جادوی انتخاب کلمات کلیدی در سئو

مجموعه : مجله خبری
جادوی انتخاب کلمات کلیدی در سئو

برای توصیف جایگاه کلمات کلیدی در سئو باید از اینجا شروع کنیم که در بازاریابی محتوایی از هر دری که وارد شوید با مفهوم سئو مواجه خواهید شد. سئو مجموعه ای از اصول و استانداردهایی است که موتورهای جستجو تعیین می کنند و شما بدون اما و اگر باید بر مبنای آن محتوا و قالب سایت تان را بهینه سازی کنید تا در نهایت بازدید کنندگان بیشتری به سمت سایت سئو شده شما جذب شوند.

                                                      بهترین کلمات کلیدی در سئو کدامند؟

سئو چیست؟

واضح تر بگوییم سئو SEO فرآیند بهبود رتبه بندی وبسایت شما برای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر است. در بحث سئو فاکتورهای متفاوتی از جمله نوع کلمات کلیدی، لینک سازی و بازاریابی سایت و به طور کلی مورد پسند کردن وبسایت از دیدگاه موتورهای جستجوگر مطرح است.

 

برای اینکه به صورت عملی با مفهوم سئو از مبتدی تا پبشرفته آشنا شوید می توانید به سایت https://webayandeh.com/  مراجعه بفرمایید.

 

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی در واقع حیاتی ترین بخش در بازاریابی SEO به شمار می رود که با شیوه های تحقیقی و جستجوی متفاوت از جمله  ابزارهای تحلیلگر می توان به آن رسید.

 

برای موفقیت در سئوی محتوایی باید استراتژی های مدونی بر مبنای قوانین موتورهای جستجو برای به کار بردن کلمات کلیدی مناسب داشته باشید تا به کمک آنها در بازار رقابتی جایگاهی برای خود تعیین کنید. قرار دادن کلمات کلیدی در زیرنویس ها و عناوین اصلی محتواهای شما از جمله مواردی است که به بهبود سئو سایت در صفحه اصلی کمک می کند.

 

کلمات کلیدی نقش ایده ها و موضوعاتی را دارند که می گویند محتوای شما چه حرفی برای گفتن دارد و به عبارتی می گویند که محتوای شما درباره چیست؟  کلمات کلیدی در سئو  می تواند به صورت کلمات یا عباراتی باشد که به طور معمول جستجوگران در موتورهای جستجو به دنبال آن می گردند و ” سوالات یا عبارات جستجو شده” هم نامیده می شود.

 

هر آن چیزی که در محتوای داخلی سایت تان از تصاویر، ویدیوها، متن ها و… می گنجانید به واسطه جستجوی کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی ساده پیدا می شوند. بگذارید واضح تر بگوییم شما به عنوان صاحب یک وبسایت و تولید کننده محتوا هدفتان این است که کلمات کلیدی موجود در صفحه شما با آنچه افراد در جستجوی آن هستند مرتبط باشد تا محتوای شما برای بالا آمدن در میان اولین نتایج پدیدار شده در موتور جستجو شانس بیشتری داشته باشد.

 

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟

 کلمات کلیدی در سئو از این لحاظ اهمیت پیدا می کنند که حلقه اتصال بین آنچه افراد جستجو می کنند و محتوایی که شما برای برآوردن نیاز آنها ایجاد کرده اید، هستند. بی تعارف بگوییم هدف ما از به کار گیری قدرت کلمات کلیدی، کسب جایگاه در رتبه بندی های بالای موتورهای جستجوگر و هدایت ترافیک ارگانیک از صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) به سایت کسب  و کارمان است.

 

برای رسیدن به این هدف نوع کلمات کلیدی که در محتوایتان به کار می برید در کنار رعایت سایر موارد سئو، نوع ترافیکی که بدست می آورید را تعیین می کند. موضوع به اینجا ختم نمی شود کلمات کلیدی که در محتوایتان به کار می برید باید به همان اندازه که در جذب مخاطبانتان موثر هستند، در حفظ آنها برای دنبال کردن مطالب سایت هم خوب عمل کنند، بی پرده بگوییم باید محتوایی اصولی تولید کنید که نیازهای مخاطبان را پوشش دهد و به سوالات ذهنی آنها تا حد ممکن پاسخ دهد. محتوای شما باید کاملا در توصیف همان کلمات کلیدی انتخاب شده تان باشد.

 

انواع کلمه کلیدی

 بدون به کارگیری کلمات کلیدی در استراتژی محتوایی تان نمی توانید در بهینه سازی وبسایت شخصی به اهداف بازاریابی بیزینسی تان دست یابید. کلمات کلیدی نقش بسیار پر رنگی در جذب ترافیک، افزایش فروش آنلاین و لینک بیلدینگ وبسایت ها دارد. حتما این سوال برایتان پیش آمده که این کلمات کلیدی از کجا می آیند؟ در حقیقت این شما هستید که با تحقیق در مورد کلمات کلیدی کشف می کنید کاربران کدام کلمات و عبارات را بیشتر از انواع هم معنی آنها در موتور جستجو سرچ می کنند و هدف شان از این جستجو چیست؟ آنها به دنبال چه هستند که شما می توانید با ارائه محتوایتان آن نیازشان را برطرف کنید؟

جادوی انتخاب کلمات کلیدی در سئو

                                            یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

حالا باید با انواع کلمه کلیدی بر مبنای  search volume یا میزان جستجو آشنا شویم.

در این دسته بندی معیار اصلی تعداد دفعات جستجوی کلمه یا عبارت توسط کاربران موتورهای جستجوگر است نه هدف و نیت آنها از این جستجو.

کلمات کلیدی اصلی یا Head Keywords  یا Short Tail

 کلمات کلیدی اصلی که با عنوان کلمات کلیدی عمومی هم شناخته می شوند کاربرد متداول تری دارند. این دسته شامل کلمات و عبارات کوتاه اما با حجم بسیار بالایی از ترافیک جستجو هستند. این اصطلاحات یا عبارتها عموما یک یا دو کلمه ای بوده و در رتبه بندی بسیار رقابتی می باشند. مانند کلمه کلیدی کفش های پیاده روی

 

کلمات کلیدی عبارتی یا Mid-Tail

کلمات کلیدی عبارتی یا دم بلند، در دسته کلمات کلیدی اصلی قرار می گیرند و نتایج جستجوی بهتری نسبت به کلمات کلیدی Head به نمایش در می آورند. این کلمات در عین حال که بسیار رقابتی هستند اما تا حدی کلی و نامفهوم به نظر میرسند. در این نوع جستجو کاربران با اهداف مشخص تری وارد می شوند، اما برای رسیدن به هدف دقیق خود منتظر پیشنهادهای موتورهای جستجوگر هستند. مانند عبارت خرید خودرو

 

کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail

این دسته از کلمات کلیدی طولانی ترین عباراتی هستند که توسط کاربران جستجو می شوند و کاربران برای یک موضوع خاص، دقیقا می دانند که به دنبال چه هدفی هستند. یک راه موثر برای موفقیت وبسایت های پر ترافیک کلمات کلیدی Long Tail است.

 

با وجود اینکه این عبارات تعداد بازدید کمتری دارند و کمتر رقابتی محسوب می شوند، اما از آنجایی که عبارتهای خاص تری هستند، نرخ تبدیل بالاتری نسبت به انواع Head  و Mid Tail  دارند و می توانند در عرصه رتبه بندی تا 70 درصد ترافیک وبسایت شما را تامین کنند. این نوع کلمات کلیدی معمولا متشکل از دو یا سه کلمه هستند و کمی بیشتر از کلمه کلیدی عمومی توصیف می شوند. مانند ” بلیط چارتر هواپیما” یا “بهترین کفش های پیاده روی برای زانوهای آسیب دیده”

 

همانطور که اشاره شد کلمات کلیدی در سئو همان کلمات و عبارات خاص موجود در محتوای شما هستند که امکان یافتن مطالب را از طریق موتورهای جستجو برای کاربران فراهم می کنند. در نتیجه با تحقیق و جستجو در مورد کلمات کلیدی و بهینه سازی آنها در محتوای تولیدی می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با زبان مخاطبان بالقوه همخوانی دارد. این یعنی هنگامی که عبارت یا کلمات مورد نظرشان را بصورت آنلاین جستجو می کنند سایت شما در رتبه های برتر به نمایش در می آید.

 

معرفی ابزار قدرتمند برای جستجوی کلمات کلیدی در سئو

تفاوتی ندارد که هدف شما بهبود استراتژی سایتی فعال باشد یا اینکه استارت فعالیت سایت جدیدی را بزنید، به هر حال مهم ترین مسئله انتخاب کلمات کلیدی است که به طور مستقیم در موفقیت وب سایت نقش دارد. این ابزارهای قدرتمند به شما کمک می کنند تا متوجه شوید کاربران به چه نحوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می کنند و در ضمن با درک بهتری از نیازهای مخاطبان پیش می روید.

انتخاب بهترین ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی در سئو شاید کمی چالش برانگیز باشد اما برای اینکه در روند بهینه سازی محتوا، بهترین نتایج را به دست آورید، توصیه می شود چند ابزار را به طور ترکیبی برای رسیدن به هدفتان استفاده کنید.

                                          ابزارهای قدرتمند برای جستجوی کلمات کلیدی در سئو

جادوی انتخاب کلمات کلیدی در سئو

ابزار جستجوی کلمه کلیدی چه کمکی می کند؟

حقیقت این است که چنین ابزاری به صاحبان کسب و کار و متخصصان سئو کمک می کند تا تشخیص دهند کاربران بیشتر چه کلمات و عباراتی را در موتورهای جستجوگر که رایج ترین آن گوگل است وارد می کنند تا به اطلاعات مورد نظرشان برسند. حالا می خواهیم، 8 ابزار قدرتمند جستجوی بهترین کلمات کلیدی در سئو را به شما معرفی کنیم در حدی که با نام آنها آشنا شوید:

Google Trends

Google Keyword Planner

Semrush

keywordtool

google suggestion

KWfinder

Alexapro

Moz

 

برای معرفی و آموزش ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به سایت وب آینده مراجعه کنید. در این سایت به صورت کاملا تخصصی و عملی برای شما ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی توضیح داده شده است. آموزش ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی از مهمترین قسمت های آموزش سئو است. در ادامه با آموزش جستجوی بهترین کلمات کلیدی برای سئو آشنا خواهید شد.

 

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو

بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو بحث داغی است که به طور مداوم در حال تغییر است؛ شما ناگزیرید با علم روز پیش بروید و پیوسته کلمات کلیدی مناسب را در محتوای خود بگنجانید اما سوال این است که نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی برای سئو محتوایی چیست؟

مسلما با کمک ابزارهای قدرتمند و ترفندهای بازاریاب های حرفه ای موتورهای جستجو می توانید به این هدف دست یابید. اسراری وجود دارند که به شما در جستجوی کلمات کلیدی کمک می کنند تا بهترین کلمات و عبارات را صید کنید و ترافیک گسترده و سود آوری را به سایت خود جذب کنید.

 

به دنبال کلمات کلیدی Long – Tail  بگردید

کلمات کلیدی عبارتی بلند در واقع عباراتی بین 3 تا 5 کلمه و گاهی بیشتر هستند که عملکرد بسیار خوبی دارند زیرا افرادی که چنین کلمات کلیدی طولانی را جستجو می کنند معمولا در چرخه خرید، به مرحله آخر تصمیم برای خرید نزدیکتر هستند. بنابراین حتی اگر تعداد جستجوی کلی این عبارات کمتر باشد اما کاربرد عبارات دم بلند یا طولانی به جا و مناسب باعث جذب ترافیک مورد نظر و ایده آل به سایت شما خواهد شد.

 

از نمایه سازی معنایی مخفی استفاده کنید

این راز یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو تحت عنوان LSI شناخته می شود و شامل کاربرد اصطلاحاتی علاوه بر عبارات کلیدی اصلی کاربردی شماست. کاربرد LSI  بسیار خوب عمل می کند چرا که در این مورد موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند. برای نمونه اگر محتوایی در مورد اتومبیل صحبت کند، موتورهای جستجو انتظار دارند اصطلاحات مرتبطی مانند مارکها، مدلها و قطعات خوردو را در آن مشاهده کنند.

این نشان می دهد که هر چه موتورهای جستجو کلمات معنایی بیشتری در محتوای شما پیدا کنند سایت شما را مرتبط تر و معتبرتر فرض می کنند. در نتیجه پاداش شما این است که با کلمات کلیدی مفهومی بیشتر، شانس بالاتری برای کسب رتبه بهتر بدست می آورید.

 

چشم تان به ترندها باشد

ترندها گویای این هستند که چه مواردی در جستجوها متداول تر و محبوب ترند. در صورتی که هر کدام از سوالات یا عناوین جستجو شده مرتبط با موضوعات کسب و کار شما باشد می توانید از آنها استفاده کنید. روش دیگر این است که به طور پیوسته و موثر موضوعات پرطرفدار را از طریق اخبار پایش کنید و محتوایی در رابطه با آن عناوین در سایت خود بگنجانید با این روش ها می توانید سایت تان را بروز نگه دارید و به سرعت ترافیک زیادی به سایت خود سرازیر کنید.

اگر به دنبال آموزش سئو هستید می توانید با آموزش های تیم سئو  WebAyandeh همراه باشید.