بهترین سرمایه‌ گذاری برای آینده فرزندان

مجموعه : مجله خبری
بهترین سرمایه‌ گذاری برای آینده فرزندان

آینده‌ نگری والدین برای فرزندان شان کاملاً طبیعی است و همه چیز برآمده از احساس مسئولیت آن‌ها است. اما اغلب پدر و مادرها در این روزها، سخت مشغول کار هستند و بااینکه علاقه‌ مندند که برای فرزندان خود سرمایه‌گذاریمفیدی انجام دهند، ناخواسته به دلیل مشغله و یا عدم آگاهی، از این موضوع مهم غافل می‌شوند.

 

وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری برای فرزندان می‌شود،بسیاری از والدین هم تصور می‌کنند که بهترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری مالی هست و فقط به انباشت منابع مالی برای فرزندانشان فکر می‌کنند.به‌هرحال دغدغه اینکه برای آیندهبهتر فرزندمان چه نوع سرمایه‌گذاری انجام دهیم، کدام سرمایه‌ گذاری بهتر است، همیشه در گوشه ذهن والدین فعال است.

 

معیار و ملاک موفقیت در آینده چیست؟

دانش‌آموزان با یک هدف آموزش می‌بینند و آن موفقیت آنان در زمینة تحصیلی، شغلی و … است، اما معیار و ملاک موفقیت چیست؟ آیا معیار، تنها یک مغز علمی موفق است؟ در گذشته جواب این سؤال مثبت بود، اما امروزه نظریه‌های زیاد و جدیدی ارائه شده‌اند که این دیدگاه را نه‌تنها نمی‌پذیرند، بلکه به‌کلی رد می‌کنند، مثل نظریه هوش چندگانه گاردنر (1983) ونظریه هوش هیجانی.

موفقیت به هوش شناختی صرف بستگی ندارد، بلکه به چندین نوع هوش بستگی دارد. هوش شناختیبه‌تنهایی معیار موفقیت فرد نیست و در تبیین موفقیت علاوه بر هوش (IQ) به هوش اجتماعی و هیجانی نیز بستگی دارد.

 

پیوند بین هوش هیجانی و موفقیت

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که بین هوش هیجانی و عملکرد مؤثر در هماهنگی با شرایط مختلف، پیوند مهمی برقرار است. هوش هیجانی عامل مؤثر و تعیین‌کننده‌ای در ادوار مختلف زندگی مانند موفقیت در مدرسه و تحصیل، موفقیت در شغل و روابط بین شخصی و به‌طورکلی در سلامت انساناست وبهترین زمان برای تقویت هوش هیجانی و آماده‌سازی افراد برای سال‌های آینده، به‌منظور دستیابی به موفقیت فردی، تحصیلی، اجتماعی و حرفه‌ای، دوران کودکی و یا نوجوانی است.

 

مشکلات کودکان و نوجوانان با هوشهیجانی پایین

میزان هوشهیجانییا هوش عاطفی (EQ) درهر فردی متفاوت است، درست مانند IQ. کودکان و نوجوانان با هوش هیجانی پایین، معمولاً افراد خجالتی هستند. نمی‌توانند از عهده استرس برآیند و به‌راحتی تحریک می‌شوند. آن‌ها دیگران را به خاطر احساسی که دارند، سرزنش می‌کنند، زیراتوانایی بر عهده گرفتن مسئولیت احساسات یا نقشی که در چنین شرایطی ایفا کرده‌اند را ندارند.آن‌ها نمی‌توانند با ناامیدی کنار بیایند،نمی‌توانند احساسات خود را مدیریت کنند، بنابراین مستعد رفتارهای مقابله‌ای، پرخاشگرانه و گاهاً خرابکارانه هستند، تا دیگران را اذیت کنند و به آنچه می‌خواهند برسند.کودکان و نوجوانان با هوش هیجانی پایین معمولاً خودمحور هستند و صرف‌نظر از راه‌هایی که انتخاب می‌کنند، کارهایی انجام می‌دهند که فقط برنامه خود را پیش ببرند، چون تحمل شنیدن نظرات و بازخوردهای دیگران را ندارند.

 

بهترین سرمایه‌گذاری: توانمندسازی کودکان و نوجوانان با تقویت هوش هیجانیآن‌ها

بهترین نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری روی توانمندی‌های انسان است.پرورش و آموزش کودکان و نوجوانان برای ایفای نقش در آینده، توجهی خاص می‌طلبد.

 اهمیت خودشناسی، هدفمندی، عزت‌نفس، هوش هیجانی،شم اقتصادی، کارآفرینی، سواد رسانه‌ای و… اگر کمتر از سواد تحصیلی فرزندانتان نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست و همان‌طور که می‌دانید،متأسفانه این مهارت‌ها در مدارس آموزش داده نمی‌شوند.

اگر دلسوز فرزندانتان هستید، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و بدون ریسک برای آینده فرزندتان هستید، باید برای افزایش توانمند‌ی‌های‌ کودکان و نوجوانان خود سرمایه‌گذاری کنید.

 

بهترین سرمایه‌ گذاری برای آینده فرزندان

هیرو یعنی قهرمانان به دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند

دوره آموزشی «هیرو» هوش هیجانی کودکان و نوجوانان شما را تقویت می‌کند. در دوره هیرو، فرزندان شما یاد می‌گیرند ارزش‌هایی را که توسط احساساتشان نشان داده می‌شوند، پیدا کنند. یاد می‌گیرند احساسات خود را پردازش کنند و در هماهنگی با ارزش‌های خود زندگی کنند.این دوره به فرزند شما کمک می‌کند شخصیت قوی داشته باشد،به توسعهٔ آگاهی عاطفی فرزند شما کمک می‌کند. اول آگاهی از احساسات خود، سپس آگاهی از احساسات دیگران.فرزند شما یاد می‌گیرد به‌صورت تیمی کار کند و انواع چالش‌ها و تعارضات را مدیریت کند.با تقویت هوش هیجانی، فرزند شما می‌تواند با دیگران همکاری کند و پیوندهای عاطفی سالم برقرار کند.

 

دوره هیرو چگونه برگزار می‌شود؟

دوره هیرو کاملاً غیرحضوری، بصورت آنلاینو یک‌سالهتوسط مجموعه آموزشی ویدان برگزار می‌شود. مخاطبین این دوره، گروه سنی 7 تا 18 سال هستند. زمان شروع دوره، مهرماه 1401 هست. در طی یک سال هر هفته مدرس یک جلسه آموزشیآنلاین۴۵ دقیقه‌ای برای فرزند شما برگزار می‌کند.هر هفته، کوچ یک جلسه کوچینگ آنلاین ۳۰ دقیقه‌ایبا فرزند شمادارد و هر ماه هم یک جلسه کوچینگ آنلاین ۴۵ دقیقه‌ایبا والدینبرگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره آموزشی هیروبا تخفیف ویژه و شرایط نقد و اقساط، فقط تا پایان شهریور ۱۴۰۱ فرصت دارند به این صفحه با نشانی https://vidone.ir/hero مراجعه و ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.