خواص بی شمار پوست لیموترش

مجموعه : تغذیه مناسب
خواص بی شمار پوست لیموترش

پوست لیمو ترش و خاصیت هایی زیادی که به سلامتی انسان کمک می کند

 

حتما تا به حال مطالب زیادی در مورد خواص لیموترش خوانده اید. اما آیا در مورد خواص پوست لیموترش اطلاعی دارید؟

 

فصل تابستان است لیمو ترش خوراک آدم های گرما زده میباشد. ولی بهتر است هم از لیمو تغذیه کنید هم پوست آن را به صورت خود بمالید. پوست لیمو دارای خواص زیادی است اما به شرط این که ارگانیک باشد و در پرورش آن از سموم شیمیایی استفاده نشده باشد. حال اگر به محصولات ارگانیک هم دسترسی ندارید میتوانید از ماسک آن استفاد کنید. در ادامه خواص متععد لیمو را برای شما بازگو میکنیم تا شما را متقاعد به استفاده ی این میوه ی جادوئی کنیم.

خواص بی شمار پوست لیموترش

خواص پوست لیموترش

 

پوست لیمو سرشار از کلسیم و ویتامین C است و به همین دلیل به بهبودی سلامت استخوان کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیری می‌کند.

 

پوست لیمو حاوی سالوسترول Q ۴۰  و لیمونن می‌باشد که با سلول‌های سرطانی موجود در بدن مبارزه می‌کند. این فلاونوییدها همچنین باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شود که در بهبود سلامت قلب مفید است. از طرفی وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب می‌شود. بدین ترتیب پوست لیمو از بیماری‌های قلبی، حمله قلبی و ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند.

 

پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک می‌باشد که برای سلامت دهان و دندان و لثه بسیار مفید است.
پوست لیمو دارای خواص زیادی است اما به شرط این که ارگانیک باشد.

خواص بی شمار پوست لیموترش

خواص لیموترش

 

پوست لیمو حاوی پکتین است که به کاهش وزن کمک می کند.

پوست لیمو به سم‌زدایی از پوست و شفاف و درخشان کردن آن کمک می کند.

 

از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می‌توان به کاهش چربی خون، تقویت ایمنی بدن، پاک‌سازی کبد، تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌ای، جلوگیری از سکته و … اشاره کرد.

 

بهترین شیوه برای خوردن آن هم این است که ابتدا باید لیمو را در فریزر نگه دارید تا فریز شود. سپس آن‌ها را خرد یا رنده کنید. حال می‌توانید این تکه‌ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری عسل مخلوط کرده و میل بفرمایید. این بهترین شیوه است تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره‌مند شوید.