خوراکی های مفید و سالم در دوران بارداری

خوراکی های مفید و سالم در دوران بارداری

خوراکی های مفید در دوران بارداری 

 

به علت حساسیت در دوران بارداری و تاثر دو چندان غذا بر رشد کودک و مادر باید با دقت بیشتری نسبت به غذا مادر باردار دارد   یکی از مواردی که بسیاری از خانمها را پس از زایمان آزار می دهد، ترک خوردن پوست شکم است. اما در این مطلب برای شما راه کاری داریم تا با تغذیه درست در دوران بارداری زیبایی پوست شکمتان را حفظ کنید.با ما همراه باشید با سایت تکناز 

 

یک پژوهشگر طب سنتی، گفت: زنان در دوران بارداری به طور منظم و بر اساس اشتهای خود غذا بخورند، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های تازه که حاوی اسید فولیک است، برای زنان باردار بسیار مفید است.

 

به گفته وی موادغذایی دارای کافئین در دوران بارداری بسیار محدود شود. کم کاری خفیف تیروئید در دوران بارداری به کاهش معنی دار هوش در کودکان می‌انجامد، همچنین در دوران بارداری چون افزایش نیاز مادر به آهن بیشتر می‌شود و به تنهایی از طریق غذا تامین نمی‌شود، بنابراین مصرف جو دوسر یا جو یولاف به صورت فرنی یا حریره بادام به تامین آهن کمک می‌کند.

 

زنان بارداری که در طول دوران بارداری شلغم پخته زیاد بخورند، فرزندشان بهتر و زودتر رشد می‌کند و زود تر راه می‌افتد و زودتر هم حرف می‌زند و در مقابل امراض مختلف مقاوم‌تر است.

اگر زنان باردار روزانه یک عدد گردو بخورند، پس از زایمان پوست شکمشان زیبایی خود را حفظ می‌کند، همچنین برای افزایش زیبایی بچه خوردن هلو بسیار مفید است.

 

مصرف ماهی‌های دریایی همراه با ادویه و سیر به افزایش هوش بچه کمک می‌کند، البته در تعادل مصرف شود. برای کاهش تهوع در بارداری خوردن نان سبوس دار قبل از خارج شدن از رختخواب بسیار کمک کننده است.

 

خوردن صبحانه سبک شامل نان سبوس دار به همراه عسل یا غلات پخته بسیار به زن باردار کمک می‌کند و پیاده روی منظم به رفع یبوست زنان باردار بسیار کمک می‌کند.