اهمیت نظافت روزانه

اهمیت نظافت روزانه

می دانیم به چه چیز فکر می کنید:” یک چیز دیگر که باید به لیست کارهایم اضافه کنم؟” اما وقتی می گوییم روشی جدید برای ارائه داریم، مطمئن باشید که با پیروی از آن تفاوت زیادی را احساس خواهید کرد.

 

نظافت منزل از جمله خدماتی می باشد که توسط برخی از شرکت ها و موسسه ها به مشتریان داده می شود. البته چون امروزه با پیشرفت تکنولوژی روبرو شده ایم و بسیاری از سفارش ها و خدمات را می توانیم آنلاین ثبت و دریافت کنیم میتوان برای گرفتن قیمت نظافت منزل نیز از بازارهای آنلاینی مثل سنجاق استفاده کرد.

 

اگر شما به هر دلیلی فرصت نمی کنید که خودتان کارهای نظافتی منزل یا محل کارتان را انجام بدهید کافیست که به وب سایت یا اپلیکیشن سنجاق مراجعه کرده و سپس سفارش خود را ثبت کنید و از هزینه نیروهای خدماتی مطلع شوید. برای ثبت سفارش نظافت منزل در تهران کافی است به چند سوال ساده پاسخ دهید.

 

حوله ها

ممکن است کثیف به نظر نرسند، اما با توجه به تحقیقات، حوله ها آلوده ترین سطح را دارند. همین موضوع برای حوله های حمام نیز صادق است، طبق گفته “کارولین فورت” رئیس موسسه تمیزکاری خانه: ” چون بیشتر از یک بار در روز از حوله های دست و صورت استفاده می کنید،آنها بسیار سریع کثیف می شوند. هر چند روز یک بار یا اگر خانواده پرجمعیتی دارید، حتی هر روز باید آنها را عوض نمایید.”

 

پیشخوان های آشپزخانه

 زمانی که به چیزهایی که روی پیشخوان قرار می دهید فکر می کنید (کلید ماشین، نامه، کیف) غیرممکن است میزان کثیف بودن آن ها را نادیده بگیرید، بنابراین شما باید هر روزه این مکان را تمیز و ضدعفونی کنید. فقط دقت کنید که هر روز از اسفنج، حوله کاغذی یا پارچه های جداگانه استفاده نمایید. استفاده از یک پارچه یا اسفنج برای چند سطح کار درستی نیست، چرا که با این کار آلودگی به سطوح دیگر منتقل می شود.

 

دیوار حمام

تنها راه حفظ دوغاب دیوار حمام، تمیزکاری روزانه است که به همین دلیل متخصصان می گویند باید پس از هر بار استفاده، دیوار حمام را تمیز نمایید. با خشک کردن دیوار، از باقی ماندن لکه ها جلوگیری می کنید.

 

تمام سینک ها

ممکن است فکر کنید پس از شستشوی ظروف، سینک آشپزخانه تان در تمیز ترین حالت ممکن قرار می گیرد، اما اگر آن را رها کنید جرم ها و باکتری ها در دیواره آن همچنان باقی می مانند. اگر درباره تمیز بودن جدی هستید، باید برای از بین بردن لکه ها از یک اسفنج پاک کننده استفاده کرده و سپس با پر کردن سینک با آب گرم و ریختن یک قاشق غذاخوری سفید کننده کل سینک را ضدعفونی نمایید. اجازه دهید این آب تا 5 دقیقه باقی بماند و سپس آن را آبکشی کرده و خشک کنید.

 

ظروف کثیف

باقی مانده سس و خرده های غذا اگر در طول شب باقی بماند، تنها حشرات را به خود جذب کرده و شستشوی ظروف را سخت تر می کند. در عوض، ظروف و وسیله ها را با دست شده شسته و یا داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

قهوه ساز

اگر شما هم مثل ما باشید، احتمالا همیشه روزتان را با یک فنجان قهوه تازه آغاز می کنید. و از آنجایی که قهوه ساز شما جایی گرم و نرم برای باکتری ها و کپک هاست، باید آن را به صورت روزانه تمیز کنید. بهترین کار این است که بخش های قابل جدا کردن قهوه ساز خود را پس از هر بار استفاده شستشو دهید تا قهوه، دانه های آن و روغن حاصل از آن را از بین ببرید. می توانید این قطعات را به همراه آب گرم و صابون و با دست بشویید، اما شستشوی آنها با ماشین ظرفشویی نیز مانعی ندارد. و فراموش نکنید بخش بیرونی قطعه گرم کننده و جایی که قطرات قهوه چکه کرده و می سوزند را تمیز کنید.

اهمیت نظافت روزانه

کف پر گرده آشپزخانه

اگر شام پخته اید، با آن رو به رو شوید: احتمالا در حین این کار خرده ها یا تکه هایی از غذا را روی زمین ریختید. اما خوشبختانه به تنها چیزی که نیاز دارید یک جارو کشیدن یا پاک کردن ساده است که پس از شستشوی ظروف می توانید این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید این خرده ها باعث دعوت مهمان های ناخوانده (آفات) نشوند.