تیم‌های برنده و بازنده جام جهانی 2018 روسیه کدامند؟

مجموعه : اخبار ورزشی
تیم‌های برنده و بازنده جام جهانی 2018 روسیه کدامند؟

تیم‌هاي‌ برنده و بازنده جام جهانی 2018 روسیه کدامند؟

جام جهانی 2018 , زمانیکه از برنده‌ها و بازنده‌هاي‌ جام جهانی حرف می زنیم الزاماً منظور تیم‌هایي نیستند که بتوانند تا مرحله نیمه‌نهایی یا فینال صعود کنند و بازیکن برنده کسی نیست که حتماً گل بزند، بلکه مفاهیم برنده و بازنده در جام جهانی معنای گسترده‌تری پیدا میکند. حتی طرفداران هر تیم هم میتوانند در یکی از دو گروه برنده و بازنده جام جهانی قرار بگیرند.

 

از همان روز قرعه کشی جام جهانی بعضی تیم‌ها برنده محسوب شدند و برخی دیگر بازنده. حتی فارغ از نتایج بازی‌ها، مثلاً تیم میزبان را میشود برنده رقابت‌هاي‌ جام جهانی 2018 روسیه دانست. باهم نگاهی می‌اندازیم به تیم‌هاي‌ برنده و بازنده جام جهانی امسال از منظرهای مختلف:

 

تیم‌هاي‌ برنده‌ جام جهانی 2018 روسیه

روسیه

به میلیاردها دلاری فکر کنید که دستاورد برگزاری جام جهانی دراین کشور خواهد بود. پول‌هایي که از طریق کمک‌هاي‌ فدراسیون فوتبال، اسپانسرها و بخصوص توریست‌ها به روسیه تزریق میشود. پیش بینی مسابقات فوتبال جام جهانی نشان میدهد که تیم ملی فوتبال روسیه یکی از ضعیف‌ترین تیم‌هاي‌ حاضر در جام جهانی است و احتمال صعودش حتی از گروه خودش هم خیلی سخت است. گروهی که دو کشور عربی عربستان و مصر در آن حضور دارند.

 

 حتی اگر بازی افتتاحیه‌اش مقابل عربستان رابا هزاران هوادار روسیه در استادیوم ببرد بازهم جلوی تیم مصر با حضور محمد صلاح ستاره لیورپولی که بعنوان بهترین بازیکن لیگ انگلستان شناخته میشود بازی دشواری دارد. تازه از همه ی سخت‌تر بازی سوم مقابل اروگوئه است که جذاب‌ترین تیم این گروه محسوب می شود.

 

 هرچند فشار هواداران خودش ممکن است یک نکته منفی محسوب شود اما در عوض، انها در زمین خودشان بازی می کنند و با شرایط آب و هوایی که با آن آشنایی دارند. روسیه در بین تیم‌هاي‌ حاضر در جام جهانی پایین‌ترین رده را در جدول فیفا دارد درنتیجه، دو رقابت اول برایشان کار دشواری است. حتی حضورشان در راحتترین گروه جام جهانی هم کمکی برایشان محسوب نمیشود.

 

اما تا همین جا برنده جام جهانی 2018 هستند. بدون هیچ دردسر و بازی مقدماتی در جام جهانی حضور دارند و احتمالا بزرگ ترین دردسرشان حفظ امنیت خواهد بود. با تیمی که دارند کسی توقع چندانی ندارد که حتی به مرحله بعد صعود کنند.

 

تیم‌های برنده و بازنده جام جهانی 2018 روسیه کدامند؟

انگلستان

کلید اصلی موفقیت انگلستان همیشه اجتناب کردن از مشکلات است. این مشکلات به دو شکل نمایان می شوند. یکی سخت‌ترین بازی‌ها از نقطه نظر قدرت تیم‌ها، مثلاً روبه‌رویی با تیم ملی برزیل که همیشه نمادی از قدرت در فوتبال بودند و یا رویارویی با تیم‌هایي که از نظر تاریخی انگلستان با انها دچار مشکل بوده ودر فوتبال هم این مشکلات، بازی‌ها را تبدیل به چالش‌هاي‌ بزرگ کرده‌اند: بازی با تیم‌هاي‌ آرژانتین، کشور آلمان و حتی ایسلند دراین دسته قرار می گیرد.

 

گرت ساوث‌گیت توانسته از هر دوی این موقعیت‌هاي‌ دشوار طفره برود. حالا انها در گروهی هستند که صدرنشین‌اش بلژیک است. سبک بازی و بازیکنان بلژیک کاملا با انگلستان متفاوت است. بلژیکی‌ها فقط یک بار انگلستان را درسال ۱۹۳۶ شکست دادند و بازی مقابل شیطان‌هاي‌ قرمز «لقب تیم بلژیک»، با این که جزو تیم‌هاي‌ نیرومند جام جهانی 2018 هستند فاکتور ترسناکی برای انگلستان محسوب نمیشود. انگلستان در گروهی افتاده که خیلی آسان می تواند ازآن صعود کند.

 

برزیل

با توجه به جدول گروه بندی جام جهانی 2018 یکیدیگر از نتایج رده‌بندی که باعث شد خیلیها نفس اسانی بکشند گروهی بود که برزیل در آن قرار گرفت. برزیلی که صاحب پنج عنوان قهرمانی جام جهانی است حالا رقابتش را برای کسب ششمین عنوان در گروهی شروع کرده که صعود ازآن کار دشواری به نظر نمی رسد. بعد از باخت مفتضحانه ۷ بر یک مقابل کشور آلمان در جام جهانی قبلی فشار زیادی روی تیم است که بتواند دوباره با استایل جدیدی به میدان برود. باوجود بازیکنی مثل نیمار بعید است جلوی کاستاریکا و صربستان مشکلی داشته باشند. می ماند بازی اول‌شان که مقابل سوییس است و شاید سخت‌ترین بازی محسوب شود. با این همه ی استعدادی که در حال حاضر در تیم ملی فوتبال برزیل وجوددارد خیلی عجیب خواهد بود اگر از این گروه صعود نکنند.

 

تیم‌هاي‌ بازنده جام جهانی 2018 روسیه

آرژانتین

با این که تیم آرژانتین تعداد زیادی بازیکن در سطح جهانی دارد و انها وادار شدند برای رسیدن به جام جهانی روسیه و جلوگیري از حذف‌شدن‌شان به سختی تلاش کنند، ولی فقط آن کلاس بازی لیونل مسی در بازی مقابل اکوادور بود که توانست آن ها رابه جام جهانی برساند. انها در یکی از سخت‌ترین گروه‌هاي‌ جام جهانی افتاده‌اند.

مسی و دوستانش مقابل ایسلند میتوانند با چالش واقعی روبرو شوند. ایسلندی که به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ رسید. به علاوه نیجریه و کرواسی ممکن است در حال حاضر اعتماد به نفس کافی نداشته باشند اما اگر آرژانتین میـــخواهد از این مرحله صعود کند باید کاملا دراماتیک پیشرفت محسوسی در فاصله تا شروع جام‌جهانی داشته باشند.

تیم‌های برنده و بازنده جام جهانی 2018 روسیه کدامند؟

ایران

وقتی قرعه‌کشی انجام شد اسم گروه خودمان را گروه مرگ گذاشتیم. هرچند در رده‌بندی جدول فیفا رتبه ایران به نسبت مراکش بهتر است اما به هرحال امید چندانی به صعود در گروهی که پرتغال و اسپانیا در آن حضور دارند وجود ندارد. ایران البته جلوی مراکش شانس خواهد داشت تا یکی از معدود پیروزی‌هایش را در جام جهانی کسب کند.

 

فرانسه

شاید گفتن‌اش در حال حاضر عجیب باشد اما تیم فرانسه روی کاغذ شانس چندانی برای صعود ندارد. آبی‌ها قبلا هم در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی این تجربه را داشته‌اند که روی کاغذ در مقابل اروگوئه و کشور مکزیک و تیم میزبان همه ی چیز به نفع‌شان بوده اما وادار شده‌اند با نخستین پرواز به خانه‌شان برگردند.

دیدیه دشامپ مربی تیم فرانسه هنوز نتوانسته به طرز موثری استعدادهای تیم فرانسه را دریک کانال درست هدایت کند. فرانسه نیاز به یک فشار درست و حسابی رو به جلو دارد که بتواند اگر از گروهش صعود کرد با آرژانتین، نیجریه، ایسلند یا کرواسی روبرو شود.

 

طرفداران افتتاحیه

فقط کشورها نیستند که میتوانند در لیست برنده‌ها و بازنده‌هاي‌ جام جهانی قرار بگیرند. یکی از بازنده‌هاي‌ امسال آنهایی هستند که عاشق دیدن مراسم افتتاحیه و آتش‌بازی تورنمنت‌هاي‌ ورزشی هستند. اما امسال روس‌ها نشان دادند که دراین موارد یکی از بدترین میزبانان هستند. انها افتتاحیه پرزرق و برقی قبل از بازی تدارک ندیده‌اند. از یک جهت خوب است چون بازی زودتر شروع میشود اما از طرف دیگر کمتر کسی برای دیدن بازی‌هاي‌ گروه A و بخصوص بازی روسیه و عربستان از خودش اشتیاق نشان میدهد.