خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

رهبران مشهور و قدرتمند جهان چه خودروهایی را دوست دارند؟

 

بسیاری از رهبران بزرگ جهان خودروهای مورد نظر خود برای حمل و نقل را بر اساس معیارهای خاصی انتخاب می کنند.

 

بنز برای رهبران دولت‌ها در خطوط تولید استانداردهای بالا و ویژه‌ای دارد و به همین دلیل  بیشتر رهبران جهان این استانداردها را ترجیح می‌دهند. اما برای بسیاری از کشورها خودروهای داخلی ارجحیت بیشتری دارد.

 

با این وجود بسیاری از این خودروها نمادهای بصری زیادی را از کشورهای سازنده و مصرف کننده به جهان ارسال می کنند. این خودروها برای حمل قدرتمندترین زنان و مردان جهان ساخته شده‌اند و بدون ارائه کلامی سفیر کشورهایشان معرفی می‌شوند. از شیک‌ترین تا عجیب ترین‌ها در این فهرست دیده می‌شوند.

 

مرسدس بنز ۶۰۰، ۱۹۶۳- ۱۹۸۱

برای دهه‌های متوالی مرسدس بنز ۶۰۰ بهترین خودرو برای روسای جمهور، بود. این خودرو در مدل های سدان، لیموزین‌های کشیده و خودروهای کوچک با سقف تاشو در عقب دیده شد.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

مرسدس بنز باکلاس

 

این خودروها به موتور ۶.۳ لیتری V8، سامانه هیدرولیک پیچیده و کنترل کننده‌های بی‌صدا مجهز شدند. از طرف دیگر سامانه ضد گلوله این خودرو بسیار ویژه بودند. این خودرو که ۲ هزار و ۶۷۷ دستگاه از آن تولید شد یکی از گرانترین اتومبیل های زمان خود بود. ۷۰ دستگاه از این خودرو به صورت خاص برای سران جهان ارسال شد که یکی از قدرتمندترین آنها پاپ پل ششم در سال ۱۹۶۵ بود.

 

هونگ‌کی L5

باور کنید یا نه، هونگ‌کی L5 یک برند جدید خودرویی است. این خودرو دقیقا شبیه مدل اصلی L5 از سال ۱۹۵۸ ساخته شده است. خودرویی که انتخاب اصلی مائو بود. حزب کمونیست چین در آن سال‌ها این خودرو را برای بازدیدهای دولتی انتخاب کرد. موتور ۶ لیتری V12 این خودروی ۵ متر و ۴۸ سانتی‌متری ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

خودرو باکلاس رهبران جهان

 

لانچیا ثسیس ۲۰۰۲- ۲۰۰۹

لانچیا برای به دست آوردن اعتبار متزلزلش مدل ثسیس را تولید  و تا چند سال پس از آن موفق عمل کرد. این سدان سایز متوسط با ظاهر آوانگارد و فضای لوکس داخلی خیلی زود به مرکز توجهات تبدیل شد.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

خودرو باکلاس رهبران جهان

 

دولت ایتالیا تعداد زیادی از این خودرو را در طراحی و مدل‌های مختلف خریداری کرد. برای سال ها ثسیس یکی از منحصر به فردترین خودروهای دولتی جهان به شمار می‌آمد.

 

زیل ۴۱۰۴۷

لیموزین زیل نگاهی نادر به توانمندی دولت اتحاد جهاهیر شوروی بود. در طول سال ها، دولت شوروی ارتقاءهای کمی را روی این خودرو انجام داد.

 

در نهایت مدل ۴۱۰۴۷ کمی به روزتر از مدل های ۱۹۵۰ این خودرو بود. این خودرو بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۲ بدون تغییر آنچنانی و در شمار زیاد ساخته شد.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

 

لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۰ کره شمالی

نگاهی اجمالی به مراسم تشییع جنازه کیم جانگ دوم در سال ۲۰۱۱ در فضای بسته و مرموز کره شمالی، جامعه غربی را با یک مدل لینکلن قدیمی بهت زده کرد. چگونگی ساخت این خودرو در کره شمالی تعجب برانگیز بود اما تصور می شود این خودرو در دهه ۱۹۷۰ توسط یک نمایندگی ژاپنی به این کشور قاچاق شده است.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

 

تویوتا سنتری

تویوتا خودروی عجیبی است. معمولا ارتقاءهای زیادی روی آن صورت نمی‌گیرد و مدل سنتری در سال ۱۹۹۷ دچار تغییرات مکانیکی شده و موتور قدرتمندتری به ساختار آن اضافه شده است. این خودرو در رویدادهای رسمی توسط نخست‌وزیر، اعضای بلندمرتبه دولت، اعضای خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

خودرو تویوتا

 

لیموزین کانتینتال لینکلن ۱۹۶۱

این خودرو پیشتر با ترور کندی در آمریکا شناخته شد اما پیش از آن نماد مدرنیته آمریکا بود. کندی از فورد خواسته بود تا خودرویی برای ریاست جمهوری کاخ سفید طراحی کند تا از شر خودروهای مدل ۱۹۴۰ این کاخ خلاص شود. نتیجه آن لینکلن کانتینتال بود که در سال ۱۹۶۱ به کاخ سفید فرستاده شد. پس از مرگ کندی خودرو بازسازی شد و تا سال ۱۹۷۷ خدمت کرد. در حال حاضر این خودرو در موزه هنری فورد در دیربورن میشیگان قرار دارد.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

عکس ماشین های لوکس رهبران جهان

 

رولز رویس فانتوم IV

این خودرو در اسپانیا و انگلستان به عنوان خودروی رسمی مقامات دولتی استفاده می‌شود و هر کسی توان خرید آن را ندارد. تنها ۱۸ دستگاه از این خودرو ساخته شده و رولزرویس آن را مخصوص سران دولت‌ها طراحی کرده است.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس

 

کادیلاک یک ۲۰۰۹

لیموزین رئیس جمهوری آمریکا در قالب یک سدان لوکس که روی پلت‌فرم پیک آپ ساخته شده است. کاملا ضد زره است و در مقابل حملات راکتی مقاومت می‌کند. احتمالا امن‌ترین خودروی مدرن جهان است. مدل‌های ارتقاء یافته این خودرو در سال ۲۰۱۷ جایگزین قدیمی‌ها می‌شوند.

خودروهای شیک و باکلاس رهبران جهان + عکس