خواص و فواید زیاد سنجد

مجموعه : تغذیه مناسب
خواص و فواید زیاد سنجد

فواید بی نظیر سنجد که شما از آن بی خبر هستید

 

شاید شما هم تا به حال نمی دانستید سنجد چه خواص بی نظیر و فوق العاده ای دارد.

 

سنجد از جمله مواد خوراکی است که با فرهنگ ایرانی ما آمیخته شده است، این میوه یکی از سین های سفره هفت سین به حساب می آید و قرار گرفتن این میوه در این لیست نشان از ارزش بالا و همچنین فواید زیاد این میوه است. از جمله خواص سنجد می توان به مقابله با پوکی استخوان، از بین بردن سموم بدن و … اشاره کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

 

خواص بی نظیر سنجد را بشناسید

حیدر کوثری پژوهشگر طب سنتی  با اشاره به اینکه سنجد یک میوه خشک است، گفت: سنجد بهتر است به عنوان تنقلات و میان وعده غذایی مصرف شود.

 

وی اظهار داشت: مصرف این میوه باعث بهبود بیماری هایی مانند اسهال، دستگاه گوارش، قلبی و عروقی، موخوره، پوکی استخوان، سردرد، تب بر و خونریزی می شود.

 

کوثری با بیان اینکه مصرف سنجد باعث افزایش ویتامبن C و K در بدن می شود، تاکید کرد: مصرف ۴۰ دانه سنجد به همراه یک لیوان شیر برای رفع سکسکه مفید است.

 

وی تصریح کرد: مصرف این میوه برای اطفال مشکلی ندارد و به دلیل افزایش حرارت مزاج اطفال، مصرف این میوه برای آنان مفید و موافق مزاج آنان است.

 

این پژوهشگر طب سنتی به خواص برگ و پوست درخت سنجد اشاره کرد و افزود: از ریشه وگل درخت سنجد برای ساخت عطر، بهبود زخم و خونریزی استفاده می شود.

 

یه گفته کوثری، جوشاندن برگ درخت این میوه همراه با روغن زیتون باعث درمان ورم و التهاب مفاصل، اسهال کودکان و بیماری آرتروز مفید است.

 

وی یادـور شد: افراد دارای یبوست باید از مصرف سنجد خود داری کنند و از پودر هسته سنجد می توان برای درمان التهابات حاد و مزمن استفاده کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران