خوشبختانه با مراقبت های پوستی، پرهیز از مصرف مواد غذایی مضر، نوشیدن آب کافی و همچنین استراحت کافی می توان کمک بسیاری به زیبایی و جوانی پوست کرد. استفاده از کرم روز و شب، یکی از بهترین گزینه های مراقبت پوستی هستند.

 

کرم شب حاوی اسید هیالورونیک، آلفا هیدروکسی اسید و ویتامین C است که نقش محافظت از کلاژن پوست را بر عهده داشته و موجب کاهش تخریب آن می شود. هنگامی که در شب استراحت می کنید، پوست فرصتی جهت بازسازی خود پیدا می کند و مصرف کرم شب کمک شایانی به فراهم کردن مواد مغذی جهت ترمیم پوست خواهد کرد. کرم روز نیز همین ترکیبات کرم شب را دارد، با این تفاوت که می توان آن را در برابر اشعه مضر خورشید نیز مورد استفاده قرار داد. در صورتی که کرم شب در برابر نور آفتاب تاثیر خود را از دست می دهد و تنها باید قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرد.

اهمیت استفاده از کرم های روز و شب در سلامت پوست

 

نحوه استفاده از کرم روز و شب به این صورت است که بلافاصله پس از بیدار شدن و شستن صورت، کرم روز روی پوست زده می شود. پس از آن، کرم مرطوب کننده روی پوست زده می شود. به مدت 20 دقیقه باید صبر کنید تا کرم به خوبی جذب منافذ پوست شود و سپس ضد آفتاب را روی پوست بزنید. از آن جایی که خشکی پوست در تسریع فرآیند چین و چروک موثر است، استفاده از کرم مرطوب کننده پس از کرم روز را فراموش نکنید. کرم شب را نیز باید نیم ساعت قبل از خوب روی پوست بزنید.

 

امروزه برخی انواع کرم روز روانه بازار شده اند که چند کاره بوده و دارای مقادیری کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب می باشند که البته تاثیر مصرف آن مانند کرم های جداگانه نخواهد بود. اگر می خواهید مراقبت پوستی شما بیشترین تاثیر را داشته باشد، توصیه می کنیم هر یک از کرم ها را به طور جداگانه مصرف نمایید.

 

بهترین سن برای شروع مصرف کرم روز و شب، 25 سالگی به بعد است. خانم ها بعد از سن یائسگی باید حتما کرم روز را مورد استفاده قرار دهند. در این زمان، روند تخریب پوست بیش از هر زمان دیگری است و مراقبت از پوست در اولویت قرار دارد.

 

کرم های روز و شب را نباید روی پوست خیلی چرب و دارای جوش و آکنه استفاده کرد. افراد دارای پوست جوش دار ابتدا باید نسبت به درمان خود اقدام کنند و سپس این کرم های بازسازی کننده را مورد استفاده قرار دهند. به یاد داشته باشید که انجام آرایش روی پوست دارای جوش و چین و چروک، جلوه چندان زیبایی ندارد و بهتر است ابتدا روش های درمانی را آغاز کرده و سپس کرم های مراقبتی را مورد استفاده قرار دهید.

 

علاوه بر کرم های بازسازی کننده روز و شب، محصولات بسیار دیگری نیز برای مراقبت های پوستی و پیشگیری از پیری پوست وجود دارد که در وب سایت رژلب به همه آن ها اشاره شده است. همچنین، آرایشگاه ها و مراکز مراقبت از پوست و زیبایی بسیاری در وب سایت رژلب معرفی می شوند که جهت دریافت آموزش یا خدمات می توانید از آن کمک بگیرید.

 

آدرس وب سایت رژلب: https://rojelab.com/

آدرس اینستاگرام رژلب: https://www.instagram.com/rojelabcom/

 

برچسب‌ها: