بهترین راه چک کردن نگهبانان برای گشت زنی چیست؟

مجموعه : مجله خبری
بهترین راه چک کردن نگهبانان برای گشت زنی چیست؟

در بسیاری از سازمان ها یا شرکت هایی که دارای محوطه وسیعی می باشند، نگهبان هایی جهت حراست استخدام می شوند.

این مورد می تواند برای بسیاری از کارخانه ها و همین طور انبار ها نیز صادق باشد.

 

جهت حراست محوطه ها و فضا های بزرگ، عملا نیاز است که نگهبان یا نگهبان ها، به نقاط مختلف سرکشی نمایند. آن ها با سرکشی به نقطه های مختلف، می توانند مطمئن شوند که مشکلی از لحاظ امنیتی و حفاظتی در مجموعه وجود ندارد.

 

در بسیاری از موارد، چک کردن اینکه نگهبان ها، به همه نقاط مورد سرکشی، سر زده اند یا خیر، کاری بسیاری سخت و دشوار می باشد. در واقع بسیار سخت است که مدیریت مجموعه بتواند مطمئن شود که تیم نگهبانی، به تمامی قسمت سرکشی کرده و به همه جا سر زده است.

 

به همین دلیل، سعی می شود که از وسیله ای استفاده شود، تا بتوان وضعیت بررسی و چک شدن نقاط مختلف محوطه، قابل پیگیری باشد. اینجاست که دستگاه های گشت زنی می توانند مفید واقع شوند.

 

کار این دستگاه ها، این می باشد که کلیه فرآیند های سرکشی به نقاط مختلف یک محوطه را می تواند در یک سامانه جمع آوری نماید. به همین دلیل، شما به راحتی می توانید از وضعیت سرکشی به نقاط مختلف، آگاه گردید.

 

دستگاه های کنترل نگهبانان، چگونه کار می کنند؟

همانطور که بیان شد دستگاه های گشت و نگهبانی، می توانند جایگزین روش قدیمی سر زدن نگهبانان به نقاط مختلف مورد استفاده واقع شود.

دستگاه های گشت زنی این توان را دارند که کلیه فرآیند های گشت زنی را اتوماتیک کرده و گزارش گیری برای مدیران را تسهیل نمایند. هر مجموعه می تواند با داشتن این تجهیزات، مدیریت کاملی بر نحوه گشت زنی تیم حراست و نگهبانی خود داشته باشد.

 

چرا هر مجموعه بزرگ نیاز به این دستگاه گشت زنی دارد؟

یکی از مهم ترین که سوالاتی که پیش از خرید چنین دستگاه هایی باید از خود بپرسید، این می باشد که این دستگاه ها، چه مزیت هایی می تواند داشته باشد.

در واقع باید این سوال مطرح گردد اصلی ترین ویژگی هایی که این دستگاه ها دارند، چه چیز می باشد. در زیر به مواردی از آن ها اشاره شده است:

 

داشتن اطلاعات دقیق از نحوه بررسی نقاط

اولین موردی که می توان به آن اشاره کرد، این می باشد که شما می توانید به صورت کاملا دقیق مشخص نمایید که در کجا و در چه زمانی باید بازدید ها صورت بگیرد.

بنابراین شما اطلاعات بسیار دقیقی از نحوه بازرسی توسط نگهبانان خواهید داشت.

 

اتوماتیک کردن نحوه ثبت شدن نقاط بازرسی توسط تیم حراست

از جمله دیگر مزایا و ویژگی های این دستگاه ها، این می باشد که کلیه نقاط بازرسی، به صورت کاملا اتوماتیک در یک سیستم ثبت می گردد.

شما به این صورت مطمئن خواهید بود که کار حراست از مجموعه شما، به درستی و با دقت کامل انجام پذیرفته است.

به همین صورت نگهبان ها، هیچ عذر و بهانه ای جهت ثبت کار های روزانه خود نخواهند داشت و طبق برنامه زمان بندی شما، آن را برای شما انجام خواهند داد.

 

قابلیت گزارش گرفتن به صورت کامل از کلیه کارهای نگهبان ها

از دیگر مزیت های بسیار خوب این دستگاه ها، این می باشد که این دستگاه ها، می توانند به خوبی با نرم افزار های مرتبط با آن ها، اتصال یابند.

با اتصال و ثبت فعالیت های روزمره، شما عملا می توانید هر گونه گزارشی که نیاز دارید، از نحوه کار نگهبان خود داشته باشید.

شما می توانید با استفاده از نرم افزار گشت و نگهبانی هر نوع گزارشی که نیاز داشته باشید را مرتفع سازید.

 

قابلیت تعریف کردن شیفت های کاری برای پرسنل حراست

از دیگر مزیت های این دستگاه ها، قابلیت تعریف کردن شیفت های کاری برای پرسنل می باشد. شما با استفاده از نرم افزارهای این دستگاه ها، می توانید به راحتی انواع شیفت ها را برای کارمندان خود تعریف نمایید.

به این صورت عملیات گشت زنی به صورت کاملا مکانیزه و با نظم می تواند صورت پذیرد.

 

داشتن کنترل کامل بر روی فعالیت های تیم حراست

با استفاده از خاصیت ثبت شدن کلیه فعالیت ها، توسط دستگاه، شما به راحتی می توانید کنترل بسیار دقیقی بر روی تیم خود داشته باشید.

به دلیل ثبت زمان دقیق سرکشی به نقاط، شما می توانید با خیال راحت، از درست انجام شدن فعالیت های گشت زنی، اطمینان حاصل نمایید.

بهترین راه چک کردن نگهبانان برای گشت زنی چیست؟

معرفی انواع این دستگاه ها

دسته بندی های مختلفی برای دستگاه های گشت زنی نگهبان وجود دارد. از جمله دسته بندی های رایج مرتبط با نوع ثبت این دستگاه ها می باشد.

 

از لحاظ کلی و با توجه به سخت افزار دستگاه، می توان گفت این دستگاه ها به دو فرم کلی زیر تقسیم می شوند:

دستگاه های گشت زنی اثر انگشتی

دستگاه های گشت زنی بدون اثر انگشت

 

می توان گفت بسیاری از دستگاه های موجود در بازار، شامل این دسته بندی خواهند شد. بعضی از دستگاه ها، برای ثبت اطلاعات سرکشی و بازدید، از روش اثر انگشتی استفاده می کنند.

 

این دستگاه ها برای ثبت شدن اطلاعات بازرسی، نیاز به اثر انگشت نگهبان دارند. مزیت این روش این می باشد که هیچ کس جز نگهبان مربوطه، قادر به ثبت اطلاعات سرکشی نیست.

 

در واقع باید اثر انگشت های نگهبانان، جداگانه در سیستم ثبت گردد. بعد با توجه به شیفت های تعریف شده برای هر کدام از آنها، نگهبان ها به نقاط مد نظر یا همان چک پوینت های مد نظر، سر خواهند زد.

 

سپس با وارد کردن اثر انگشت خود، می باید به تگ های مورد نظر در محل های مختلف سرکشی بروند و در آن جا، حضور خود را ثبت نمایند.

 

این فرآیند در کلیه محل های بازرسی می باید تکرار گردد. بنابراین هر بار برای ثبت، اثر انگشت نگهبان مورد نظر ثبت شده و به این ترتیب شما کنترل کاملی بر روی نحوه سرکشی همه تیم حراست خود خواهید داشت.

 

از جمله دستگاه های معروف اثر انگشتی می توان به دستگاه WM-5000X1 و همین طور دستگاه ZK-PT100 اشاره کرد. این دستگاه ها، از جمله معروف ترین دستگاه های اثر انگشتی در حوزه گشت زنی می باشند.

 

از جمله امکانات این دستگاه ها، می توان به بدنه تمام فلزی آن ها و همین طور سنسور قوی با اثر حرارتی اثر انگشت آن ها اشاره کرد.

 

اما بسیاری از این دستگاه ها هم، بدون اثر انگشت هستند یعنی شما برای ثبت فعالیت ها، نیازی به استفاده از اثر انگشت برای ثبت و ورود اطلاعات ندارید.

 

هر کدام از این دستگاه ها، می توانند مزیت ها و معایبی برای خود داشته باشند. به عنوان مثال، دستگاه های اثر انگشتی می تواند در صورت درست کار نکردن سنسور آن، باعث اذیت نگهبان گردد. همین طور دستگاه های بدون اثر انگشت نیز، این احتمال را بالا خواهند برد که عملا سرکشی توسط شخص دیگری غیر از نگهبان مورد نظر انجام پذیرد.

 

به هر حال در هر صورت، هر مجموعه که دارای نگهبان یا نگهبان هایی جهت حراست فضاهای کاری خود می باشد، به نوعی به این دستگاه ها نیاز خواهند داشت.

 

شما با توجه به نیازمندی های اولیه خود، می توانید یکی از دستگاه های اثر انگشتی یا بدون آن را انتخاب کنید. در نظر داشته که تهیه این دستگاه ها، باعث سهولت در نحوه ثبت و همین طور کنترل خواهد شد.