جت پرینتر یا تاریخ زن و انواع آن را بشناسید

مجموعه : دانش و فناوری
جت پرینتر یا تاریخ زن و انواع آن را بشناسید

دستگاههای جت پرینتر به منظور درج تاریخ تولید و انقضا و اطلاعات متغیر بروی محصولات تولیدی و صنعتی استفاده می شود.

 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حال حاضر دستگاه‌های تاریخ زن در دو نوع دستی و ثابت در بازار موجود می‌باشد که دستگاه‌های جت پرینتر ثابت انواع گوناگونی دارد که شامل موارد ذیل می‌باشد.

 

انواع جت پرینترهای ثابت یا تاریخ زن‌های اتوماتیک:

جت پرینترهای TIJ

جت پرینترهای PIJ

جت پرینترهای CIJ

 

جت پرنتر های TIJ در سه مدل دستی ، نیمه اتوماتیک و ثابت در بازار موجود می‌باشد که نسبت به تاریخزن های دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشند در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل به بررسی ویژگی‌های یکی از پر فروش ترین جت پرینتر های دستی بپردازیم.

جت پرینتر یا تاریخ زن و انواع آن را بشناسید

جت پرینتر دستی (تاریخ زن) و انواع آن

همیشه یکی از مشکلات متقاضیان دستگاه‌های جت پرینتر قیمت تمام شده بسیار بالای تاریخ زن‌های اتوماتیک بوده که موجب می‌گردید تا تولید کنندگان با ظرفیت کم یا کارگاهای کوچک قادر به پرداخت هزینه خرید این نوع جت پرینترها نباشند، از این رو اکثر این تولید کنندگان مجبور به استفاده از روش‌های سنتی مانند استفاده از مهر و یا چاپ تاریخ تولید و انقضا به روی لیبلهای محصولات توسط چاپ خانه بودند که این روش نیز آنان را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کرد و باعث می‌شد تا امکان ارائه این محصولات تولیدی در خیلی از فروشگاه‌های معتبر امکان پذیر نباشد و همچنین عدم امکان دریافت مجوزهای لازم برای صادرات این محصولات به کشورهای دیگر نیز یکی دیگراز مشکلات استفاده از روش‌های سنتی می‌باشد.

 

از این رو شرکت‌های تولیدی جت پرینتر را بر این داشت تا نسبت به تولید و عرضه دستگاه‌های جت پرینتر دستی اقدام نمایند یکی از معتبر ترین و قدیمی ترین کمپانی‌های المانی به نام REINER که سابقه بیش از ۷۰ سال در زمینه ساخت انواع مهرهای دستی را داشت اقدام به ساخت دستگاه تاریخ زن دستی نیمه اتوماتیک کرد که در مدل‌های مختلف آن را به بازار ارائه کرد شرکت افشان صنعت آوران نوین در سال ۲۰۱۲ میلادی موفق به اخذ نمایندگی رسمی کمپانی رینر آلمان گردید و دستگاه‌های تاریخ زن دستی و دستگاه‌های جت پرینتر نیمه اتوماتیک این کمپانی را وارد بازار ایران نمود.

 

قیمت بسیار مناسب و کیفیت بسیار بالای این جت پرینترها موجب گردید تا در مدت کوتاهی این شرکت موفق به فروش بسیار بالای این جت پرینترها در بازار ایران گردد.

 

تا اینکه با روند افزایش قیمت یورو قیمت دستگاه‌های جت پرینتر REINER المان بالا رفت و مجدد تولید کنندگان کم تیراژ و کارگاه‌های کوچک از پس خرید این جت پرینترهای باکیفیت بر نیایند از این رو شرکت افشان صنعت آوران نوین اقدام به اخذ نمایندگی از یکی از کمپانی‌های بسیار معتبر چینی نمود و دستگاه جت پرینتر دستی B2 را در سال ۲۰۱۹ وارد ایران نمود.

جت پرینتر یا تاریخ زن و انواع آن را بشناسید

دستگاه جت پرینتر دستی (تاریخ زن) B2

جت پرینتر دستی B2 یکی از با کیفیت ترین دستگاه‌های تاریخ زن دستی موجود در بازار می‌باشد.

 

دستگاه تاریخ زن B2 قابلیت چاپ بروی کلیه اجسام مانند فلز، شیشه، پلاستیک، پارچه، گونی، و کلیه سطوح صیقلی یا با قابلیت جذب را نیز دارا می‌باشد.

 

این جت پرینتر دستی بسیار سبک بوده و به راحتی قابل انتقال می‌باشد جت پرینتر دستی B2 دارای باتری قابل شارژ لیتیومی بوده که بعد از هر بار شارژ قادر است بیش ۱۰۰۰ بار پرینت را انجام دهد.

این جت پرینتر پرتابل مجهز به صفحه نمایش ۴.۳ اینچی لمسی بوده که از طریق آن کلیه پیغام‌ها و تنظیمات قابل اجرا می‌باشد جت پرینتر دستی B2 قابلت چاپ انواع بارکد، شیفت کاری، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و … می‌باشد یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این جت پرینتر دستی مجهز بودن آن به شابلون مخصوص می‌باشد که از طریق آن می‌شود بروی کلیه اجسام بسیار کوچک نیز به راحتی چاپ کرد.

 

در واقع در گذشته امکان چاپ بروی اجسام کوچک فقط با دستگاه‌های تاریخ زن اتوماتیک امکان پذیر بود که قیمت بالای این جت پرینترها محدودیت‌های بسیاری را برای متقاضیان به وجود می اورد ولی با استفاده از شابلون مخصوص دستگاه جت پریتر B2 این امکان با هزینه بسیار پایین برای مصرف کننده به وجود آمده است.

 

از دیگر ویژه گی های جت پرینتر B2 امکان استفاده از انواع کارتریج‌های رنگی می‌باشد که تعویض آنها به سهولت امکان پذیر می‌باشد.شرکت افشان صنعت آوران نوین پیشرو در صنعت جت پرینتر با ارائه انواع جت پرینترهای صنعتی با بیش از ۲۰ سال تجربه اماده ارائه انواع مشاوره به کلیه تولید کنندگان می‌باشد.

 

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.