حمله پسر چاقو به دست به مسافران قطاری در آلمان (عکس)

مجموعه : اخبار حوادث
حمله پسر چاقو به دست به مسافران قطاری در آلمان (عکس)

حمله پسری با چاقو مسافران قطار را به وحشت انداخت

 

پسری که خود را سرباز خلافت نامیده است به یک قطار مسافربری در آلمان حمله کرده است.

 

گروه تروریستی داعش ویدئویی منتشر کرده که نشان می‌دهد فردی که دوشنبه شب با سلاح سرد به یک قطار مسافربری در آلمان حمله کرد ضمن تهدید کشورهای «کافر» می‌گوید این حمله را انجام خواهد داد.

 

این ویدئو که سه‌شنبه در پایگاه اطلاع‌رسانی داعش موسوم به اعماق منتشر شد نشان می‌دهد که محمد ریاض، نوجوان 17 سالۀ افغان، با چاقویی در دست و به زبان پشتو اعلام می‌کند که «عملیاتی» در آلمان انجام خواهد داد. وی همچنین خود را «سرباز خلافت» معرفی می‌کند.

 

این نوجوان حدود ساعت 15: 9 دوشنبه شب به وقت محلی (28 تیر) با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد.حمله پسر چاقو به دست به مسافران قطاری در آلمان (عکس)

 

حمله داعش

 

فرد مهاجم پس از این حمله به ضرب گلولۀ پلیس کشته شد. 

در این حمله سه نفر به شدت زخمی شدند و یک نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشته است. این افراد همگی گردشگرانی از کشور هنگ‌کنگ بوده‌اند.

 

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. 

این گروه روز سه شنبه (29 تیر) در بیانیه‌ای اعلام کرد عامل حمله از اعضای این گروه تکفیری بوده است.

 

آلمان در تکاپوی افزایش تدابیر امنیتی

از سوی دیگر، دویچه‌بان، شرکت ملی راه‌آهن آلمان، نیز به دنبال این حمله از افزایش تدابیر امنیتی از جمله نصب دوربین‌های مداربستۀ بیشتر در ایستگاه‌های راه‌آهن و قطارها خبر داده است. این شرکت همچنین گفته درخصوص این حمله تحقیقات بیشتری صورت خواهد داد.

حمله پسر چاقو به دست به مسافران قطاری در آلمان (عکس)

 

حمله به قطار مسافربری آلمان

 

دویچه‌بان اعلام کرد چند هفتۀ پیش گروهی از نیروهای امنیتی تشکیل شده تا حفاظت از کارکنان و مسافران را بر عهده بگیرد.این حمله سیاستمداران و اتحادیه‌ها را بر آن داشت تا خواستار تشدید تدابیر امنیتی در ایستگاه‌های راه‌آهنِ سراسر آلمان شوند. همانطور که انگلیس در سال‌های اخیر شبکه‌ای گسترده از دوربین‌های مداربسته در مکان‌های عمومی کار گذاشته است.

 

راینر وندت، رئیس اتحادیۀ پلیس آلمان، در مصاحبه با یک روزنامه گفت که نظارت بر تمام قطارهای آلمان امکان‌پذیر نیست اما سیستم حمل و نقل ریلی این کشور می‌تواند تجهیزات ایمنی را بهینه‌سازی کرده و شمار نیروهای امنیتی خود را افزایش دهد.وی همچنین خواستار نصب دوربین‌های مداربستۀ بیشتر در ایستگاه‌های راه‌آهن شد تا عاملی بازدارنده باشد و در زمینۀ انجام تحقیق در اتفاقاتی از این دست به پلیس کمک کند.

 

سخنگوی دویچه‌بان گفت 5 هزار نیروی پلیس و 3 هزار و 700 نیروی امنیتی در سراسر آلمان برای اطمینان از امنیت سیستم ریلی به کار گرفته شده‌اند. وی افزود: «ما همۀ تلاش خود را می‌کنیم اما با وجود 40 هزار مورد سفر با قطار و بیش از 7 میلیون مسافر صرفاً در آلمان، هیچ کس نمی‌تواند امنیت را 100 درصد تضمین کند.»