با برنج و پاستا لاغر شوید

با برنج و پاستا لاغر شوید

چگونه می توان با مصرف برنج و پاستا لاغر شد و وزن کم کرد؟

 

خوردن و لاغر شدن تو بحث جدا از هم و متضاد یکدیگر هستند که خیلی ها این 2 را با هم می خواهند.

 

ما سال‌هاست کربوهیدرات‌ها را دشمنی می‌پنداریم که اگر قصد کاهش وزن داشته باشیم باید از خوردنشان اجتناب کنیم اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد برخی از انواع کربوهیدرات‌ها نه تنها جلوی چاقی را می‌گیرد بلکه می‌تواند به کنترل وزن نیز کمک کند.

 

-تا زمانی که برنج سفید را با کاری یا ادویه هندی و یا با ادویه‌های چینی نمی‌خورید، این ماده غذایی باعث افزایش وزنتان نمی‌شود اگر به اندازه مصرف شود.

با برنج و پاستا لاغر شوید

لاغر شدن

-ماکارونی‌هایی مثل پاستا هم اگر پس از پختن به صورت سرد مصرف شوند آن‌چنان باعث افزایش وزنتان نخواهند شد.

 

کربوهیدرات ها یا نشاسته های پایدار:

-موز نارس
-غلات کامل
-حبوبات
-برنج سفید
-ماکارونی

 

مجله تایم گزارش کرده که این گروه غذایی برای هضم شدن به زمان طولانی‌تری نیاز دارند و همراه با اسیدهای چرب معده روندی را باعث خواهد شد که به سوختن و مصرف انرژی در بدن منجر می‌شود. همچنین این مواد غذایی با کربوهیدارت‌های تصفیه‌شده مانند نان سفید که بسرعت جذب بدن می‌شوند و به جای آن‌که کالری را به مصرف بدن برسانند، آن را ذخیره می‌کنند و در نتیجه موجب افزایش وزن می‌شوند نیز، متفاوتند.

با برنج و پاستا لاغر شوید

نکاتی برای لاغر شدن

در طبقه‌بندی کربوهیدارت‌های فوق‌العاده، علاوه بر برنج سفید و ماکارونی (در صورتی که پخته و سرد شده باشد)، حبوبات نیز از جمله انواع نشاسته‌های پایدار به شمار می‌روند.

 

بر اساس مطالعه‌ای منتشر شده در مجله Nutrition، وقتی نشاسته پایدار می‌خورید، سریعتر احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه به اندازه نیازتان غذا خواهید خورد و بدین گونه وزنتان کنترل می‌شود.

 

به گفته پروفسور پل آرسیه‌رو از دانشکده اسکیدمور دانشگاه یو.اس، پس از خوردن وعده‌ای که عمدتاً از کربوهیدرات تشکیل شده، بدنتان می‌تواند مقدار بیشتری از چربی ناشی از منابع غیر معمول انرژی را بسوزاند.

 

اگر میل داشته باشید می‌توانید نشاسته پایدار را با تخم‌مرغ  جوشیده سفت یا پروتئین‌های مواد لبنی همراه کنید و با مقداری نخود یا مرغ پخته یا ماست یونانی ترکیب کنید تا غذایی پرانرژی تهیه کرده باشید.