جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

لیست جالب از جاذبه های تفریحی کشور یونان

 

یونان یکی از کشورهای تاریخی و بزرگ است که جاذبه های توریستی و تاریخی زیادی دارد.

 

فرقی نمی‌کند از طرفداران تاریخ و آثار باستانی باشید یا دوستدار فلسفه و هنر؛ طرفدار دنیای سیاست باشید و عاشق دموکراسی یا حتی اهل ورزش؛ در هر حال کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان شما را به سوی خودش فرا می‌خواند؛ کشوری که راه رفتن روی سنگفرش‌ خیابان‌هایش قدم زدن با افلاطون و ارسطو و. . . را در ذهن زنده می‌کند.

 

یونان کشوری است با تاریخی هزاران ساله و نوار ساحلی طولانی که آن را به دریای مدیترانه و اژه متصل می‌کند. هنگام سفر به این کشور نه تنها برای قدم زدن در دل تاریخ که باید برای لذت بردن از سواحلی زیبا برنامه‌ریزی کنید. پس از همین حالا بخشی از برنامه سفرتان را به جزیرها‌ی یونان به خصوص جزیره تاریخی کرت و جزیره شاعرانه سنتورینی اختصاص دهید.

جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

آکروپلیس، جاذبه گردشگری یونان

 

آکروپلیس

ارتفاع ۱۵۰ متر از سطح زمین و حدود ۳ هکتار مساحت! این مشخصات جغرافیایی یکی از قدیمی‌ترین بناهای باستانی جهان است که در قلب آتن جا گرفته؛ تپه معروف «آکروپلیس».

 

معبد پارتنون

یونانیان باستان معبد پارتنون را با تمام شکوه و جبروتش به الهه آتنا پیشکش کردند. کمی که زمان گذشت این معبد تبدیل شد به خزانه یونان؛ آتن که به دست عثمانی‌ها فتح شد پارنتون کلیسای مسیحیان شد تا اینکه بالاخره در اوایل ۱۴۶۰ تبدیل شد به مسجدی با یک مناره!

جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

مکان های تاریخی کشور یونان

 

تئاتر دیونیسوس

این بنای سنگی که از ۵ قرن قبل میلاد تا امروز میزبان اجرای چند هزار از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌های جهان بوده است.

 

هادریان

این طاق زمانی نه چندان نزدیک تنها دروازه شهر بوده. این طاق سنگی علاوه بر نوع معماری هنرمندانه‌اش به خاطر کتبیه‌هایی که استادانه رویش حک شده‌اند مشهور است.

 

جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

جزیره سنتورینی

 

شاعرانه‌های سنتورینی

جزیره سنتورینی با خانه‌های سفید و گنبدهای آبی رنگی که روی صخره‌هایی شیب‌دار جا خوش کرده‌اند یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین مقصدهایی است که می‌توانید در سفر به یونان تجربه کنید. سنتورینی، زیبایی بی مثالش را مدیون انفجار آتشفشانی است که به گواه تاریخ ۱۶۳۰ سال قبل از میلاد رخ داده است.

جاذبه های توریستی مشهور و تاریخی یونان

میدان سینتاگما در آتن

 

میدان سینتاگما

روزگاری نه چندان نزدیک در میدان سینتاگمای آتن باغی بوده به نام میوسس. این باغ که آن زمان پاتوق فیلسوفانی چون سقراط و افلاطون بوده حالا تبدیل شده به یکی از مشهورترین میدان‌های دنیا.