جاهای ناشناخته سفرهای داخلی

جاهای ناشناخته سفرهای داخلی

اکثر مردم به شهرهای مختلف ایران سفر کرده اند و بر اساس شنیده ها و دیده هایشان هر شهر را مختص چیزی میدانند مثلا مشهد را به زیارت امام رضا  و شاندیز میشناسند ، تبریز را به بازار و سوقاتش و همینطور قشم را به خرید ارزان ولی سوال این است که آیا این شهرها فقط به اسامی ذکر شده ختم میشوند؟

 

در این مقاله میخواهیم بخشهایی از ناشناخته های این شهرها اختصاص بدهیم تا شما بهتر آشنا شوید و شاید در انتخاب سفر بعدیتان کمک حال انتخاب بهتر شوند.

 

جاهای ناشناخته سفر مشهد

وقتی شما شهر مشهد را برای سفر انتخاب میکنید جدای از مسله قیمت تور مشهد ارزان و مناسب به زیارت فکر میکند و ممکنه به ذهنتون برسه مشهد چه جاهایی برای دیدن داره که علاوه بر زیارت ، سیاحتی هم با خانواده داشته باشم ،  با تحقیقاتی که انجام دادیم به این مکانهای دیدنی و تفریحی رسیدیم که برای شما لیست میکنیم ، البته خاطر نشان کنم که اینها فقط بخشی از دیدنی ها هستند و خیلی بیشتر از اینها منتظر شما میباشند.

 

رستورانهای درجه یک ومعروف وهمچنین تفرجگاههای اطراف مشهد و باغ وحش وکیل آباد و شهر بازی هپی لند و پارک های بزرگ و خانوادگی ، پارک جنگلی طرق ، شاندیز ، باغ پرندگان مشهد ، تفرجگاه قدمگاه ، دریاچه سد چالیدره ،سایت ورزشهای هوائی شاندیز ،تونل باد صبا ، بیش از 35 استخر سرپوشیده و روباز ، پینت بال و 5 باشگاه سوارکاری حرفه ای وچندین مجتمع تفریحی و اقامتی  تنها گوشه ای از امکانات توریسیتی مشهد است  .

 

اما از جاهایی که معمولاً خانواده ها از آن بی خبرند پارک علمی پروفسور بازیما است که در نوع خود منحصر به فرد می باشد به طوریکه می توان در شبیه ساز پرواز همچون یک خلبان پرواز روی شهر مقدس مشهد را تجربه نمود. با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی راتجربه نمود.

 

بامریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ پرداخته و در آسمان نمای خورشیدی(پلانتاریوم) فضای لایتناهی آسمان ها را به نظاره بنشینیم و در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملی انجام دهیم و بالاخره دختر خانمها درفضای خصوصی اتاق ربان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری)و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت. پارک بازیما تجربه ای متفاوت و منحصربه فرد است که هرگز فراموش نخواهد شد .

 

دیگر جای دیدنی مشهد  کلات نادری است که به رغم نامش که قلعه و قصر نادر معنی می‌دهد، چیزی بیش از قصر است و حتی قرن‌‌ها پیش از سلطنت نادرشاه که نام خود را از آن گرفته مهم بود. کلات نادری فلات وسیعی است که در مرز شمال خراسان امروزی قرار گرفته و محدوده شمالی آن در خاک ترکمنستان است. به کلات سفر کنید و از نزدیک،‌ جاذبه‌های طبیعی و بخصوص آبشار زیبای ارتکند را ببینید و لذت ببرید.

 

اما یکی دیگر از تفریحات منحصر به فرد مشهد در ایران رستوران معلق مشهد، نخستین رستوران هوایی کشور در دهکده شاندیز مشهد می باشد. رستوران معلق مشهد با ظرفیت 32 نفر میهمان و 10 خدمه با وزن کلی 9 تن وزن طراحی شده و تا ارتفاع 40 متر بالا می رود .رستوران معلق مشهد در هر نوبت یک ساعته امکان پذیرایی و خدمات دهی به صورت 4 فصل درمدت 45 دقیقه با هزینه پذیرایی هر نفر 70 هزار تومان را برای گردشگران تور مشهد دارد.

 

جاهای ناشناخته سفر قشم

سواحل قشم از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و هر کدام دارای یک ویژگی عالی برای جذب گردشگر می باشند. برای مثال ساحل صخره ای زیتون، سواحل زیبا و گِلی لافت، ساحل شنی سیمین، ساحل لاک پشت ها یا همان ساحل صخره ای ریگو و ساحل زیبای جنگل های حرا از جمله سواحل متنوع قشم هستند و همه مسافران تور قشم با قطار یا هواپیما که به این جزیره سفر میکنند اذعان دارند که هر کدام خوبی ها و طرفداران خاص خودشان را دارند.

 

البته دوچرخه سواری و موتور سواری و سافاری و جت اکی و زیپ لاین و پاراشوت و بانانا و سایر تفریحات دریای رو هم ازیاد نبرید و البته شنا کردن در آبهای گرم خلیج پارس . دیدار از ژئو پارک و آکواریوم پروانه طلائیو باغ گیاه شناسی و پارک کروکودیلوپارک زیتون و سایر پارکهای قشم را از دست ندهید .دره ستارگان را اگر اهل طبیعت گردی و دیدن عجایب طبیعت هستید به هیچ وجه از دست ندهید .

 

اما برای امثال من که یکی از تفریحات مورد علاقه شون شکم گردی است این جزیره مثل بهشت می ماند .انواع غذاهای دریائی و هندی و عربی و انواع کباب و ساندویچ کوسه و میگو و صدف و شاه میگو و غذاهای محلی و انواع نان و شیرینی محلی برای من قابل تحمل نیست . علی الخصوص که قیمت های بسیار مناسب داشته و با هزینه یک غذای معمولی در رستورانهای کیش یا تهران  می توانم چندین وعده غذای بینظیر را اینجا امتحان کنم …

 

جاهای ناشناخته سفر تبریز

سفر به تبریز یکی دیگر از آپشنهای خاص فصل گرماست ، طوریکه تور تبریز یکی از پر طرفدارترین تورها در نه ماه از سال که گرما در ایران زیاد است میباشد ، وقتی به تبریز سفر میکنید علاوه بر هوای خنک و مطبوعش آثار تاریخی زیادی را در شهر خواهید دید اما در کنار همه اینها جاهایی وجود دارد که شاید کمتر به گوش شما خورده باشد.

 

آبشار های دره دارانداش :مجموعه آبشار های دره دارانداش دارانداش روستایی در ۲۴ کیلومتری شهرستان زنوز است و شهرت آن بخاطر وجود دالانهای آبرو زیبایی است که در مسیر رودخانه در اثر فرسایش آبی بوجود آمده اند.این آبشار از اماکن محبوب و دیدنی تبریز است که مردم تبریز آن را دوست دارند .

 

دیگر اماکن تبریز مثل پل لیقوان  ، سورتمه تبریز ، خانه مشروطه  ، مجموعه باغلار باغی و کلیسای مریم مقدس را هم در برنامه تور تبریز خود فراموش نکنید .تبریز سفری است که برای دیدار دوباره آن نیز مقاصد بسیاری خواهید داشت  .

 

پس تردید نکنید سفر به تبریز سفر به تاریخ جدید ایران است در سرزمین کهن ، تبریز معروف است به شهر اولین ها چون خیلی از اولین ساخته ها در این شهر اتفاق افتاده و خودش به نوعی جاذبه گردشگری حساب میشود.

جاهای ناشناخته سفرهای داخلی

آژانس معتبر برای رزرو تورهای ناشناخته

مطمئنا بعد از خواندن این مقاله فهمیدید که سفرهای داخلی شما میتونه خیلی جذاب تر و سرگرم کننده تر باشه طوریکه کل مسافرت مشغول بازدید و خوش گذرونی باشید ، لذا شاید شما نیاز داشته باشید که یک راهنمای حرفه ای و یک آژانس مطمئن و پشتیبان سفرهای خاصی برای شما تدارک ببینند که مسافرتتون تکمیل بشه و با خیال راحت به خوشگذرونیتون برسید.

 

طی تحقیقاتی که کردیم آژانس هواپیمایی فارا گشت کوروش کبیر چندین سال است که با یاری خداوند مهربان در زمینه تورهای داخلی و خاص بعنوان مجری برتر تور انتخاب شده است و اکثریت مسافرین رضایت کامل از اجرای تورهایشان دارند ، برای همین به شما هم پیشنهاد میدهیم که با آژانس فارا گشت تماس بگیرید و برای سفرتان برنامه ریزی حرفه ای داشته باشید.