بزرگترین خطر علیه اینترنت تا سال 2025

مجموعه : دنیای آنلاین
بزرگترین خطر علیه اینترنت تا سال 2025
از 1400 کارشناس رایانه، آی‌تی ، تئوریسین‌ وآکادمیست‌ پرسیده شد تا 20 سال آینده بزرگترین خطر یا خطراتی که اینترنت را مورد تهدید قرار خواهد داد، چیست؟
 
بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه پژوهشی Pew، پاسخ دو چیز بود: حکومتها و سازمانهای بزرگ دو خطر اصلی علیه اینترنت هستند که چهره وب را تغییر خواهند داد و این تغییر نه تنها مثبت نخواهد بود، بلکه به سمت تاریکی پیش خواهد رفت.

اغلب پرسش شوندگان اظهار داشتند که فناوری و نوآوری فناورانه باعث ایجاد شغل، رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت اتصال بیشتر مردم دنیا با یکدیگر می شود اما به موازای آنچه اتفاق می افتد، حکومتها بدلایل سیاسی و امنیتی در جهت ایجاد مسدود سازی، اعمال سیستم فیلترینگ و سانسور اینترنت حرکت می کنند.

در این گزارش به ترکیه و مصر اشاره شده که هنگام برخورد با تظاهر کنندگان اینترنت را مسدود کرده و دسترسی مردم به وب را محدود کردند تا دایره تظاهرات وسعت نیابد.

 
بزرگترین خطر علیه اینترنت تا سال 2025

 

از سوی دیگر کشورهایی مانند چین با ایجاد “دیوار فایروال” (استعاره از دیوار چین) مسدود سازی و ایجاد محدودیت در دسترسی به اطلاعات را هوشمند ساخته‌ و با وبلاگ نویسان چینی مخالف، به شدت برخورد می کنند.

مشکل بعدی به نوشته موسسه Pew اعتماد به حکومتهاست، حکومتهایی که پس از افشاگریهای اسنودن معلوم شد در بهترین حالت به طور شبانه روزی در حال جاسوسی از مردم خودشان و سراسر جهان هستند. بی اعتمادسازیهای امریکایی ها و انگلیسی ها را به سانسور چی بودن کشورهایی مانند چین باید اضافه کرد که در کنار هم باعث شده تا اعتماد جهانی کم شود.

 
جنگها و تهدیدات سایبری را نیز اگر به این فاکتورها اضافه کنیم آینده تاریکی را پیش رو می گذارد که باعث می شود تا اغلب 1400 کارشناسی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند بگویند آینده وب تا 20 سال آینده رو به وخامت خواهد گذاشت.
 
خبرآنلاین