تعمیر پکیج در خانه

مجموعه : مجله خبری
تعمیر پکیج در خانه

با پکیج خود مشکلاتی دارید؟ این نکات حرفه ای کمکتان می کنند به راحتی پکیج برقی یا گازی خود را تعمیر کنید.

 

برای آن که پکیج تان به خوبی عمل کند، هر یک یا دو بار در سال آب موجود در آن را خارج نمایید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت سرویس پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

با نگهداری مناسب، آبگرمکن های بدون مخزن به ندرت با مشکل مواجه می شوند، اما اگر دمای آب گرم کم شد، مشکلات احتمالی این ها هستند:

 

پکیج گازی

این مشکل در پکیج گازی، می تواند به دلیل گیر کردن مشعل باشد، که منجر به ایجاد مکان های داغی می شود که می توانند مبدل حرارتی را بسوزانند. اگر متوجه شدید برخی از قسمت های مشعل شعله تولید نمی کنند، ابتدا گاز و آب را قطع کنید، مشعل را جدا کرده، و با استفاده از یک سیم کوچک آن را تمیز نمایید. در آخر مشعل را جایگزین کرده و دستگاه را امتحان کنید.

 

نگهداری از پکیج

آبگرمکن های بدون مخزن، آب را از روزنه های کوچک عبور می دهند، بنابراین باید کیفیت آب شما تا حدود متوسط زیاد باشد. اگر آب شما از نوع سخت است، یک نرم کننده آب مخصوص نصب کنید. اگر سختی آب محلی در هر یک سطل به 8 رگه می رسد، ممکن است نیاز باشد قبل از نصب آبگرمکن یک فیلتر مخصوص نصب کنید.

 

به دلیل وجود روزنه های کوچک در پکیج، ممکن است نیاز باشد هر دو سال یک بار آب مخزن را خارج کنید. اگر فشار آب کم شد، زمان آن رسیده که خروج آب را آغاز نمایید. می توانید برای انجام این کار یک لوله کش استخدام کنید، یا خودتان آن را انجام دهید. برای این کار به یک پمپ کف کش یا پمپ شناور، یک سطل 5 گالنی، دو شیلنگ، و دو سطل سرکه سفید نیاز دارید.

 

پوشش واحد را جدا کنید. سوپاپ ورودی و خروجی را خاموش نمایید. در آبگرمکن گازی، گاز را نیز قطع کرده و فیش مدارشکن را نیز بکشید تا خاموش شود. در آبگرمکن برقی، مدارشکن 240 ولتی را خاموش کرده یا کلید پنل مجاور را قطع نمایید. کلید نقره ای در مرکز سوپاپ فشار را خارج کنید، تا فشار آب کم شود.

 

پمپ کف کش یا پمپ شناور را به همراه سرکه در یک سطل قرار دهید. از ورودی آبگرمکن به پمپ کف کش شلنگی وصل کنید و از سوپاپ اطمینان تا سطل نیز شیلنگی دیگر نصب نمایید. پمپ را روشن کنید و اجازه دهید سرکه به مدت 15 تا 20 دقیقه درون آبگرمکن جریان یابد. این کار باعث می شود مواد معدنی با نام جرم از درون آبگرمکن پاک شوند.

 

پمپ را خاموش کنید. شیلنگ را از فیلتر داخلی که معمولا نزدیک روزنه آب قرار دارد، جدا کنید. فیلتر صفحه را بیرون آورده، تمیز کنید و در جای آن قرار دهید.

پمپ را از سطل بیرون آورده و به آرامی آن را حرکت دهید تا سرکه باقی مانده خارج شود. سطل را خالی کرده و آن را با آب تمیز پر نمایید. پمپ را داخل سطل قرار داده و آن را روشن کنید. اجازه دهید آب تمیز برای مدتی داخل آن جریان یابد. شیلنگ ها را جدا کرده و آب و برق را روشن کنید.

تعمیر پکیج در خانه

پکیج برقی

در یک واحد الکتریکی، عناصر گرمایشی باید جایگزین شوند. با توجه به دستورالعمل زیر این کار را انجام دهید:

 

برای دانستن مکان دقیق عنصر گرمایشی، به دستورالعمل سازنده مراجعه کنید. ابتدا برق مربوط به آبگرمکن را قطع نمایید. سپس آب مربوط به آبگرمکن را قطع کنید.

 

دستگیره آب گرم را از یک شیر در نزدیکی خود باز کنید تا آب به راحتی خارج شود. پیچ های زیرین که بشقاب حرارتی را نگه می دارند را باز کنید، بشقاب را جدا کرده، اجازه دهید آب خارج شود و سپس بشقاب را جایگزین نمایید.

 

سیم های مربوط به واحد گرمایش که ممکن است کنار پیچ ها قرار داشته باشند را قطع کنید. پارچه ای به دور عنصر گرمایشی قرار دهید تا آب به کف زمین چکه نکند. برای باز کردن مهره هایی که عنصر گرمایشی را در جای خود نگه می دارند، از آچار فرانسه استفاده کنید و آن را جدا نمایید. یک جایگزین دقیق خریداری کرده و آن را نصب کنید، اطمینان حاصل کنید که حلقه او به درستی نصب شده است. آب را باز کنید، برق را وصل کنید و آبگرمکن خود را امتحان نمایید.