جاذبه های گردشگری کیش در تور کیش سفر باتو

جاذبه های گردشگری کیش در تور کیش سفر باتو

جزیره زیبای کیش که به مروارید خلیج فارس هم شهرت دارد یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری ایرانیان است. زیباییها و دیدنی های جزیره کیش باعث شده سالانه هزاران نفر برای بازدید از این جزیره زیبا سفر کنند. اکنون به برخی از این جاذبه ها اشاره می کنیم.

 

تفریحات آبی

اگر به تفریحات در تور کیش ابی علاقه مند هستید در جزیره کیش می توانید به گزینه های متنوعی از آب بازی، چتر سواری یا پاراسیلینگ، غواصی تا موج سواری و جت اسکی دسترسی داشته باشید خدمات مربوط به این فعالیت توسط جوانان مهمان نواز بومی به گردشگران داده می شود. اما اگر علاقه ای به این هیجانات ندارید حداقل لذت قایق سواری با قایق های کف شیشه ای را از دست ندهید و دنیای رنگی زیر آب را از خودتان دریغ نکنید.

 

مسیر دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه سواری در کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیر های دوچرخه سواری کشورمان است در سراسر این مسیر هفتاد و پنج کیلومتری هیچ ماشینی جلوی راهتان نخواهد بود و می توانید با خیال راحت هرجا که دلتان می خواهد بایستید و از مناظر دریا لذت ببرید و یا اگر خواستید عکسی هم به یادگار بردارید. شما می توانید با دوچرخه خودتان در این مسیر دوچرخه سواری کنید یا اینکه از ایستگاه های ویژه ای که در نقاط مختلف جزیره قرار دارند دوچرخه کرایه کنید. همچنین سه چرخه و دوچرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه وجود دارد. کرایه آنها ساعتی یا روزانه می باشد.

 

کشتی یونانی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کیش کشتی یونانی است. این کشتی در سال هزار و سیصد و چهل و پنج در ساحل جنوب غربی کیش به گل نشست و هرچه مسئولان وقت تلاش کردند نتوانستند این کشتی را بیرون بیاورند و همانجا ماندگار شد. درباره کشتی افسانه های گوناگونی بر سر زبان ها افتاده که یکی از آنها این است که ناخدای کشتی عاشق دختری از اهالی کیش به نام مریم بود اما خانواده دختر با ازدواجش با یک خارجی موافق نبودند ناخدا و مریم قرار می گذارند تا در یک نیمه شب تابستان با هم فرار کنند ناخدا برای بردن مریم کشتی را به ساحل نزدیک می کند اما کشتی در گل گیر می کند و دیگر بیرون نمی آید و نمی تواند مریم را با خود ببرد افسانه می گوید که مریم در تابستان هر شب به کنار ساحل می آید و منتظر ناخدا است. مردم محلی پیرزنی را که نامش مش مریم است همان مریم می دانند. این پیرزن تنها همیشه ساکت است و شب های تابستان به ساحل می آید و به دریا چشم می دوزد.

 

ساحل مرجانی

بی شک یکی از مهمترین جذابیت های هر جزیره ای سواحل آن محسوب می شوند جزیره کیش هم از این قاعده مستثنی نیست. ساحل مرجانی کیش در بخش شرقی آن واقع شده است. این ساحل یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های آن به شمار می آید. در نوار ساحلی چپر ها و درختان نخل را می بینید که در پس زمینه منظره ای چشمگیر را ایجاد نموده اند تماشای غروب در اینجا تجربه ای فراموش نشدنی است این ساحل به باشگاه های ورزش های آبی هم مجهز است و از قبل می توانید برای فعالیت های مورد علاقه تان جا بگیرید.

 

شهر زیرزمینی کاریز

به گزارش سفر باتو ، ایرانیان برای مقابله با بحران آب قنات یا همان کاریز را ابداع کردند. قنات به چاهی عمودی گفته می شود که در سطحی شیب دار حفر می شود. کاریز یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که دو هزار و پانصد سال قدمت دارد می توانید در این تونل های زیرزمینی قدم بزنید و چگونگی سازوکار قنات را با چشم ببینید طول این طونل ها به بیش از هشت کیلومتر می رسد و به همین خاطر وقتی در اینجا قدم می زنید انگار در شهری زیرزمینی هستید در این سازه باستانی غرفه هایی هم از صنایع دستی و یک چایخانه سنتی نیز برپا شده است.

 

آب انبار دوقلو

هنگامی که برای اولین بار اب انبار های جزیره کیش را ببینید بدون شک معماری متداول شهر یزد را در نظر خواهید آورد این آب انبار با معماری جالب توجهی که دارد دارای یک گنبد و پنج بادگیر در اطراف آنها است که وظیفه ورود و خروج هوا و خنک شدن آب را در درون آب انبار بر عهده دارد. در این آب انبار برای تازه شدن هوا و نگه داشتن دمای آب در سرمای زیاد از بادگیرها استفاده می نمودند بادگیرها هم که حتما می دانید جزئی از معماری در کویر های مرکزی و جنوبی ایران می باشد.

 

لاک پشت های دریایی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش در پکیج کیش  لاک پشت های پوزه عقابی در ماه هایی بین اسفند تا مرداد برای تخم گذاری به منطقه حفاظت شده سواحل جنوب غربی و غرب جزیره مرجانی کیش می آیند. اگر در این موقع از سال به این بخش از سواحل جزیره بیایید می توانید از دور منظره جالب لاک پشت هاییی را که به این ساحل شنا می کنند و برای تخم گذاری چاله می کنند را ببینید.