ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

در عصر حاضر که اکثر کسب و کارها در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند و ما نیز بیشتر فعالیت‌های خود را به صورت دیجیتالی و آنلاین انجام می‌دهیم، پس به ناچار مجبوریم برای اینکه بتوانیم کسب و کار خود را توسعه دهیم، به این شبکه متصل شده و از خدمات و تکنولوژی‌های آن استفاده کنیم.

 

به اصطلاح به این خدمات دیجیتال مارکتینگ می‌گویند. دیجیتال مارکتینگ مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌های متفاوتی است که هدف آن‌ها رشد و توسعه کسب و کار در دنیای دیجیتال و در نتیجه برندسازی است.

 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید با همه ترندهای به‌روز در این زمینه آگاهی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم ترندهای دیجیتال مارکتینگ که باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بیان کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ به فروش محصولات و خدمات با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال به طور عمده بر روی بستر اینترنت گفته می‌شود. اما جدیدا شامل، دستگا‌ه‌های تلفن هوشمند، تبلیغات نمایشی (تبلیغات بنری و کلیکی) و هر رسانه‌ی دیجیتال دیگر نیز می‌شود. پس دیجیتال مارکتینگ به استفاده از ابزارها و روش‌های بازاریابی به صورت دیجیتال، اطلاق می‌شود که توسط آن‌ها می‌توان بازاریابی را به صورت نوین انجام داد.

 

عده‌ای بازاریابی دیجیتال را با بازاریابی اینترنتی اشتباه می‌گیرند در حالی که بازاریابی اینترنتی بخشی از دیجیتال مارکتینگ است و به هر بازاریابی در بستر اینترنت گفته می‌شود. در حالیکه دیجیتال مارکتینگ شامل تمام رسانه‌ها و روش‌های دیجیتال می‌شود.  برای مثال استفاده از ارسال پیام‌کوتاه برای بازاریابی نیز نوعی بازاریابی دیجیتال است.

 

اما به دلیل اینکه امروزه دسترسی کاربران به اینترنت راحت‌تر شده، تبلیغات دیجیتال نیز به این سمت سوق پیدا کرده‌است و همین مسئله باعث ایجاد سوءتفاهم در مفهوم بازاریابی دیجیتال و بازاریابی از طریق تبلیغات اینترنتی شده است.

 

دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی مزایای بسیاری دارد. به طور خلاصه مزیت‌های بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر می‌باشد:

دسترسی سریع‌تر به مخاطب هدف

قابلیت انتخاب مخاطب هدف بر اساس مکان، جنسیت، تحصیلات، شغل و… در پلتفرم‌های مختلف

امکانات متنوع تبلیغاتی

قیمت مناسب تبلیغات و مدیریت کمپین های تبلیغاتی

ماندگاری بالا و …

علیرغم تعریف ساده دیجیتال مارکتینگ، دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع و گسترده است به همین علت برای ایجاد تغییرات باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. ترندهای دیجیتال مارکتینگ مانند زنجیر به یکدیگر متصل بوده و نمی‌توان فقط در یکی از آن‌ها کار را پیش برد. همه این ترندها در کنار دیگر است که می‌توانند به توسعه یک کسب و کار و برندسازی آن کمک کنند. در زیر ۹ ترند دیجیتال مارکتینگ را که از اهمیت زیادی برخوردارند، مشاهده می‌کنید.

 

ترندهای دیجیتال مارکتینگ

ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2018

۱ویدئو مارکتینگ

اولین و مهم‌ترین ترند دیجیتال مارکتینگ استفاده از تبلیغات ویدیویی است. تجربه نشان داده که اگر این تکنیک به طور صحیح و اصولی انجام گیرد، بهتر از سایر روش‌ها جواب می‌دهد و نتیجه بهتری در برندینگ خواهد داشت. با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و اینستاگرام که بر پایه فیلم و عکس هستند، ویدیو مارکتینگ متحول گشته است. این شبکه‌های اجتماعی ثابت کرده‌اند که این نحوه‌ی بازاریابی نسبت به سایر روش‌های متنی، بنری و … بیشتر توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

 

۲اینفلوئنسر مارکتینگ

اغلت انسان‌ها دوست دارند از کالاها یا خدماتی استفاده کنیم که توسط افراد تاثیرگذار و معروف تبلیغ می‌شوند. روشی‌ که در این سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم. با گسترش شبکه‌های اجتماعی این روش نیز بیش از پیش استفاده می‌شود. بهترین مکان برای استفاده از این تکنیک تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی است. چرا که کابران زیادی بیشتر وقت خود را در این شبکه‌های سپری می‌کنند و در صورت انجام صحیح و اصولی آن، تاثیر بهتری خواهد داشت و اعتبار برند شما را افزایش خواهد داد.

 

۳سئو مارکتینگ

یکی دیگر از بخش‌های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از خدمات سئو می‌باشد که به اصطلاح سئو مارکتینگ گفته می‌شود. سئو در مفهوم به معنای بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو نظیر گوگل است و امروزه پایه و اساس آن که به عنوان کلیدی‌ترین مسئله است، تولید محتوای یونیک و با کیفیت است. این روش مجموعه‌ای از استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی است با هدف افزایش تعداد بازید و ترافیک انجام می‌شود.

 

۴- سوشیال مارکتینگ

شبکه‌های اجتماعی که معمولا با هدف، آسان‌سازی ارتباطات ایجاد شده‌اند. اما به غیر از این، امروزه افراد برای برندسازی کسب و کارشان از آن‌ها استفاده می‌کنند که روشی بسیار هوشمندانه است. افزایش روز افزون کاربران شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده است تا از طریق این بستر فعالیت‌ها، خدمات و محصولات خود را به معرض نمایش قرار دهند و از این طریق کسب و کار خود را توسعه دهند.

 

۵بازاریابی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یکی دیگر از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر بوده است. هوش مصنوعی از جمله مباحثی است که خیلی‌ها را هیجان زده می‌کند و بکارگیری از آن در انجام کارهای تکراری و مستمر مفید است. امروزه استفاده از تلفن‌های هوشمند و رایانه در انجام امورات الزامی شده، به همین دلیل تعداد ربات‌های کمک کننده در این زمینه افزایش یافته است. درخشان ترین مزایای هوش مصنوعی در بازاریابی، کسب آگاهی، بکارگیری آن، تجزیه و تحلیل اطلاعات، شناسایی فرصت‌ها و استفاده از آن‌ها است. ربات‌های چت کننده نمونه‌ای هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۱۸، استفاده آن‌ها به صورت حرفه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

 

برگرفته شده از وبلاگ متاوب