خرید و معرفی ۵ گل آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

مجموعه : گل و گیاه
خرید و معرفی ۵ گل آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

انواع گیاهان بالا رونده و چالش‌های پیشِ رو

اما یکی از معضلاتی که ساختمان‌های پوشیده از گیاهان رونده با آن روبه‌رو هستند این است که به دلیل تولید رطوبت بسیار زیاد توسط گیاه، دیوارهای ساختمان با نمناکی، پوسیدگی و حتی ریزش مواجه هستند. همچنین این نوع گیاهان خانه بسیار امنی برای جانوارهای موذی مانند مارمولک و غیره می‌شوند. شما می توانید برای خرید گل مخصوص آپارتمان این مدلی وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

 

اما به طور کلی گیاهان آپارتمانی رونده که هم در بیرون از ساختمان و هم در داخل منزل می‌توان از آنها نگهداری کرد به سه روش بالا خواهند رفت. آنها می‌توانند از طریق پیچیدن به دور میله، داربست و هرگونه پایه دیگر که در نزدیکی خود وجود دارد رشد کنند و بالا روند.

 

برخی دیگر از آنها به دورِ میله و یا هرگونه پایه می‌پیچند و به وسیله زایده‌هایی به نام پیچک به صورت مارپیچ به رشد خود ادامه می‌دهند و بالا می‌روند. برخی دیگر اما به دیوار نزدیک ریشه می‌چسبند و در امتداد آن و با توجه به مسیر تابش آفتاب رشد می‌کنند و چندین متر از ریشه خود فاصله می‌گیرند. شما می توانید برای خرید گل های این مدلی وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

 

گیاهان رونده کدام‌ها هستند؟

یکی دیگر از انواع گیاهانی که در فضای کم نور آپارتمان‌ها می‌توانند رشد قابل توجهی کنند، گیاه آپارتمانی رونده (Creeping plants) هستند که به محیط افراد خود زیبایی دلنشینی هدیه می‌دهند.

 

این نوع گیاهان با قابلیت مسیردهی درست می‌توانند برای حفظ حریم خصوصی‌تان مانند یک دیوار از جنسِ برگ و ساقه ایجاد کنند. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های این نوع گیاهان، معرفی ۵ گیاه آپارتمانی رونده و سوالات پرتکرار شما همراهان VIP Shop بپردازیم.

 

در انتها نیز اگر علاقه مند به خرید گیاهان رونده هستید، محصولاتی را با نگهداری آسان به شما پیشنهاد خواهیم داد. لطفا ما را تا انتها دنبال کنید.

خرید و معرفی ۵ گل آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

اکثر گیاهان رونده کم توقع و کم هزینه هستند، تنها نیاز مهم‌شان که باید به آن رسیدگی شود یک دیوار یا سطح عمودی است تا بتوانند به رشد خود ادامه دهند. همچنین گل آپارتمانی رونده را می‌توان در گلدان‌هایی که از سطح زمین فاصله زیادی دارند کاشت تا با آویزان شدنِ شاخ و برگ‌های گیاه به روی سطح زمین، منظره‌ای سحرآمیز ایجاد کرد.

 

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین گل آپارتمانی رونده و گلهای رونده برای حیاط و باغچه آشنا کنیم. برای مثال گیاه رونده پاپیتال یکی از گیاهان رونده معطر به حساب می‌آید که برای قرار گرفتن سر در خانه بهترین گزینه به حساب می‌آید.

 

معرفی گیاهان آپارتمانی رونده

همانطور که قول داده بودیم، وقت آن رسیده تا شما را با ۵ گل آپارتمانی که با رشد سریع خود می‌توانند چند ده متر از ریشه خود فاصله بگیرند و فضای بیشتری از خانه شما را زیباتر کنند، آشنا کنیم. لازم به توضیح است که منظور از گیاهان آپارتمانی رونده تنها آن دسته از گیاهانی نیستند که از دیوار راست بالا می‌روند! بلکه گیاهانی که رشد سریع و تکثیر بالایی دارند هم جزو این نوع گیاهان محسوب می‌شوند.

 

۵ گیاه آپارتمانی رونده که در عین حال بسیار زیبا و نگهداری از آنها نسبتا آسان است به شرح زیر هستند:

کوکدما

پاپیتال

پتوس

دندرون

موچسب

 

۱) کوکدما (Kokedama)

کوکدما، کوکه‌داما و کوکداما هر سه نام یک نوع گیاه بسیار زیبا هستند که به توپ خزه‌ای نیز شهرت یافته‌اند. همچنین از کوکدما به یک نوع کاشت گیاه یاد می‌کنند که در آن گیاه در توپی از خاک که در خزه و سیم و نخ پیچیده شده، پرورش داده می‌شود. شما می توانید برای خرید گل مخصوص آپارتمان کوکدما وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

 

کوکه در زبان ژاپنی به معنای خزه و داما به معنای توپ است و به نحوی یک نوع بونسای تغییرشکل یافته به حساب می‌آید. همچنین هر نوع گیاهی را که به صورت توپی و خزه‌ای پرورش دهید به صورتی که ریشه‌های گیاه در هم تنیده شوند، کوکدما گویند.

 

شرایط نگهداری

از آنجایی که کوکدما گلدانی ندارد که پای آن آب و یا خاک بریزید، بهتر است گیاه را به مدت ۵-۱۰ دقیقه در سطل آب بگذارید. پس از آن باید توپ خزه‌ای را در سطحی خشک نگهدارید تا آب از آن چکه کند. هرگاه وزن گیاه شما بسیار سبک شد وقت آن رسیده تا آن را در استخر آب قرار دهید! و به مانند دیگر گیاهان آپارتمانی رونده این گیاه نیز جزو گیاهان رطوبت دوست محسوب میشود.

 

اگر گیاه آپارتمانی بالا رونده ای را به صورت کوکدما پرورش دهید می‌توانید آن را با قیمت بالای به فروش برسانید. همچنین توجه داشته باشید کوکدماها جزو گیاهان رونده برای بالکن به حساب می‌آیند، لذا در تزیین فضاهای بیرونی خانه خود هم می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خرید و معرفی ۵ گل آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

۲) پاپیتال (Ivy)

پاپیتال یکی از معدود گیاهان رونده همیشه سبز است که ریشه در اروپا و غرب آسیا دارد و از آن برای پوشش دیوارها و فنس‌ها استفاده می‌شود. با این همه ویژگی مثبت اما گل مخصوص آپارتمان پاپیتال سمی است که به شکل طبیعی (وحشی) روی صخره‌ها، دیوارها رشد می‌کند.

 

برگ گل مخصوص آپارتمان پاپیتال مصرف دارویی دارد، ابتدا آن را با دست می‌چینند و در معرض آفتاب خشک می‌کنند. از عصاره برگ‌های خشک شده پاپیتال در درمان امراضِ کیسه صفرا و کبد استفاده می‌شود. این گل یکی از گیاهان آپارتمانی رونده است که با توجه به رشد سریع و وحشی آن باید در حفظ و نگهداری‌ش تمام دقت خود را خرج کنید.

 

 

پاپیتال‌ها انواع مختلف دارند که سه نوع آن بیشترین طرفدار را در بین آپارتمان‌نشین‌ها دارند:

Hedera Helix Pedata

Hedera Helix Gracilis

Hedera Helix Woener

اگر به دنبال گیاه آویز با رشد سریع هستید پاپیتال می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد.

 

شرایط نگهداری

اگر این گیاه چند ساعت در روز بتواند نور مستقیم دریافت کند، برگ‌هایش خوش‌رنگ‌تر و قوی‌تر خواهند شد. در فضای آپارتمانی پنجره‌ای که بیشترین نورگیری را داشته باشد بهترین مکان برای رشد گیاه است. برای آبیاری حتما باید بستر گیاه کاملا خشک شده باشد و این گیاه یک گل رطوبت دوست است، لذا می‌توانید برای ایجاد رطوبت آب را به‌ روی برگ‌هایش اسپری کنید.

 

پاپیتال گیاهی است که در دماهای مختلف رشد خوبی می‌کند اما در دماهای بسیار پایین (زیر صفر درجه سانتیگراد) رشد این گیاه متوقف می‌شود. در مورد نوع خاک این گیاه اصلا سختگیر نیست و در هر خاکی می‌تواند رشد خوبی داشته باشد.

برچسب‌ها: