خواص سویق چیست

مجموعه : تغذیه مناسب
خواص سویق چیست

سویق یکی از خوراکی‌های مفید و مغذی از تفت دادن آرد دانه‌هایی مانند برنج، گندم، جو، عدس و ماش ساخته می شود.

خرید سویق

سویق یکی از موادی است که برای خرید آن باید به وب سایت هایی مراجعه کنید که دارای نماد اعتماد بوده و به صورت اختصاصی به تولید سویق دست میزنند. برای اینکار می توانید به سایت بهارفران مراجعه نمایید.

 

خواص سویق

سویق نقش موثری در حفظ سلامت و تقویت بدن در کودکان، بزرگسالان و زنان باردار دارد و برای درمان ضعف استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است.

 

خاصیت هر سویقی بستگی به مواد تشکیل دهنده آن دارد و بسته به ماده‌ای که از آن تهیه می‌شود، ویژگی های منحصر به فردی دارد و دارای طبع های مختلفی است.

 

در این مقاله قصد داریم به انواع سویق بسته به مواد تشکیل دهنده آن بپردازیم.

 

سویق جو
سویق جو برای تقویت عمومی بدن موثر است. مصرف سویق جو باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌شود و به سلامت چشم‌های کودکان شما کمک می‌کند. خوردن سویق جو برعکس سویق گندم، برای کاهش وزن مفید است و در طب سنتی از آن برای کمک به درمان برسام (التهاب پرده میان کبد و قلب) و کاهش قند خون استفاده می‌شود.

 

سویق گندم
مهمترین نوع سویق که در طب اسلامی و روایاتی که از امامان آمده است، به خوردن آن توصیه شده، سویق گندم است. سویق گندم باعث تقویت عمومی بدن، تقویت کودکان درحال رشد و افزایش نیروی جنسی می‌شود. همچنین خوردن آن برای مادران باردار و شیرده مفید است و از ناهنجاری‌های مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند. مصرف سویق گندم برای رفع ضعف و لاغری مفید است و باعث چاقی می‌شود.

 

سویق برنج
درمان اسهال، تقویت بنیه، سلامت دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ و درمان لاغری از خواص سویق برنج است.

 

سویق عدس
خواص سویق عدس شامل پیشگیری و درمان کم خونی، درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی، تقویت معده و کاهش صفرا می‌شود.

 

سویق نخود
مصرف سویق نخود نیز باعث تقویت عمومی بدن و تقویت نیروی جنسی می‌شود و به رفع ضعف کمد و تسکین درد‌های استخوان کمک می‌کند.

 

سویق ماش
کمک به کودکان در حال رشد ، تقویت قوای جسمانی و از مهمترین خواص سویق ماش است.

 

سویق میوه سیب
این نوع سویق برطرف کننده خون دماغ، درمان نیش مار و عقرب و دفع کننده انواع سموم از بدن مانند مواد مخدر است و به کاهش تب کمک می‌کند. از سویق سیب در طب اسلامی برای برطرف کردن مسمومیت دارویی استفاده می‌شود.

 

سویق سنجد
سویق سنجد بسیار مقوی است و بهترین غذا برای رژیم غذایی دوران شیردهی است و باعث مهار طبع، تقویت نیروی بدن و سیستم ایمنی می‌شود.

برچسب‌ها: