حقایقی در مورد هزینه نگهداری از گربه خانگی !!

حقایقی در مورد هزینه نگهداری از گربه خانگی !!

یکی از مهم‌ترین نکات برای به سرپرستی گرفتن گربه یا هر حیوان خانگی، هزینه‌های نگهداری آن حیوان است. البته باید بدانید علاوه‌بر تعهدات مالی که باید حداقل مایحتاج یک حیوان را تامین نمایید، بحث عاطفی و مسئول بودن شما در برابر آن حیوان است. یکی از زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین حیوانات خانگی، گربه است و اگر شما هم علاقمند به سرپرستی گرفتن این حیوان بامزه و زیبا هستید، بهتر است به‌طور دقیق از هزینه‌های نگهداری آنها اطلاع داشته باشید و سپس برای نگهداری آنها اقدام نمایید. در این مقاله به بررسی این هزینه‌ها می‌پردازیم.

 

لیست کامل هزینه‌های نگهداری از گربه‌های خانگی

کلیه حیوانات و گربه‌های خانگی یک سری نیازهای مشخص دارند که شما باید به آنها توجه نمایید:

 

هزینه خرید و انتخاب انواع نژاد گربه‌های خانگی

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها، هزینه خرید گربه است و گربه‌های خانگی انواع نژادهای ساوانا، بنگال، پرشین، پیتربالد، راشن‌بلو، اس‌فینکس، اسکاتیش‌فیلد، بریتیش و… که شما باید هزینه متفاوتی برای باتوجه به انتخاب خود پرداخت نمایید. همچنین باید بدانید تغذیه و خوراک، نگهداری و درمان هر یک از این نژادها باهم متفاوت است.

 

هزینه غذای گربه

یکی از مهم‌ترین نکات، تامین غذا و توجه به رژیم غذایی گربه است. شما می‌توانید هم غذای معمولی و هم غذای خشک خریداری نمایید که باتوجه به برند و کیفیت غذای خشک گربه، هزنیه‌های متفاوتی را باید پرداخت کنید.

 

هزینه های مراقبت درمانی و بهداشت

از دیگر نکات مهم توجه به درمان و بهداشت گربه است و شما باید به صورت دوره‌ای با مراجعه به دامپزشک علاوه‌بر تزریق واکسن‌های مربوطه از سلامت آنها مطمئن گردید. فراموش نکنید که هزینه درمانی حیوانات بالا است و در صورت بی‌توجهی باید هزنیه‌های زیادی را متقبل شوید.

 

سایر هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تامین غذای تشویقی گربه

ظرف آب و غذا

آرایش و پیرایش مو وناخن

هزینه خرید تخت خواب

باکس توالت و خاک گربه

باکس حمل گربه

مراقبت‌های اضطراری برای بروز بیماری‌ها

هزنیه مراقبت از دندان

اسباب بازی گربه و اسکرچر

بیمه حیوانات خانگی

هزینه تعبیه میکروچیپ

و…

 

حقایقی در مورد هزینه نگهداری از گربه خانگی !!

نکات مهم برای نگهداری گربه خانگی

فراموش نکنید علاوه بر خرید غذای گربه، دارو درمان، بهداشت و… شما باید به نیازهای عاطفی و احساسی یک حیوان نیز توجه نمایید. فراموش نکنید هزینه نگهداری از این حیوانات بالا است مخصوصا که اکثر غذا و درمانی آنها خارجی است و نوسانات ارز روی این هزنیه‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد. پس اگر توانایی تامین آنها از لحاظ مالی و عاطفی را ندارید، از نگهداری این حیوانات دوست داشتنی خودداری نمایید.

 

سخن‌آخر

باتوجه به بررسی‌های به عمل آمده در این مقاله، شما باید به صورت ماهانه بین 2 تا 3 میلیون و به صورت سالانه بین 20 تا 25 میلیون بدون مشکلات جراحی و درمانی خاص، هزینه نمایید. مراقبت از این حیوانات آسان نیست و اگر می‌خواهید مسئولت آنها را برعهده بگیرید باید به نکات مهمی توجه نمایید.

منبع : سرویس آنلاین پت چیوو