جراحی چاقی چیست و چطور انجام می شود؟

جراحی چاقی چیست و چطور انجام می شود؟

روند افزایش جراحی چاقی هنگامی به میان آمد که روز به‌ روز چاقی‌ها در بین افراد جامعه بیشتر شد. عموماً مواردی همچون ژنتیک و سبک زندگی افراد تاثیر بسیاری بر روی افزایش وزن آن‌ها خواهد گذاشت و هر فردی برای از بین بردن این چاقی از راهکارهای مختلفی استفاده کرده‌ است که هر کدام از آن‌ها نقاط ضعف و قوت خود را دارند.

 

اما برای این‌که بررسی‌های کامل بر روی بدن افراد صورت بگیرد، اینستاگرام جراح چاقی به کمک خواهد آمد تا با راهکارهای مفید خود باعث تناسب اندام افراد گردد. حال در ادامه این مبحث می‌خواهیم به بررسی این ‌موضوع بپردازیم تا اگر شما قصد استفاده از جراحی چاقی را دارید با شناختی آگاهانه در این زمینه اقدام کنید.

 

فهرست مطالب زیر عبارت‌اند از:

به چه دلیل نیاز است از جراحی چاقی استفاده کرد؟

چه عواملی برای انتخاب نوع عمل جراحی چاقی مؤثر واقع می‌شوند؟

هزینه جراحی لاغری جراحی چاقی به چه صورت محاسبه می‌گردد؟

حرف آخر

 

به چه دلیل نیاز است از جراحی چاقی استفاده کرد؟

تغییرات بسیاری که از طریق جراحی چاقی بر روی سیستم گوارشی انسان انجام می‌گیرد، باعث می‌شود تا به‌ مرور کاهش وزن افراد به چشم دیده شود. زیرا مهم‌ترین دلیل استفاده از جراحی چاقی کاهش یافتن میزان کالری‌های دریافتی در طول روز می‌باشد و انجام عمل‌های جراحی که بدون بازگشت هستند کمک خواهند کرد تا افرادی که از طریق راهکارهایی همانند ورزش و رژیم‌های لاغری به نتیجه نرسیده‌اند، در کسب اندام مناسب برای خود به موفقیت برسند. لازم است بدانید که برخی از انجام عمل‌های جراحی باعث محدود کردن میزان غذای مصرفی افراد می‌گردد و برخی از آن‌ها نیز کمک می‌کند تا جذب کالری‌ها از طریق توقف سیستم گوارشی صورت نگیرد. اما در برخی مواقع ترکیب این دو راهکار با یکدیگر کمک خواهند کرد تا شرایط بدنی بیمار برای کاهش وزن آماده گردد.

 

اضافه ‌وزن

در صورتی‌ که فردی بر اساس شاخص توده بدنی دچار اضافه‌ وزن باشد، نیاز به استفاده از جراحی چاقی دارد. برخی شرایط و مسائل برای ذکر چاقی‌ها و اضافه‌ وزن وجود دارد که کمک می‌کنند افراد تشخیص دهند کاندید مناسبی برای انجام جراحی هستند. همین‌طور موارد زیر در زمینه تشخیص اضافه ‌وزن به افراد کمک خواهد کرد.

 

اگر فردی بیشتر از ۴۵ کیلوگرم اضافه‌ وزن داشته باشد می‌تواند از جراحی چاقی استفاده کند.

اگر فردی بیشتر از ۳۵ کیلو اضافه‌ وزن داشته باشد و در کنار آن بیماری‌هایی همانند آسم، دیابت، انسداد تنفسی و دیگر موارد داشته باشد، نیاز به استفاده از جراحی چاقی دارد.

وجود بیماری‌های خاص و نگران‌کننده در ترکیبی از بیماری سندرم متابولیک باعث می‌شود، فرد مستعد استفاده از جراحی چاقی باشد.

 

چه عواملی برای انتخاب نوع عمل جراحی چاقی مؤثر واقع می‌شوند؟

بعد از این‌ که از تخصص‌های یک پزشک در این زمینه استفاده کردید، در هنگام مراجعه به پزشک معایناتی صورت گرفته می‌شود و از این طریق می‌توان تشخیص نهایی جراحی چاقی را انجام داد. زیرا در این موارد اهداف اصلی افراد ذکر می‌گردد و پزشک مربوطه براساس شرایط جسمانی افراد می‌تواند انتخاب درستی از انواع جراحی‌ها داشته باشد. همین‌ طور پزشک موظف است اقدامات لازم برای آمادگی‌های قبل ‌از عمل را به بیمار بدهد تا از بایدها و نبایدهای قبل ‌از جراحی چاقی اطلاعاتی داشته باشد و بتواند خود را برای این شرایط آماده کند. این امری بدیهی است که رژیم‌های غذایی بعد از جراحی چاقی کمک می‌کند تا فرد رویه سالم‌تری از زندگی خود را پیش بگیرد و موفق‌تر باشد. در این دوران نقاهت بدن افراد به معده جدید عادت خواهد کرد و روند زندگی روزمره آن تنها با کاهش کالری‌های موجود باعث کاهش وزن می‌گردد.

 

جراحی چاقی چیست و چطور انجام می شود؟

هزینه جراحی لاغری جراحی چاقی به چه صورت محاسبه می‌گردد؟

اغلب افراد در هنگام استفاده از جراحی چاقی به هزینه آن می‌اندیشند. مهم‌ترین چیزی که برای برآورد هزینه‌های جراحی چاقی باید عنوان کرد این است که باید بدانید کدام یک از روش‌ها و تکنیک‌های جراحی چاقی به شما کمک خواهند کرد. زیرا هزینه‌های متفاوتی برای شرایط موجود هر فرد در نظر گرفته می‌شود.

 

مسیر خاصی که باعث می‌شود شرایط انجام عمل‌های متفاوت صورت بگیرد، باعث تعیین هزینه‌های آن می‌گردد. در کنار آن تجربه و مهارتی نیاز است پزشک در رابطه با انجام عمل‌های جراحی چاقی انجام بدهد، ممکن است بر روی هزینه‌های آن تاثیرگذار باشد.

 

البته نکته حائز اهمیت این است که پرداخت هزینه‌های عمل جراحی چاقی تحت پوشش بیمه‌ها نیز می‌باشد. زیرا این نوع عمل بر روی سلامتی افرادی که دارای شاخص توده بدنی ۳۵ به بالا هستند، تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند زندگی آن‌ها را دچار اختلال کند. پس اگر فردی با کمتر از شاخص توده بدنی ۳۵ بدون هیچ‌ گونه بیماری زمینه‌ای در تلاش باشد تا از جراحی چاقی استفاده کند باید هزینه‌های آن را به ‌صورت آزاد پرداخت کند.

 

اما اگر فردی دارای شاخص توده بدنی ۳۵ به بالا باشد و در کنار آن دچار بیماری‌های خطرناک دیگری که سلامتی او را به خطر می‌اندازند، باشند تحت پوشش بیمه‌ها می‌تواند این عمل این عمل را انجام دهند.

 

نکته حائز اهمیت این است که هزینه چاقی‌ها خیلی بیشتر از جراحی چاقی محاسبه می‌گردد. زیرا وجود اضافه ‌وزن و چاقی باعث شکل‌گیری بیماری‌های مختلف می‌گردد که به ‌مرور زمان سطح سلامتی افراد را به خطر خواهد انداخت و در گرو آن هزینه‌های بسیاری مصرف خواهد شد. اما فرد با مصرف یک هزینه کلی برای جراحی چاقی می‌تواند با تناسب اندام سلامت جسمانی خود را نیز حفظ کند.

 

جراحی چاقی چیست و چطور انجام می شود؟

حرف آخر

با مطالبی که در رابطه با جراحی چاقی ذکر کردیم، این راهکار توانسته با استقبال بسیاری از افراد مواجه شود و رضایت آن‌ها را کسب کند. اما شرایط لازم برای انجام جراحی چاقی این است که فرد باید دارای سیستم قلبی و تنفسی مناسبی باشد تا پزشک مربوطه اقدامات لازم برای جراحی چاقی را انجام بدهد.

 

همین‌طور اگر فرد اعتیاد به سیگار و الکل و مواد مخدر داشته باشد، استفاده از جراحی چاقی برای آن توصیه نمی‌شود. معمولاً استفاده از جراحی‌های چاقی برای افرادی که دارای افسردگی‌های شدید و روان ‌پریشی هستند، صورت نمی‌گیرد و نیاز است در ابتدا بررسی‌ها و ارزیابی‌های لازم توسط پزشک مخصوص مدنظر انجام بگیرد.

 

امکان دارد روند بررسی این نوع موارد اندکی به طول بیانجامد. اما برای این‌ که یک پزشک اطمینان حاصل کند شما فردی مناسب برای جراحی چاقی می‌باشید، نیاز به انجام این بررسی‌ها دارد تا تصمیم قطعی را برای انجام جراحی چاقی و نوع مدنظر آن به‌ جهت شرایط شما بگیرد و در روند سلامت جسمانی شما کمک کند. امیدواریم که با این مطالب بتوانید راهکاری درست از جراحی چاقی را انتخاب کنید و به شرایط دلخواه خود برسید.

منبع

برچسب‌ها: