خودروی پیشرفته و تمام الکتریکی مرسدس بنز

خودروی پیشرفته و تمام الکتریکی مرسدس بنز

معرفی خودروی مجهز و الکتریکی کمپانی مرسدس بنز

 

مرسدس بنز که یکی از مشهورترین برندهای خودرو می باشد اکنون از خودروی مجهز و تمام الکتریکی خود رونمایی کرده است.

 

کارخانهٔ کنونی مرسدس بنز در شهر برمن آلمان، به‌زودی محلی برای تولید خودروهای تمام الکتریکی مرسدس خواهد شد.

 

شهر برمن آلمان خانهٔ خودروهای تمام الکتریکی آیندهٔ مرسدس بنز خواهد بود. شروع کار این پروژه با ساخت نسخهٔ تولیدی طرح مفهومي تمام الکتریکی EQ خواهد بود؛ اما این SUV الکتریکی تنها محصول تمام برقی مرسدس نخواهد بود چراکه این شرکت قصد دارد در آینده طیف وسیعی از این خودروها را به تولید برساند. حتی سازندهٔ آلمانی در نظر دارد برای محصولات تمام الکتریکی خود برندی مجزا تأسیس کند. اولین محصول این برند جدید تا پایان دههٔ جاری معرفی خواهد شد؛ اما به دنبال افزایش تعداد خودروهای الکتریکی، مرسدس بنز طرح عرضهٔ 10 مدل خودروی تمام برقی را تا سال 2025 در دست اجرا دارد که در کارخانه‌های مختلف این شرکت در سراسر جهان به تولید خواهند رسید.

خودروی پیشرفته و تمام الکتریکی مرسدس بنز

خودروی مرسدس بنز

 

مرسدس بنز قصد دارد با اختصاص کارخانهٔ برمن به تولید محصولات تمام الکتریکی، هزینه‌های تولید آن‌ها را کاهش دهد. همچنین استراتژی شرکت‌های بزرگی چون مرسدس بنز برای محصولات آیندهٔ خود بر ویژگی‌هایی چون اتصال، اشتراک‌گذاری و الکتریکی تمرکز دارد. مدیرعامل مرسدس «دیتر زیتچه» گفته است که خودروهای برقی تا سال 2015 حدود 15 تا 25 درصد از کل فروش شرکت را به خود اختصاص خواهند داشت. بدین ترتیب مرسدس بنز از هم‌اکنون در حال گام برداشتن در این مسیر است و برای رسیدن به این هدف قصد گسترش بازار خودروهای تمام الکتریکی را در کشورهایی مانند چین دارد.

خودروی پیشرفته و تمام الکتریکی مرسدس بنز

عکس ماشین الکتریکی مرسدس بنز

 

کارخانهٔ برمن مرسدس بنز در حال حاضر به تولید محصولاتی با موتورهای درون‌سوز و همین‌طور نمونه‌های پلاگین‌هیبریدی کلاس‌های C و GLC مشغول است؛ اما در کنار خودروی تمام الکتریکی EQ، مرسدس بنز نسخهٔ هیدروژنی پیل سوختی GLC را هم خواهد ساخت.

خودروی پیشرفته و تمام الکتریکی مرسدس بنز

ماشین جدید مرسدس بنز

 

این خودرو در سال 2017 معرفی می‌گردد. در سوی دیگر باطری‌های مدل EQ هم از نوع لیتیوم‌یون خواهد بود اما این باطری‌ها نمونه‌های جدید هوشمندی خواهند بود که در آلمان توسط شرکت اقماری «Daimler subsidiary Accumotive» ساخته می‌شوند. تولید این باطری‌های جدید در سال 2018 آغاز خواهد شد.