دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

یکی از کشورهای همسایه که همواره مورد توجه هموطنان مان بوده کشور امارات و شهر دبی است، دبی به خاطر وجود مراکز خرید فراوان، آسمان خراش های متعدد، جاذبه های گردشگری شهری و البته هتل ها و رستوران های لوکس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در  خاورمیانه به شمار می رود. تور دبی یکی از مهمترین و محبوبترین تورهای خارجی در میان ایرانیان به شمار می رود، در این مقاله شما را با برخی از جاذبه های گردشگری این شهر آشنا می کنیم.

 

میدان اسبدوانی

دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

اسب سواری در دبی

از سال 1981 اسب دوانی در دبی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس باب شد و چیزی حدود ده سال بعد کلوپ اسبدوانی در نادالشبا فعالیت های خود را به طور رسمی شروع کرد، در حدود شش سال پیش میدان اسبدوانی دبی به نام Meydan با مسابقات جهانی اسبدوانی فعالیت خود را شروع کرد، این کلوپ یکی از بزرگترین کولپ های اسب دوانی در دنیا می باشد که با ظرفیتی شصت هزار نفری در شمار جاذبه های گردشگری دبی قرار دارد.

پارک ساحلی ممزر

دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

پارک ساحلی ممزر دبی

اگر میخواهید در حین سفر یک پیک نیک خوب را با خانواده ی خود تجربه کنید و یا این که به ورزش های آبی و شنا مشغول شوید پارک ممرز می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این پارک بزرگ با مساحتی برابر با صدو شصت هکتار اماکاناتی بسیاری چون؛ محل بازی کودکان، فضای سبز برای استراحت، رستوران، قطار، گلاژ دریا، استخر، جت اسکی و… را شامل می شود، این پارک همچنین قسمتی ویژه دارد که در پنج کیلومتری بندرگاه همریه واقع شده است، ورودی پارک برای هر نفر پنج درهم است.

پالم دیره

دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

پالم دیره

پالم دیره که در میان جزایر مصنوعی ساخته شده در دبی بزرگترین و وسیع ترین آن به شمار می رود، ، این پروژه از یازده سال پیش آغاز شد و سال پیش ساخت آن به طور کامل به اتمام رسید، جزیره پالم از لحاظ جغرافیایی مکمل مرکز دبی است. این جزیره با مساحتی برابر با هشتاد کیلومتر مربع برای فضای مسکونی، فروشگاه، اسکله و بندرگاه را به خود اختصاص داده است به طوری که بخش مسکونی بر روی ساقه ها و بخش غیرمسکونی روی تنه اصلی بنا نهاده شده است.

مسجد جمیرا

دبی؛ بزرگترین مرکز توریستی خاورمیانه

مسجد جمیرا دبی

این مسجد از زیباترین و معروفترین مساجد شهر دبی به شمار می رود، این مسجد گنبدی زیبا به ارتفاع شانزده متر و دو مناره به بلندای چهل متر و یک منبر زیبا و مجلل دارد که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است، تصویر این مسجد بر روی بخری از اسکناس های دبی چاپ شده است، در نماسازی این مسجد از سنگهای بسیار ممتاز به رنگ کرمی مایل به صورتی به کار گرفته شده است که زیبایی آن را دو چندان کرده، شب های این مسجد حال وهوایی دیگر دارد و چراغانی و نورپردازی آن غیر قابل وصف است.

 

سفر به دبی

از لحاظ شرایط آب و هوایی باید گفت که هیچ شهری به اندازه دبی از ثبات آب وهوایی برخوردار نیست، آب و هوا در دبی همیشه یکجور است  و کاملا قابل پیش بینی می باشد، اما اگر قصد سفر به دبی  را دارید بهتر است یک نگاهی به تقویم میلادی بیندازید، هتل های دبی در طول کریسمس و تعطیلات سال نو و فصل های گردشگری گران ترین حالت خود را دارند و سفر تا حدودی پر خرج خواهد بود، اما با این وجود شما می توانید با پیدا کردن یک آژانس مسافرتی مطمئن و باتجربه مثل آژانس مسافرتی کاروانیک با خیال آسوده به دبی سفر کنید و دیگر به فکر بالا و پایین شدن هزینه ها نباشید