دخترانی که برای منفجر شدن ربوده شدن +عکس

مجموعه : مجله خبری
دخترانی که برای منفجر شدن ربوده شدن +عکس

یک روزنامه نیجریه ای در گزارشی تکان دهنده به نقل از منابع آگاه نوشت گروه بوکوحرام دختران نوجوانی را که ربوده برای انجام عملیات‌های انتحاری به خدمت می گیرد. بر اساس گزارشی که  یکشنبه در آبوجا، پایتخت نیجریه درباره سرنوشت دختران ربوده شده در آوریل گذشته به دست گروه بوکوحرام از داخل مدرسه ای در ایالت بورنو منتشر شده ، آدم رباها برای شتستشوی مغزی این دختران نوجوان و بکارگیری آنها در عملیات های انتحاری تلاش می کنند.

دخترانی که برای منفجر شدن ربوده شدن +عکس

بر اساس این گزرش که روزنامه ساندی فانگارد نیجریه آن را منتشر کرده است چندین عملیات انتحاری طی روزهای گذشته در شهر کانو توسط زنان انتحاری صورت گرفته و این می تواند با تلاش بوکوحرام برای به خدمت گرفتن دختران نوجوان در اجرای عملیات های انتحاری در ارتباط باشد. این گزارش افزود: با وجود اینکه تغییر باورهای دختران نوجوان و دعوت از آنها برای انجام حملات انتحاری مشکل است اما دخالت برخی از آنها در عملیات های انتحاری اخیر در نیجریه بعید نیست و این در حالی است که دولت هم فرصت ها برای آزادی این دختران نوجوان را از طریق مذاکرات یا راه های دیگر هدر می‌دهد.

دخترانی که برای منفجر شدن ربوده شدن +عکس

افراد مسلح عضو گروه شورشی بوکوحرام حدود 300 دختر نوجوان را از داخل خوابگاه مدرسه ای در شهر چیبوک در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه ربوده است و با وجود اینکه ده ها تن از این دختران موفق به فرار از چنگ آدم رباها شدند اما هنوز حدود دویست و بیست تن آنها اسیر هستند. یک عامل انتحاری چهارشنبه گذشته دانشجویان دانشکده فنی در کانو دومین شهر بزرگ نیجریه را پس از بازگشت از تعطیلات عید فطر هدف گرفت.

شاهدان گفتند یک عامل زن انتحاری با نفوذ بین دانشجویانی که مقابل تابلو اعلانات دانشکده تجمع کرده بودند انفجاری بزرگی را رقم زد و دستکم 6 نفر را کشت. یک مقام نیجریه‌ای گفت این چهارمین بار ظرف یک هفته بود که یک زن به عملیات انتحاری مبادرت ورزید.

 

منبع : pardad.ir