تصاویر جدید از عباس کیارستمی روی تخت بیمارستان

مجموعه : مجله خبری
تصاویر جدید از عباس کیارستمی روی تخت بیمارستان

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت جسمانی این کارگردان کشورمان گفت: در حال حاضر وضعیت‌شان خوب و تب‌شان قطع شده است. وضعیت کلیه او هم خوب است و شرایط تغذیه‌ای وی به وضع عادی بازگشته، البته طبعا بیماری که چند نوبت مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

 

دکتر سید حسن هاشمی برای عیادت از عباس کیارستمی، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس کشورمان در بیمارستان جم حضور یافته است و با پزشک معالج و شخص کیارستمی صحبت کرده است و در جریان روند درمان و آخرین وضعیت وی قرار گرفته است.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه شرایط “عباس کیارستمی” کارگردان و هنرمند برجسته کشور رو به بهبودی می باشد، گفته است: به دنبال اقدامات درمانی انجام شده است و شرایط جسمی کیارستمی، وی تا 10 روز دیگر ترخیص خواهد شد.

تصاویر جدید از عباس کیارستمی روی تخت بیمارستان

هاشمی در حاشیه این عیادت درباره روند درمان این کارگردان گفته است: آقای کیارستمی از نظر گوارشی مشکلی پیدا کرده بودند و باید حتما جراحی می‌شدند و بعد از انجام جراحی دچار التهاب کیسه صفرا شده بودند. البته چنین چیزی گاهی اوقات پیش می‌آید و ممکن است هیچ ربطی هم به جراحی نداشته باشد.

 

وی افزود: بعد از آن کیسه صفرای کیارستمی عمل شد و دچار عفونت شده بودند و این عفونت وارد خون وی شده بود. همین موضوع شرایط‌شان را حاد کرده بود و زمانی که در 13 فروردین ماه از این کارگردان عیادت کردیم، شرایط‌شان بحرانی بود.

 

هاشمی در باره عیادت خود در 13 فروردین ماه امسال از کیارستمی گفت: در سیزدهم فروردین آقای جنتی با من تماس گرفتند و من هم بعد از آن برای عیادت از آقای کیارستمی آمدم. البته همکاران‌مان از قبل در جریان موضوع بودند و دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر گویا، مدیر کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت که متخصص عفونی هستند، کارهایشان را پیگیری می‌کردند. بعد از آن هم تیمی از همکاران ما در بیمارستان جم و تعدادی از همکاران‌مان مانند دکتر ظفرقندی، دکتر فاضل، دکتر حریرچی، دکتر نجفی، دکتر استقامتی و دکتر حدادی که در بیمارستان‌های تهران مشغولند با هم همفکری کردند.

تصاویر جدید از عباس کیارستمی روی تخت بیمارستان

وی گفت: خوشحالیم که شرایط آقای کیارستمی رو به بهبودی است، توجه به شرایط آقای کیارستمی وظیفه ما بوده و هست و خدا را شکر می‌کنیم که شرایط‌شان رو به بهبودی می باشد و بهتر شده اند. براین اساس امیدواریم در روزهای آینده بتوانند بیمارستان را ترک کنند.

 

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت جسمانی این کارگردان کشورمان گفت: در حال حاضر وضعیت‌شان خوب و تب‌شان قطع شده است. وضعیت کلیه او هم خوب است و شرایط تغذیه‌ای وی به وضع عادی بازگشته، البته طبعا بیماری که چند نوبت مورد عمل جراحی قرار گرفته و عمل‌های سنگینی را در این سن تحمل کرده است، دوره نقاهتش چند ماهه خواهد بود. اما با شرایطی که از آقای کیارستمی، خانواده، فرزند و برادرشان می‌بینیم مطمئنیم که به خدمات هنری و فعالیت‌های عادی‌شان باز می‌گردند و ظرف 10 روز آینده ترخیص شوند.

تصاویر جدید از عباس کیارستمی روی تخت بیمارستان

 

منبع : ایسنا