بزرگترین بازار جهان در استانبول

بزرگترین بازار جهان در استانبول

استانبول یکی از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای ترکیه می باشد که مورد توجه جهانگردان زیادی قرار دارد. جالب است بدانید که بزرگترین بازار جهان در این شهر واقع شده است. این بازار در سال 1455 میلادی پس از نبرد عثمان در شهر قسطنطنیه، به دستور سلطان محمد ساخته شد و از آن پس به مکانی محبوب برای اهالی محلی تبدیل شد. امروزه هم گردشگران تور استانبول استقبال بسیار خوبی از این بازار به عمل آورده اند.

 

آن بازار قدیمی بعد از گذشت مدت زمانی، در 65 خیابان بزرگ و مسقف بسط پیدا کرد به گونه ای که 3600 غرفه و 14 کاروانسرا داشت. هم اکنون مساحت بازار بزرگ استانبول در حدود 110868 مترمربع بوده که 45 هزار مترمربع از آن سرپوشیده می باشد.

 

جذابیت های این بازار به اندازه ای است که حتی بسیاری از توریست های تور ارزان آنتالیا هم برای بازدید از آن، مسافت بین دو شهر را می پیمایند. این بازار بزرگ در سال 2014 موفق به دریافت جایزه اول جاذبه های گردشگری دنیا شد.

بزرگترین بازار جهان در استانبول

گرند بازار استانبول در زبان ترکی “کاپالی چارشی” نامیده می شود. در این بازار سرپوشیده غرفه داران در ابتدا قیمتی بالا را ارائه می دهند زیرا این مکان به چانه زنی هایش معروف است و حتی تا 50 درصد می توانید قیمت گفته شده را پایین بیاورید. همچنین دوره گردانی در اقصی نقاط بازار حضور دارند که تلاش می کنند حس ترحم شما را برانگیزند و شما از این طریق به آن ها کمک نمایید. اطلاعات مکانی این بازار به خوبی در قسمت های مختلف آن به نمایش گذاشته شده تا توریست ها به راحتی بتوانند کوچه مورد نظر خود را پیدا کنند.

بزرگترین بازار جهان در استانبول

جهانگردانی که همراه با تور ترکیه به این منطقه سفر کرده اند و قصد دارند از گرند بازار استانبول دیدن کرده و سوغاتی خریداری نمایند، باید بدانند که ساعات کاری این بازار از 9 الی 19 می باشد و روزهای 1 شنبه هم تعطیل می باشد. این بازار در ناحیه بیازیت و در فاصله کوتاهی از میدان بایزید قرار دارد که درب اصلی آن در کنار دانشگاه استانبول قرار گرفته است. اگر به خرید کردن هم علاقه ای نداشته باشید، فضای خاص و معماری تاریخی این بازار می تواند توجه شما را جلب نماید. تعداد بازدیدکنندگان گرند بازار استانبول روزانه 250 الی 400 هزار نفر است.

 

بزرگترین بازار جهان در استانبول

برخی از راسته های فروشندگان که همچنان از گذشته پابرجا می باشد به شرح زیر هستند:

-لباس پوست و چرم در کنار خیابان پرداچیلار

-طلا و جواهری ها در کنار خیابان کالپاکجیلاش

-فرش فروشی ها در کنار خیابان صاحافلار

-مبل فروشی ها در کنار خیابان دیوریکلی

بزرگترین بازار جهان در استانبول