تاثیر شکلات تلخ در جوان سازی پوست

مجموعه : نکات مهم پوست
تاثیر شکلات تلخ در جوان سازی پوست

شکلات تلخ و تاثیر بسیار زیادی شادابی پوست

 

اگر می خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید شکلات تلخ تاثیر زیادی در شادابی و جوان سازی پوست دارد.

 

یکی از دلمشغولی های افراد بالاخص بانوان این است که چگونه در فصل سرما و آغاز زمستان می‌توانند از پوست خود محافظت کنند.

 

هوای خشک لایه نازک روغنی روی پوست را از بین می برد و باعث ترک و خارش پوست می‌شود. ترکهای ریز روی پوست می تواند باعث ایجاد عفونت‌های ریز روی پوست و ورود غبار به لایه های درونی پوست، ایجاد آکنه و اگزما و حساسیتهای پوستی شود. در چنین مواردی همانطور که قدیمی ها گفته اند، پیشگیری بهتر از درمان است.

 

این شش راهکار روش‌هایی است که شما را در مقابل بروز چنین مشکلاتی بیمه می‌کنند:

1. وقتی هوای بیرون سرد می‌شود، حمام‌های طولانی مدت با آب داغ را فراموش کنید و دوش‌های کوتاه مدت با درجه آب نسبتا ولرم بگیرید.

 

همچنین از صابونهای مخصوص پوستهای خشک و حساس استفاده کنید. هنگام استفاده از حوله برای خشک کردن بدن مراقب باشید به بدن آسیبی وارد نشود و این کار را به آرامی انجام دهید.

 

هنگامی که هنوز بدنتان کمی مرطوب است، پوست را به طور کامل با کرم ماساژ دهید. برای بهتر جذب شدن کرم مرطوب کننده پوست قسمتهایی از بدنتان را که دچار خشکی مفرط پوست است، به مدت ۱۰ دقیقه بعد از کرم زدن در نایلونی بپوشانید. بهترین زمان برای استعمال کرم درست بعد از حمام کردن است.

تاثیر شکلات تلخ در جوان سازی پوست

پوست شکلاتی

 

2. اگر پوست بدنتان حساس است، به جای لباسهای کتان، از پارچه هایی استفاده کنید که هوا را به سهولت از خود عبور دهند.

 

لازم به ذکر است؛ لباس‌هایی از جنس نایلون و پلی استر می‌تواند بر حساسیت پوست شما بیافزاید. در صورت استفاده از وسایل رطوبت‌رسان در خانه، رطوبت خانه را در سطح ۲۰ تا ۴۰ درصد نگه دارید.

 

3. برای جلوگیری از بروز عفونت‌های پوستی می‌توانید از این چند روش ساده مثل شستشوی مداوم دستها و صورت، خواب مناسب و به اندازه و تمرینات ساده نرمشی در خانه استفاده کنید. این اقدامات پوست شما را در مقابل بروز عفونت‌های قارچی مقاوم تر می کنند.

 

4. زمستان به معنی روزهای کوتاه تر و زمان کمتر برای رسیدگی به امور مختلف است. از این رو بهتر است برای زمان خود برنامه ریزی کنید چرا که استرس برای رسیدگی به امور مختلف خستگی ذهنی و فیزیکی را به همراه دارد.

 

5. در فصل پاییز و زمستان از میزان قدرت اشعه های خورشید کاسته می‌شود که برای پوست اتفاق چندان جالبی محسوب نمی‌شود.

 

نور خورشید به منظور جذب ویتامین D برای پوست بسیار حیاتی است؛ اما ۲ مشکل در این زمینه وجود دارد؛ مشکل اول اینکه در زمستان افراد به طور معمول لباس‌های بیشتری می پوشند و بیشتر در خانه به سر می‌برند. مشکل دوم قدرت اشعه های ماورای بنفش خورشید است که در این فصول به تدریج کمتر می‌شود.

 

به کسانی که سابقه خشکی و ترک خوردگی شدید پوست در فصل زمستان دارند به طوری که با روشهای معمولی مشکلشان برطرف نمی‌شود، توصیه می‌شود به متخصصان پوست مراجعه کنند.

 

6. شکلات تلخ بخورید و میزان بیشتری آب مصرف کنید. آب اساساً پوست را شاداب می‌کند و در فصل سرما یکی از مهمترین عناصر محافظت از پوست به شمار می‌رود.