با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید

بر اساس نتیج تحقیقات علمی، افرادی که قهوه مصرف می کنند، خطر احتمال ابتلا به آلزایمر در آنها کاهش پیدا می کند؛ بعلاوه گفته شده که در درازمدت احتمال مرگ بدلیل بیماری های قلبی به حدافل میزان ممکن می رسد. بنابراین توصیه می شود حتما به مصرف قهوه روی بیاورید و ان را بجای چای سیاه در طی روز میل نمایید. همانطور که می دانید قهوه عربیکا، فرانسه، ترک و… از بهترین قهوه ها در سراسر جهان شناخته می شوند.

 

در مورد بهترین قهوه دنیا نیز مطالب بسیاری وجود دارد. این نوشیدنی پر طرفدار به شاخه های مختلفی از نظر طعم، بو و مزه تقسیم شده است؛ طبیعتا هر کسی با توجه به ذائقه و طعم آن حاضر به پرداخت مبلغی برای قهوه است.

 

مثلا کسانی که مشکلی با پرداخت مبلغ برندهای مختلف قهوه ندارند، ترجیح می دهند قهوه جامائیکا که یکی از برترین برندهای قهوه در سراسر دنیاست را تهیه نمایند. البته گفتنی است مردم کشور خود ما معمولا بیشتر نسبت به دمنوش و چای مشتاق هستند تا قهوه!

 

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
دمنوش های گیاهی

اگر از اکثر افراد دنیا که قهوه می‌نوشند، بپرسید بهترین و گران‌ترین قهوه دنیا برای کدام کشور است، بی شک اسم کشور برزیل را خواهید شنید. البته ممکن است تعدادی از افراد هم اسم چند کشور آمریکای جنوبی مثل اکوادور و آرژانتین را هم بیاورند. اما باید به شما بگوییم که همه آنها در اشتباه هستند!

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
گران قیمت ترین قهوه دنیا

در حقیقت بهترین و گران‌قیمت ترین قهوه دنیا مربوط به کشور تایلند است که به شکل عجیبی هم به عمل می آید یا بهتر است بگوییم در فرایند عجیبی تولید می شود! این قهوه که به نام عاج سیاه معروف و مشهور است، با کمک فیل ها تولید می شود؛ یعنی قهوه را به خورد فیل می دهند، دستگاه گوارش فیل پروتئین این قهوه را از بین می برد و به آن طعم خاص و منحصر به فردی اعطا می کند. باید بدانید اینگونه هم نیست که این قهوه به مقدار فراوان تولید شود، بلکه این قهوه فقط و فقط توسط یک شرکت تایلندی تولید می شود و به مقدار بسیار محدودی عرضه می شود.

 

این قهوه اخیرا در بازار چهار کشور عرضه می شود و قدمت عرضه آن به کمتر از دو سال می رسد. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این نوع قهوه از گران‌قیمت ترین قهوه‌های موجود در دنیاست و هر کیلوی آن بالغ بر ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد! همچنین بد نیست بدانید قیمت یک فنجان از این قهوه در هتل های لوکس و گران‌قیمت حدود ۵۰ دلار می باشد!

 

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
گران قیمت ترین قهوه دنیا

لازم به ذکر است که این نوع خاص از قهوه در شمال تایلند تولید می شود؛ در مثلث طلایی و در جایی که فیل های سرگردان را پناه می دهند. این منطقه به نوعی همان منطقه‌ایست که دومین تولید کننده تریاک می باشد! چیزی در حدود بیست فیل که در بنیاد فیل‌های آسیایی مثلث طلایی زندگی می کنند، مسئول تولید این قهوه گران‌قیمت و ارزشمند دنیا را بر عهده دارند. باید اضافه کنیم که این قهوه از نوع قهوه عربی تایلند می باشد که در ارتفاع بالای ۱۵۰۰ متر رشد کرده و توسط زنان تایلندی جمع آوری می شود.

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
گران قیمت ترین قهوه دنیا

فیل ها میوه را می خورند. میوه ها در طی ۱۵ تا ۷۰ ساعت از دستگاه گوارش فیل های تایلندی عبور می کنند؛ سپس میوه هایی که سالم مانده اند را از بقیه جدا می کنند که این کار نیز بر عهده فیل بانان خانم است. آنها میوه های سالم را در مدفوع فیل پیدا کرده و بعد از شستشوی مفصل آنها، دانه ها از درون میوه ها بیرون آورده شده و برای بو دادن به بانکوک فرستاده می شود.

البته این فرآیند به این سادگی ها هم نیست. برای تولید یک کیلو قهوه عاج سیاه به ۳۳ کیلوگرم قهوه خام نیاز است، چون بسیاری از میوه های قهوه را فیل ها جویده و یا در دستگاه گوارش این فیل ها هضم شده اند و همچنین بسیاری از میوه ها تخمیر شده اند! علاوه بر این، یافتن میوه های سالم هم کار بسیار دشواری می باشد، چراکه مدفوع فیل ها در میان درختان و گیاهان زیادی گم می شود. این قهوه تایلندی، تلخی فوق العاده ای دارد که به دلیل از بین رفتن پروتئین دانه قهوه توسط معده فیل صورت می گیرد. باید این موضوع را هم بیان کنیم که از این حیوانات هیچ گونه سوء استفاده ای نمی شود؛ نگهداری از این حیوانات ماهی هزار دلار خرج دارد. بعلاوه این پروژه خود به اینکه فیل ها زیستگاهی مناسب داشته باشند و از خطر نیز در امان باشند، کمک شایانی کرده است.

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
فیل های تایلندی

در حال حاضر نیز برای دسترسی به این نوع قهوه محدودیت های زیادی وجود دارد و فقط ثروتمندان چند کشور خاص می توانند از این نوع قهوه بنوشند. در پایان باید خاطرنشان کنیم این پروژه توسط بلیک دینکین راه اندازی شد و اولین بار فقط در یک هتل عرضه گردید؛ اما حالا می بینیم که محبوبیت این قهوه بسیار فراتر از این حرف هاست!

با توجه به موارد ذکر شده بعید می دانیم مردم کشور ما نسبت به این نوع قهوه علاقه ای داشته باشند! در پایان نیز باید اعلام کنیم در صورتی که مایل به تهیه قهوه مرغوب می باشید، می توانید به فروشگاه اینترنتی تیرینک مراجعه کنید و نسبت به خرید انواع برند قهوه، چای و دمنوش های گیاهی اقدام کنید، بدون اینکه کوچکترین نگرانی از بابت کیفیت آنها داشته باشید.

با گران‌ترین قهوه دنیا آشنا شوید
محصولات تیرینک

 

منبع: http://www.e-thailand.ir