باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

مجموعه : دنیای آنلاین
باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

گل و گیاه از موارد بسیار زیبا برای هدیه دادن به دیگران هستند. تقریبا همه گل ها را دوست دارند و از آن ها انرژی و نشاط دریافت می کنند. تنوع بالای گل ها می تواند هر سلیقه ای را راضی نگه دارد. هدیه دادن انواع گل ها در رنگ های گوناگون برای هر مناسبتی محدودیت ندارد. شکل هدیه دادن گل از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است. ابتدا تنها دسته ها و سبد های گل برای هدیه  دادن گل ها استفاده می شدند و با گذر زمان نوع بسته بندی دسته گل ها و نوع سبد های گل و طراحی و چیدمان گل ها به شکل مدرن تر و جذاب تر در آمدند.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

در سال های اخیر تنوع بسته بندی های گل برای هدیه دادن آن ها بسیار زیاد شده است. برای بسته بندی گل ها پاکت ها، انواع باکس های چوبی و فلزی و انواع گلدان و سبد استفاده می شود. شاید بتوان گفت که باکس های گل محبوب ترین و شیک ترین نوع بسته بندی گل ها در حال حاضر هستند. علاوه بر زیبایی باکس های گل، تنوع آن ها نیز بسیار زیاد است و وابسته به سبیقه و طراحی هر شخص اشکال مختلفی از باکس های گل را می توان تهیه کرد.

 

باید در نظر داشت باکس های گل، علاوه بر زیبایی قیمت های بیشتری نیز نسبت به سایر بسته یندی های گل دارند. به دلیل استقبال زیاد از باکس های گل و لزوم استفاده از گل هایی با کیفیت بالا در این باکس ها، قیمت آن ها نیز کمی بالا تر از سایر مدل های بسته بندی گل است. برای پایین آوردن هزینه های باکس گل می توان از باکس گل دست ساز استفاده کرد. تولید باکس گل خانگی هم می تواند مناسب هدیه دادن به عزیزان و دوستان باشد و هم می تواند یک کسب و کار خانگی و مستقل برای خود باشد. در ادامه توضیحات بیشتری درباره ی ساخت باکس گل دست ساز ارائه می دهیم.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

وسایل مورد نیاز برای ساختن باکس گل

اسفنج آبگیر

برای خرید اسفنج آب گیر به سایز جعبه توجه کنید و تعدادی اسفنج تهیه کنید که تمام جعبه را بپوشاند.

 

قیچی باغبانی

لازم است قیچی باغبانی تیزی داشته باشید تا هم کار کردن با آن را حت باشد و هم به گل ها آسیبی وارد نشود

 

گل های متنوع و رنگارنگ و برگ های تزئینی

وابسته به حجم باکس گل انتخابی میزانی گل تهیه کنید .

 

جعبه یا باکس برای تزیین

وابسته به سلیقه و بودجه ی خود یک نوع باکس از انوع مختلف آن انتخاب کنید. از انواع باکس های موجود برای گل ها می توان به باکس های چوبی، شیشه ای، هارد باکس، چرمی و …اشاره کرد.

به استحکام جعبه ی انتخابی دقت کنید تا مطمئن باشید که می تواند وزرن گل و اسفنج های خیس شده را تحمل نماید.

 

زرورق یا نایلون

برای قرار دادن آن بین باکس و اسفنج و جلوگبری از خراب شدن باکس بر اثر رطوبت.

 

نوارچسب

مورد استفاده ی آن چسباندن زرورق و نایلون به باکس است.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

نکات مهمی برای ساخت باکس گل دست ساز

برای ماندگاری زیاد گل ها باد از گل های تازه در ساخت باکس گل استفاده کنید. پیش از چیدن گل ها آن ها را از دسته جدا کنید و حتما برگ ها و گلبرگ های آسیب دیده ی گل ها را جدا نمایید.

 

اسفنج آبگیر مناسب گل های طبیعی تهیه کنید. یک ظرف را پر از آب گنید و اسفنج را روی آب قرار دهید تا آهسته آهسته آب را جذب کرده و به کف برود. هرگز خودتان اسفنج را به زیر آب فشار ندهید.

 

استحکام و زیبایی جعبه های چوبی و مقوایی به شدت توسط رطوبت آب تهدید می شود. بنابراین قبل از قرار دادن اسفنج های خیس درون جعبه، جعبه را با زرورق، نابلون و یا فویل بپوشانید تا رطوبت به آن نرسد.

 

در ابتدای کار ساقه ی تمام گل ها را به یک اندازه کوتاه نکنید. هنگام گل آرایی ابتدا مکانی که گل ها قرار خواهند گرفت را مشخص کنید و سپس گل را به اندازه ی دلخواه و به شکل اریب کوتاه کنید و در اسفنج جای گزاری نمایید.

 

اگر در زمان جای گذاری گل ها از جایگاه یکی از گل ها راضی نبودید و آن گل را از اسفنج خارج کردید، دقت کنید که گل دیگری را در آن حفره جای گذاری نکنید چرا که رطوبت لازم به آن گل نخواهد رسید. با استفاده از جای گذاری دیگر گل ها در اطراف حفره، آن را بپوشانید تا دیده نشود.

 

چیدمان گل ها بستگی به سلیقه و امکانات شما دارد. می توانید از گل های رنگارنگ استفاده کنید، باکس گلی با گل های تک رنگ داشته باشید و یا گل هایی را انتخاب کنید که رنگ های آن ها با هم دارای هارمونی باشد.

 

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

ساختن باکس گل یا خرید باکس گل آماده

همانطور که می دانید برای درست کردن باکس گل دست ساز به یک باکس یا جعبه نیاز است. این باکس را هم می توان به شکل آماده خریداری کرد و هم می توان با تجهیزات ساده ای در منزل آماده نمود. اگر قصد خرید باکس گل آماده داشته باشید می توانید برای یافتن باکس های متنوع با قیمت مناسب و همچنین خریدن سایر ملزومات درست کردن یک باکس گل، به بازار های گل مستقر در هر شهر مراجعه نمایید.

 

 معمولا هرچه برای این کار احتیاج داشته باشید را به راحتی و با یک جست و جوی ساده در این بازار ها پیدا می کنید. نکته ی مثبت دیگری که در این بازار ها وجود دارد این است که می توانید از همان جا انواع گل های مورد نیاز خود را نیز تهیه کنید تا به اندازه ی زیادی در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید. هم می توانید مطمئن باشید به همه ی گل ها گیاهان دسترسی دارید.

 

راه دیگری که برای تهیه کردن باکس های گل وجود دارد این است که خودتان آن ها را بسازید. شاید لازم باشد زحمت بیشتری برای این کار بکشید و زمان بیشتری از شما بگیرد ولی محصول نهایی به دلیل دست ساز بودن بسیار برایتان ارزشمند خواهد بود و از طرفی کاملا منطبق با سلیقه ی خودتان خواهد بود. با یک جست و جوی ساده الگوی انواع باکس های هدیه را در سایت های مربوط پیدا می کنید و حتی بیشتر سایت ها ویدئو های آموزشی ساخت را نیز در اختیار کاربران گذاشته اند تا راهنمای کاملی برای کاربران باشد.  

 

اگر جعبه ی هدیه ی بدون استفاده ای در منزل دارید نیز می توانید از همان جعبه برای تهیه ی باکس گل دست ساز استفاده کنید. جعبه های هدیه مقموا استحکام خوبی دارند و تنها کافی است اسفنج ها و گل ها را با نظم و سلیقه در آن ها بچینید تا باکس گلی زیبا داشته باشید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

انواع گل ها برای باکس گل دست ساز

حال برای انتخاب گل نیز مانند تهیه ی باکس گل، آزادی عمل زیادی دارید. می توانید هر نوع گلی با هر رنگی انتخاب کنید و درون باکس گل دست ساز خود قرار دهید. حتی می توانید از روان شناسی رنگ ها و نماد گرایی در گل ها نیز برا باکس گل خود استفاده کنید. برای مثال برخی گل ها نماد آرزوی بهبودی و سلامتی، برخی از آن ها نماد تحسین کردن دیگران و برخی از گل ها نشان دهنده ی عشق و دوست داشتن هستند. می توانید از این راه برای انتخاب گل مورد نظر خود استفاده کنید. حتی رنگ گل ها نیز می تواند نشان دهنده ی معانی مختلف باشد.

 

برای مثال رنگ سفید در بیشتر گل ها نشان دهده ی احترام است، رنگ بنفش گاهی نشان دهنده ی پشیمانی است و رنگ سرخ اغلب مفهوم عشق آتشین و محبت قلبی را می رساند. حتی می توانید در توضیح هدیه ی خود از اطلاعاتتان راجع به نماد های گل ها و یا مفاهیم رنگ هایشان صحبت کند و اثر بخشی هدیه ی خود را چند برابر نمایید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

انواع باکس گل

این روزها یکی از ایده های خلاقانه و آسان برای تهیه هدیه و زیبا سفارش باکس گل (Order a flower box) است که می تواند احساس شعف بی نظیری را در طرف مقابل تان به وجود آورد. جعبه گل بهترین هدیه از سال‌های قدیم تاکنون بوده است. اگر به کتاب معروف فلاور باکس که توسط یکی از نویسنده های مطرح گل آرایی یعنی Chantal Aida Gordon نوشته شده است نگاهی بیاندازید، خواهید دانست که هدیه دادن باکس گل از ۲۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و از زمان هخامنشیان در ایران رواج دارد.

 

باکس ها و جعبه های پیش ساخته و آماده ی زیادی در بازار وجود دارند که می توانید آن ها را خرید، گل های مورد نظر را درونشان چیده و از محصول نهایی لذت ببرید. ولی تنوع این باکس ها بسیار زیاد است. مدل های مکعب مستعطیل و مکعب مربع، مدل های استوانه ای، مدل های گرد و کروی، مدل های کشویی و مدل های قلبی از مدل های پرطرف دار باکس های گل هستند.

 

هر کدام از باکس های گل مناسب یک شرایط خاص هستند که باید این را هنگام ساخت باکس گل دست ساز در نظر داشت. الیته بیشتر اشکال باکس های گل کاربرد عمومی دارند و در هر مناسبتی می توان از آن ها استفاده کرد ولی بعضی از آن ها در مناسبت هایی خاص و با برای هدیه دادن به اشخاصی خاص استفاده می شوند مانند باکس گل های به شکل قلب.

 

برای مشاهده جدیدترین باکس گل ها‌ می توانید به سایت www.asriran.com مراجعه کنید. در این مقاله علاوه بر کمک به شما در انتخاب گلفروشی و خرید آنلاین، در مورد مدل های مختلف باکس گل، برتری باکس گل نسبت به دسته و سبد گل و 12 نکته مهم جهت نگهداری از گل طبیعی در اسفنج بحث شده است.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

هنگام انتخاب شکل و ابعاد باکس گل، باید علاوه بر شکل آن به تعداد گل مد نظر نیز توجه داشت. برای مثال باکس گل های کشویی ظرفیت زیادی ندارند و معمولا از 1 تا 12 گل درون آن ها گذاشته می شود، اما در سایر اشکال باکس های گل محدودیت خاصی ندارید و برای داشتن گل های کم تر یا بیشتر تنها کافی است که ابعاد درستی برای تعداد گل مورد نظر انتخاب کرد.

 

 

1- باکس گل دست ساز با طرح های خاص

برخی باکس های گل محدود به اشکال هندسی نیستند. گاهی از برخی نماد ها یا حروف الفبا برای باکس های گل استفاده می شود. در این موارد هم می توانید اقدام به خرید باکس های خالی از گل فروشی ها و بازار های گل بکنید و سپس با گل های انتخابی خود و با توجه به مراحل ذکر شده، باکس های زیبای خود را درست کنید. برای مثال ممکن است برای هدیه به افراد از باکس گل دست ساز با حرف ابتدایی نام آن شخص استفاده کرد.

 

حتی برای گل آرایی یک مهمانی از حروف کامل اسم اشخاص استفاده کرد و با چند باکس گل زیبا گل ارایی فوق العاده ای به نام افراد داشت، ولی حتی برای این نوع از باکس گل دست ساز نیز می توانید دست به کار شوید و خودتان باکس های مورد نظر را با مقوا های ضخیم و با استحکام بالا ساخته و سپس داخل آن ها را پر کنید. با این راه هدیه ی خلاقانه ای با دست های خود برای عزیزانتان ساخته اید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

2-  باکس گل دست ساز مناسبتی

از آن جا که در تمامی مناسبت ها و حتی بدون احتیاج به مناسبت می توان از گل ها استفاده کرد، پس باکس های گل نیز در تمامی مناسیت ها کارایی خوبی دارند. در مناسبت های مختلف می توان اقدام به ساخت باکس گل دست ساز کرد و از آن به عنوان هدیه و یا گل آرایی استفاده کرد.

 

3- عید نوروز و شب یلدا

در اعیاد و مناسیت هایی شاد مانند عید نوروز و شب یلدا می توان باکس های گل را با نماد های مربوط به این مناسبت ها درست کرد. برای مثال می توان الگوی انار را روی مقوا طراحی کرده و سپس با استفاده از آن باکس گل انار ساخت. بعد از ساخت باکس انار می توان درون آن را با غنچه های قرمز رنگ گل رز گر کرد تا یک باکس گل خانگی به شکل انار داشته باشید که هم می توانید ان را به عزیزانتان هدیه کنید و هم می توانید به عنوان گل آرایی روی میز در مهمانی های یلدایی خود از آن استفاده کنید.

برای باکس گل های مناسبتی عید نوروز نیز می توانید از نماد های سفره ی هفت سین برای طراحی و ساخت باکس های گل ایده بگیرید و سپس آن را با گل های مورد علاقه ی خود پر نمایید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

4-  تولد یک نوزاد

می توان طرح هایی کودکانه را طراحی و اجرا کرد و باکس گل ساخته شده را مناسب با جنسیت نوزاد با علایق مادر نوزاد چیدمان کرد. می توان این باکس گل دست ساز و خلاقانه را به آن ها هدیه کرد یا برای طراحی اتاق نوزاد از آن ها استفاده کرد.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

5-مراسم ازدواج

مراسم ازدواج نیز نماد های خاص خود را دارد. باکس های قلبی شکل، باکس هایی که حرف ابتدایی نام زوجین باشند و یا باکس هایی که به شکل شخصی و خلاقانه طراحی شده باشند می توانند از باکس گل دست ساز مناسبی برای این مراسم باشند. برای مثال می توان با طرح حلقه ی ازدواج باکس گلی درست کرد و وابسته به تم عروسی یا رنگ گل های دسته گل عروس، گل های باکس را انتخاب و چیدمان کرد. این ایده بسیار مناسبی گروه های تشریفات عروسی یا افرادی است که خدمات گل آرایی مجالس را ارائه می دهند.

مراسم ها و مناسبت هایی که می توان در آن ها از باکس گل دست ساز مناسبتی و خاص استفاده کرد بسیار زیاد هستند. با توجه به آن چه توضیح داده شد به راحتی و با تکیه بر خلاقیت و توانایی های فردی می توان انواع باکس گل خانگی و خاص را طراحی کرده و آن ها را ساخت.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

قیمت باکس گل دست ساز

هزینه ی تمام شده برای ساخت یک باکس گل خانگی می تواند به شدت متغیر باشد. قیمت این باکس های گل وابسته به این است که کیفیت باکس گل چگونه باشد، ابعاد باکس گل چقدر باشد، تعداد گل های به کار رفته درون باکس گل چه تعدادی باشد، کیفیت گل ها چگونه باشد، چه نوع گلی در باکس گل استفاده شده باشد و در نهایت چه تزئینات اضافه ای برای باکس گل در نظر گرفته شده باشد.

 

تمام فاکتور های گفته شده می تواند روی قیمت نهایی باکس گل تاثیر بگذارد. از مزایای ساخت باکس گل دست ساز این است که به دلیل شخصی بودن انتخاب تمام اجزای باکس گل، می توان با در نظر گرفتن بودجه ی شخصی آزادانه انتخاب کرد و هزینه هارا مدیریت نمود.

 

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

باکس گل طبیعی و باکس گل مصنوعی

همانطورکه برخی برای مناسیت ها و تزئینات مختلف از گل های طبیعی یا مصنوعی استفاده می کنند، برای ساخت باکس های گل نیز می توان هم از گل های طبیعی و هم از گل های مصنوعی استفاده کرد. ساختن باکس گل های مصنوعی بسیار راحت تر از باکس های گل طبیعی است ولی طرف داران بسیار کم تری نیز دارد.

در ساخت باکس گل هایی با گل های مصنوعی نگرانی خرابی باکس به علت رطوبت وجود ندارد و نیازی به خیس کردن اسفنج ها نیست. ولی باید در نظرداشت باکس گل دست ساز با گل های مصنوعی هزینه ی به مراتب بالاتری نسیت به نمونه ی طبیعی آن دارد.

 

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

ساخت باکس گل دست ساز برای کسب و کار

با آگاهی از مراحل ساخت باکس گل احتمال دارد که به نظر برسد می توان از این طریق کسب و کاری مستقل راه اندازی کرد. این ایده ی بسیار مناسبی است و نمونه های مشابه بسیار زیادی در حال کار روی همین ایده هستند. حتی می توان به صورت یک تیم چند نفره روی این ایده کار کرد. هرکس می تواند مسئولیت بخشی از این کار را به عهده بگیرد. برای مثال خرید یا ساخت جعبه های خام به عهده ی یک نفر باشد، طراحی و ساخت باکس های خاص از وظایف یک فرد، تهیه و دسته بندی گل هارا بک عضو گروه به دوش بکشد و … این گونه می توتن یک کار مفرح و حتی گروهی را راه اندازی کرد.

 

ولی باید در نظر داشت برای داشتن یک کسب و کار موفق در این زمینه باید هزینه ها را به حداقل رساند و کیفیت مناسبی را نیز ارائه کرد. برای مثال در حجم زیادی مانند یک کسب و کار ساخت باکس گل دست ساز دیگر نمی توان گل ها را از گلفروشی های محلی خریداری کرد چرا که قیمت تمام شده ی بالایی به وجود می آید و توان رقابتی با سایر کسی و کار های مشابه بسیار پایین می آید.

 

در این مرحله باید گل ها را از بازار های گل و به صورت عمده تهیه کرد تا هزینه های خرید گل کاهش پیدا کند. اگرکسب و کار شما گسترده تر شود و از حدود اولیه فراتر برود حتی می توانید به شکل مستقیم از گلخانه های تولید کننده ی گل های مختلف خرید کنید و باز هم هزینه های خود را کاهش دهید.

 

برای باکس های خام نیز یا باید به شکل عمده خرید کنید و یا باید خط تولید کوچک خود را راه اندازی کنید و با همکاری چند نفره هر روز تعدادی باکس گل بسازید و با استفاده از خلاقیت های خود در بخش ساختن باکس ها، کار های منحصر به فرد ارائه داده ومشتریان خود را افزایش دهید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

بازاریابی برای باکس گل دست ساز

یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار های اینچنینی بازاریابی برای آن ها است. برای بازاریابی محصولات خود می توانید یک سایت اینترنتی تهیه و طراحی کنید که در این کار بسیار رواج دارد. می توانید از صفحات مجازی در شبکه های اجتماعی استفاده کنید تا هم محصولات خود را معرفی کنید و هم از تبلیغات مجازی برای معرفی صفحه و کسب و کار خود بهره ببرید.

اگر توانایی ارائه ی محصولات خود را یه شکل حضوری و در مغازه ی خود دارید می توانید در دفترچه های تیلیغاتی مشاغل، آگهی کسب و کار خود را به چاپ برسانید.

باکس گل دست ساز؛ چگونه باکس گل درست کنیم؟

تعداد زیادی از تشریفات عروسی و مهمانی هستند که می توانید با آن ها صحبت کنید و با نشان دادن کیفیت بالای کار خود و منحصر به فرد بودن ایده هایتان آن ها را مجاب کنید تا با شما همکاری نمایند. شانس دیگری که برای بازاریابی در این حرفه دارید این است که در بازار های گل شهر خود غرفه اجاره کنید و کار های خود را در آنجا ارائه دهید.

حتی با برخی از فروشندگان غرفه و مغازه دار در این بازار ها صحبت کنید تا باکس گل دست ساز شما را در کنار محصولات خود به فروش برسانند تا هم آن ها سودی از این کار ببرند و هم شما از کسب و کار خود به درآمدزایی برسید.

 

به دنبال باکس گل خاص و متفاوت می گردید؟ نشانی را درست آمده اید.

برچسب‌ها: