بهترین جاهای دیدنی تبریز کجاست ؟

بهترین جاهای دیدنی تبریز کجاست ؟

در این مقاله از مقالات گردشگری وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست تصمیم گرفتیم تا شما کاربران علاقمند به سفر و گردشگری را با بهترین جاهای دیدنی تبریز که یکی از شهر های توریستی و گردشگری کشور عزیزمان ایران نیز محسوب می شود آشنا کنیم
یکی از شهرهای ایران که شاهد اتفاقات تاریخی زیاد بوده است شهر تبریز می باشد که فرار و نشیب های زیادی را در طول تاریخ تا به امروز مشاهده کرده است .

 

همچنان این شهر تاریخی و کهن به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران شناخته میشود مه همین موضوع باعث شد تا تصمیم بگیریم که بهترین مکان های دیدنی تبریز را به شما معرفی کنیم ، پس با ما همراه باشید تا اگر در تابستان بعدی تصمیم به مسافرت گرفتید یکی از گزینه های سفر شما تبریز باشد البته این نکته را فراموش کنید که سوغات تبریز نیز بسیار معروف و دوست داشتنی هستند پس اگر به این شهر سفر کردید حتما از سوغاتی ها آن نیز برای خود و دوستانتان هدیه بگیرید

 

پارک ائل گلی

پارک شاه گلی یا ائل گلی یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است.

 

دریاچه ائل گلی با ۵٫۵ هکتار وسعت، گنجایش ۷۲۰۰۰۰ متر مکعب آب را دارد. نام این دریاچه پیش از انقلاب «شاه‌گلی» بود که پس از انقلاب اسلامی ایران به ایل‌گلی (دریاچه مردم) تغییرنام داده‌ است. به عقیده بهروز خاماچی، کلمه «شاه» در این جا به معنی شخص شاه نبوده و به معنی «بزرگ و باعظمت» است.

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران یکی از مناطق بکر و دست نخورده تبریز است. جنگلی سرسبز که انواع گونه های جانوری و گیاهی را در دل خود جای داده است. این جنگل به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می شود. جنگل ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این چنگل یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد. از جمله آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

بهترین جاهای دیدنی تبریز کجاست ؟

کلیسای سنت استپانوس

کلیسای استفانوس مقدس یا کلیسای سنت استپانوس (Saint Stepanos Monastery)، دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است که از نظر اهمیت بعد از قره‌کلیسا قرار می‌گیرد. این بنا در استان آذربایجان شرقی در ۱۷ کیلومتری غرب شهر جلفا و در فاصله ۳ کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس در محلی به نام «قزل وانک» (صومعه سرخ) واقع شده‌ است.

بهترین جاهای دیدنی تبریز کجاست ؟

این کلیسا در سده نهم میلادی ساخته شده‌است ولی به علت زلزله دچار آسیب‌های جدی شده بود که در دوران صفویه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. این اثر در تاریخ ۱۵ اسفند ۱۳۴۱ با شمارهٔ ثبت ۴۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. همچنین این کلیسا در سال 2008 میلادی به همراه قره کلیسا و کلیسای زور زور در فهرست جهانی یونسکو ثبت گردید.