اکسسوری‌های هیجان‌ انگیز برای خودروی شما (تقسیم بندی اکسسوری خودرو)

اکسسوری‌های هیجان‌ انگیز برای خودروی شما (تقسیم بندی اکسسوری خودرو)

اکسسوری‌های هیجان‌انگیز برای خودروی شما

وقتی صحبت از جذابیت ماشین باشد، ناخودآگاه پای اکسسوری هم وسط می‌آید. اکسسوری تقریبا مترادف زیورآلات است؛ یعنی چیزهایی که باعث زیبایی و جذابیت بیشتر می‌شوند. ماشین ما، خانه متحرک ماست.

 

ممکن است ساعات یا دقایقی را که در آن هستیم، خیلی معمولی سپری کنیم یا دلمان بخواهد این خانه متحرک را به وسیله اکسسوری خودرو، زیبا و شیک‌تر کنیم و از لحظاتمان لذت بیشتری ببریم. این مقاله مخصوص دسته دوم نوشته شده است؛ کسانی که دوست دارند به وضع ماشینشان رسیدگی کنند، آن را شیک و زیبا نگه دارند و لذت بیشتری ببرند.

 

تقسیم بندی اکسسوری خودرو

اکسسوری خودرو به طور کلی به دو دسته اکسسوری داخل اتاقک و اکسسوری بدنه یا خارج ماشین تقسیم می‌شود. همان‌طور که از اسم‌شان پیداست، دسته اول شامل مواردی مثل کیف ابزار، کیف‌های مرتب کننده، روکش فرمان، صندلی و موارد مشابه می‌شود و اکسسوری خارج ماشین شامل رینگ متنوع، انواع چراغ و موارد مشابه است. معمولا هزینه اکسسوری داخل اتاقک کمتر از اکسسوری خارج خودرو است. بسته به نیاز و بودجه‌ای که دارید، می‌توانید سراغ اکسسوری داخلی، خارجی یا هر دو بروید.

 

اکسسوری‌های هیجان‌ انگیز برای خودروی شما (تقسیم بندی اکسسوری خودرو)

 

اکسسوری بدنه؛ یک انتخاب مهیج

اغلب، آقایان بیشتر از خانم‌ها طرفدار اکسسوری بدنه خودرو هستند. کافی است ماشین‌باز باشند و عاشق اتومبیلشان تا از هر فرصتی برای به روز کردن ظاهرش استفاده کنند. عمده تمرکزشان هم روی عوض کردن رینگ‌ لاستیک‌ها، تغییر ارتفاع و خرید لامپ و هدلایت خودرو است.

 

دلیل عوض کردن رینگ شامل موارد مختلفی می‌شود؛ عده‌ای دوست دارند عملکرد فرمان را بالا ببرند، به همین دلیل دنبال رینگ و تایر جدید می‌گردند. عده دیگری هم به سادگی مدل رینگ ماشینشان را نمی‌پسندند و دوست دارند آن را از فرم استاندارد کارخانه دربیاورند. بعضی‌ها هم صرفا دنبال تنوع هستند.

 

توصیه ما این است که به هر دلیلی که قصد تعویض رینگ یا تایر را دارید، اولا سراغ رینگ‌های خیلی بزرگ نروید و تا جایی که امکان دارد رینگی با اندازه نزدیک به رینگ استاندارد کارخانه بخرید. نکته دوم اینکه رینگ‌های موجود در ایران اغلب از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند و یک تکه یا چند تکه هستند.

 

اگر قرار است رینگ چند تکه بخرید، حتما به کیفیت آن دقت داشته باشید چون اگر کیفیت پایینی داشته باشد، امکان جدا شدن قطعات آن وجود دارد. در این صورت انتخاب رینگ یک تکه بهتر است. یادتان باشد قبل از تعویض رینگ حتما با یک مکانیک قابل صحبت کنید و از او درباره استاندارد بودن انتخابتان برای لاستیک ماشین سوال بپرسید.

 

تعویض لامپ و نصب هدلایت هم بیشتر مدنظر جوان‌ترهاست. آن‌ها گزینه‌های متنوعی برای نصب هدلایت و لامپ پیش رو دارند و حتی بعضی از سایت‌ها آموزش نصب هدلایت هم دارند، با وجود این توصیه می‌کنیم کار را به دست کاردان بسپارید و با کمی هزینه، خیال خودتان را بابت درست بودن نصب هدلایت و چراغ راحت کنید.

اکسسوری‌های هیجان‌ انگیز برای خودروی شما (تقسیم بندی اکسسوری خودرو)

انواع اکسسوری داخل ماشین

اکسسوری داخل ماشین را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ زینتی و کاربردی. برای مثال آویز آینه، روکش فرمان و روکش صندلی ممکن است بیشتر جنبه تزئینی داشته باشند و جعبه ابزار، نگه دارنده گوشی و شارژر جنبه کاربردی. در ادامه با بعضی از رایج‌ترین انواع اکسسوری داخلی آشنا می‌شوید.

 

یخچالی برای مسافرها: اگر زیاد اهل مسافرت کردن هستید، داشتن یک یخچال برای اتومبیل‌تان انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. یخچال‌ها معمولا با توجه به اینکه چند لیتری هستند، قابلیت سرمایشی و گرمایشی به صورت هم‌زمان دارند و اینکه به برق شهری وصل می‌شوند یا نه، از نظر قیمت در گروه‌های کم و زیاد قرار می‌گیرند.

 

لوازم مربوط به گوشی تلفن همراه: گوشی تلفن همراه به دو وسیله بیشتر از هر چیز دیگری نیاز دارد؛ یکی نگه‌دارنده است و دیگری شارژر. هنگام خرید نگه‌دارنده حتما سراغ گزینه‌های استاندارد بروید و از قبل جای آن را تعیین کنید.

 

برای انتخاب شارژر هم بهتر است سراغ تبدیل کننده‌ها بروید تا اینکه یک شارژر جدید بخرید. اگر شارژر جدید گرفتید، از اصل بودن آن مطمئن شوید. در نهایت سعی کنید تا جایی که امکان دارد قبل از اینکه سوار اتومبیل شوید، گوشی را کاملا شارژ کنید و تا جایی که امکان دارد، برای عمر بیشتر باتری سراغ شارژر اتومبیل نروید.

 

روکش صندلی: استفاده از روکش‌های چرمی به خصوص به دلیل لوکس بودن آن زیاد رواج دارد و روکش پارچه‌ای به دلیل راحتی شست‌و‌شو و ضد تعریق بودن، طرفداران پر و پا قرص خودش را نگه داشته است. قبل از خرید و تعویض، حتما از نکات مربوط به راهنمای خرید روکش صندلی باخبر شوید و بعد آگاهانه دست به انتخاب بزنید.

 

لوازم بهداشتی داخل خودرو: بعضی اکسسوری‌ها هم هستند که باعث می‌شوند ماشینتان همیشه مثل یک دسته گل زیبا و تمیز باشد. این وسایل شامل مواردی مثل کیسه زباله، اسفنج، پد و حوله میکروفایبر، پد پولیش، دستکش مخصوص شست‌و‌شوی اتومبیل و انواع شوینده‌ها می‌شود. کیسه یا کیف مخصوص زباله فضای داخلی را تمیز نگه می‌دارد و با سایر موارد می‌توانید بین فاصله هر دو کارواش، درون و بیرون ماشین را تمیز کنید و برق بیندازید.

 

جعبه ابزار: داشتن جعبه ابزار منظم و مرتب و کیف تقسیم‌کننده یا دیوایدر (Divider) در خودرو باعث سر و سامان گرفتن وسایل شما و دسترسی مناسب به ابزارها در زمان لازم می‌شود.

 

روکش فرمان: انواع متنوع روکش فرمان در بازار موجود است که بسته به سلیقه‌های مختلف در دسترس قرار دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت راحتی، نرمی و ضد تعریق بودن این وسیله است. اگر جزو کسانی هستید که دست‌هایتان مرتب عرق می‌کند، بهتر است سراغ روکش‌های پارچه‌ای بروید که کمتر باعث تعریق می‌شوند.

 

اول درون، بعد بیرون

شاید شما هم در مکالماتتان شنیده‌اید که می‌گویند اگر کلی به خودت برسی اما درونت ضعیف باشد، تمام تلاش‌هایت بی‌فایده است. وضعیت اتومبیل هم همین طور است. اگر به ظاهر آن برسید اما ماشین از نظر فنی رسیدگی لازم را دریافت نکند، کار از خشت اول اشتباه است. تمام چیزهایی که درباره اکسسوری خودرو گفتیم در صورتی معنا پیدا می‌کنند که ماشین شما به لحاظ فنی سالم باشد.

 

پس همین الان دست به کار شوید، قیمت انواع روغن موتور خودرو و ویژگی‌های آن را دربیاورید و با توجه به نیازتان اول به داد مغز خودرو، یعنی موتور آن برسید. بعد هم هر چند ماه یک بار آن را به تعمیرگاه ببرید و تعویض‌های لازم را انجام دهید. بعد از رعایت این نکات است که اکسسوری‌هایش ارزش بیشتری پیدا می‌کنند و رسیدگی به آن شیرین‌تر می‌شود.