تزریق چربی به روش نانوفت چگونه انجام می شود ؟ مزایا و معایب آن

تزریق چربی به روش نانوفت چگونه انجام می شود ؟ مزایا و  معایب آن

تزریق چربی به روش نانوفت یکی از انواع روش های جوانسازی و شادابی پوست است که با استفاده از تزریق چربی در زیر پوست انجام می گیرد و باعث کاهش چین و چروک ها، کاهش اثرات لاغری و برجسته کردن گونه ها می شود.

 

همچنین از این روش جهت تزریق چربی در صورت به منظور ایجاد گونه های برجسته تر کاهش چین و چروک و خطوط خنده و خطوط پیشانی و همچنین پر کردن گودی زیر چشم استفاده می شود.

 

به طور کلی نانوفت نوع چربی فراوری شده بدن با استفاده از تکنولوژی نانو است که دارای غلظت بالایی از سلول‌های بنیادی می باشد. این سلولها در بازسازی بافت های آسیب دیده بسیار موثر بوده و میتوانند آنها را ترمیم کنند و همچنین باعث تولید کلاژن و تحریک پوست شوند.

 

علاوه بر این این سلول ها باعث ایجاد خاصیت کشسانی در پوست شده و از آنها می توان در صورت دست ها و سینه استفاده کرد.

 

چربی نانوفت چگونه تهیه می شود؟

همانطور که می دانید تزریق چربی به روش نانو فت نیازمند برداشت چربی است که جهت استفاده در روش نانو فت از چربی های ران و شکم برداشته شده و سپس با استفاده از تکنیک های پیچیده کاملا فرآوری می گردد.

 

با استفاده از این تکنیک چربی های برداشت شده کاملاً لطیف و ابریشمی شده و حاوی سلولهای بنیادی بسیاری هستند. جهت برداشت چربی ها نیز ممکن است از روش لیپوساکشن قسمتهای مختلف بدن مانند ران و شکم استفاده شود. به همین منظور ابتدا با استفاده از بیحسی موضعی و تزریق آدرنالین، اثرات درد ناشی از جراحی را کاهش داده و سپسچربی مورد نظر برداشت می گردد و در انتها، به محل بخیه زده می شود.

 

تزریق چربی  تحت بی حسی موضعی انجام شده و با استفاده از ابزار دقیقی تزریق به صورت پیوسته و به شکل قطره ای در زیر پوست تزریق می گردد. تزریق چربی به این روش بسیار موثر بوده اما اثرات آن معمولاً چند هفته بعد ظاهر می گردند.

 

مزایا و عوارض نانوفت

روش تزریق چربی به روش نانوفت ، چربی ها از بدن خود فرد برداشت شده و کاملاً با بدن فرد تطابق دارد و به هیچ عنوان باعث ایجاد آلرژی نمی شود. همچنین احتمال عفونت در صورت رعایت نکات بهداشتی در این روش بسیار پایین است.

زمان انجام تزریق چربی به روش نانوفت بسیار کوتاه بوده و در صورت وجود چربی کافی، می توان تنها در یک جلسه تزریق را در تمامی نقاط صورت انجام داده و باعث کاهش هزینه ها شد. در صورت نیاز به تزریق بیشتر میتوان بعد از ۴ تا ۸ هفته دوباره تزریقات را انجام داده و هیچ محدودیتی ندارد.

تزریق چربی به این روش چندان عوارض خاصی نداشته و نهایتاً ممکن است مقدار تورم و کبودی جا شود اما کاملا موقتی بوده و بعد از چند روز برطرف می گردد.

 

تزریق چربی زیر چشم

به طور کلی تزریق چربی زیر چشم جهت رفع چین و چروک، گودی، کبودی، تیرگی و افتادگی زیر چشم استفاده میشود و در نهایت باعث زیبا سازی و جوان سازی پوست می گردد.

استفاده از این روش کامل بی خطر بوده و عوارض بسیار ناچیزی ممکن است به همراه داشته باشد، زیرا در این روش از چربی های موجود در نقاط مختلف بدن فرد استفاده می شود و هیچگونه ضرری ایجاد نمیکند. بنابراین تاثیرات بسیار بیشتری نسبت به روش های دیگر از جمله لیزر، تزریق ژل و جراحی دارد.

 

مدت ماندگاری

مدت ماندگاری چربی های تزریق شده در زیر چشم در افراد مختلف متفاوت است و بستگی به سیستم بدنی فرد دارد اما به طور معمول بخش عمده ای از چربی های تزریق شده در طول یک سال از بین می رود و قسمت های باقیمانده از تجربی ماندگاری بیشتری داشته و می تواند تا ۱۰ سال باقی بماند.

علت از بین رفتن بخش عظیمی از چربی های این است که چربی دارای بافت حساس و شکننده بوده و در اثر عوامل مختلف ممکن است است دچار تجزیه و تحلیل گردد.

تزریق چربی به روش نانوفت چگونه انجام می شود ؟ مزایا و  معایب آن

تزریق چربی زیر چشم چگونه انجام می گیرد؟

در مرحله اول و قبل از انجام هر کاری، ابتدا چربی از نقاط مختلف بدن برداشته شده و توسط روش نانو کاملا فرآوری و کشت می گردد. البته برای انجام این کار از بی حسی های موضعی استفاده می گردد.

بعد از کشت و تسویه چربی های بدست آمده و فرآوری کردن آن ها، پزشک چربی ها را با استفاده از سوزن های زیر پوستی در زیر چشم تزریق می‌کند. البته پزشک جهت افزایش ماندگاری عمر چربی ها و کمتر شدن میزان چربی های از دست رفته در طی یک سال، از پلاکت به همراه چربی استفاده می کند.

 

عوارض تزریق چربی زیر چشم

به طور کلی تزریق چربی زیر چشم و عوارض چندانی نداشته و در نهایت ممکن است مقداری کبودی و التهاب جزئی ایجاد گردد که بعد از چند روز این عوارض برطرف می شوند. اما عمده اثرات این تزریق در واقع زمانی است که قصد برداشت چربی از زیر پوست را داریم. در برخی شرایط و در برداشت بیش از حد چربی از زیر پوست ممکن است اثرات و عوارضی ایجاد گردد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورم و کبودی محل برداشت چربی

گودی ناحیه برداشت چربی

افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه برداشت چربی

تورم و کبودی محل تزریق شده

 

نکات مهم قبل و بعد از تزریق چربی

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین کلوپیدوگرل و آسپرین استفاده می کنند نمی توانند تزریق انجام دهند زیرا این داروها باعث رقیق شدن بیش از حد خون می گردد و نباید تا یک هفته قبل از تزریق از این داروها استفاده شود.

 

انجام حرکت های پر تنش و ورزش های سنگین می تواند باعث جابجایی چربی در زیر پوست گردد. همچنین دست زدن و فشار دادن محل تزریق نیز همین اثر را به همراه دارد. بعد از انجام تزریق به دلیل حساسیت چربی به گرما به هیچ وجه نباید در زیر آفتاب و یا محل های گرم مانند سونا سولار و … قرار بگیرید زیرا باعث ریزش چربی می شود

 

بعد از انجام تزریق به مدت چند ساعت نباید دراز بکشید و سر را به حالت افقی قرار دهید زیرا ممکن است چربی به داخل چشم نشت کرده و عوارضی به همراه داشته باشد. جهت جلوگیری از عفونت و عوارض ناشی از باکتری در محل تزریق بهتر است به توصیه پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نمایید.

 

بعد از تزریق چربی زیر چشم بهتر است به مدت چند روز از شستشو و استحمام خودداری کنید زیرا باعث ایجاد زمینه ای جهت رشد میکروب ها و عوامل عفونت زا د در محل تزریق می گردد. جهت جلوگیری از افتادگی پوست و شل شدگی در محل برداشت چربی می توان از گن های کشی استفاده کرده و محلی با استفاده از کرم های لیفتینگ ماساژ دهید.