درباره پمپ های تخلیه بشکه چقدر اطلاعات دارید ؟

مجموعه : دانش و فناوری
درباره پمپ های تخلیه بشکه چقدر اطلاعات دارید ؟

به گزارش تکنازو براساس اعلام فروشگاه درویش ، تخلیه ی بشکه در بسیاری از  صنایع مرتبط به سیالات متفاوت اعم از سیالات شیمیایی و مواد غذایی میباشد که در بسیاری از صنایع این عمل اهمیت بالایی نیز دارد هم از جهت آسیب ندیدن سیال و هم از نظر سریع انجام شدن عمل . 

 

به همین دلیل است که در بسیاری از صنایع از پمپ تخلیه بشکه استفاده میشود ، این مدل از پمپ ها ساختمان ساختاری راحتی داشته و برای تخلیه ی انواع سیالات نیز قابل استفاده میباشد مانند تخلیه مواد اسیدی ، مواد باز و حتی مواد نفتی . 

 

این دستگاه ها مزیت های زیادی دارند ، یکی از این مزایا وزن کم و قابلیت حمل و جا به جایی انها میباشد ، به همین دلیل در صنایعی که ممکن عمل حمل و نقل انجام شود نیز به راحتی مورد استفاده قرار میگیرد . 

 

قبل از ساخت این مدل از پمپها ، از پمپ بشکه دستی استفاده می شده است که این دستگاه به نوعی به روز شده ی همان دستگاه میباشد و به دلیل همین به روز بودنش دارای مزیت های مختلفی نسبت به نوع قدیمی نیز باشد .

 

پمپ بشکه کش ، از خانواده ی پمپ های سانتریفیوژ میباشد که عملکرد همانند همان پمپها دارد و در مدل های مختلفی همچون بادی و برقی تولید شده و به بازار عرضه میشود . 

 

این پمپ ها در دو مدل کلی تک فاز و سه فاز نیز یافته میشود که افراد این مدل را باید با توجه به نوع سیال و شرایط محیطی انتخاب نمایند . 

 

همانطور که گفته شده این نوع از پمپ ها قابل حمل بوده پس ابعاد بسیاری بزرگ ندارد و در ابعاد 700 و 1000 ، 1200 و 1500 میلی متری ساخته شده میشود

 

این پمپ دارای چند بخش اصلی میباشد : 

لوله مکش

شافت

کوپلینگ

ورودی و خروجی

بیرینگ

نشیمنگاه بیرینگ

 

در بسیاری از صنایع پمپاژ برخی سیالات مشکلات زیادی را به وجود آورده و خیلی اوقات برای ای کارهای افراد مجبور به تهیه دستگاه های بزرگ و پر هزینه میشوند که بازهم مشکلاتی همچون سخت بودن حمل و احتمال آسیب به نیروی انسانی در مشاغل مرتبط به سیالات شیمیایی ، پیش می آید . 

 

ولی پمپ تخلیه بشکه با اینکه هم وزن کمی دارد بلکه با انتخاب درست نوع و از آن حتی میتوان برای پمپاژ سیالات شیمیایی استفاده کرد . 

 

نوع و سری پمپ بشکه کش را افراد باید با توجه به نوع سیال مورد استفاده ی خود ، انتخاب نمایند . 

 

به طور کلی این نوع از پمپ ها از مواد اولیه ای همچون استنلس استیل ، آلومینیوم ، پلی پروپیلن و کاینار نیز استفاده شده که هرکدام از آنها با توجه به مقاومتشان در صنایع خاصی مورد استفاده قرار میگیرد . 

 

به صورت کلی از این پمپ در تمامی صنایع اعم از صنعت بهداشت و غذا ، روغن و مواد نفتی ( مانند روغن هیدرولیک و یا در پمپ بنزین ها و گازوئیل ) ، رنگ سازی و رزین ( مواد رنگ و رزین و تینر ) ، پمپاژ سیالات با ویسکوزیته بالا ( مانند عسل ، رب ، سیس و گلیسرین و .. ) و مواد اسیدی و باز مورد استفاده قرار میگیرد . 

 

مزیت های پمپ تخلیه بشکه : 

امکان جا به جایی

قیمت نسبتا مناسب

تنوع در مواد اولیه

توانایی کار با الکتروموتور

بهره وری و آب دهی بالا دستگاه

سرعت بالا

شرایط نگهداری و تعمیر آسان و با هزینه کم

توانایی استفاده برای تخلیه سیالات حساس همچون سیالات اسیدی و قابل اشتعال

 

این دستگاه مانند تمام دستگاه های صنعتی دارای شرایط خاص نگهداری و تعمیر میباشد در همه شرایطی باید حفظ شود ، این شرایط برای پمپ ها بسیار مهمتر میباشد زیرا در برخی فعالیت ها پمپ ها در زمان طولانی باید به طور مداوم کار کرده و در صورتی بهره وری آن کی نمیشود که شرایط تعمیر و نگهداری رعایت شود .

 

در برخی از مدل ها نیز امکان خشک کردن نیز وجود نمیباشد به همین دلیل مهم است که قبل از خرید این سوال را فروشنده بپرسید که قابلیت خشک کردن را دارد ؟

برخی از قسمت های دستگاه مانند سیل مکانیکی و پروانه اهمیت بسیار زیادی داشته و به همین دلیل بسیار مهم است که به صورت منظم و دوره ای از سلامت آنها اطمینان حاصل نمایید و در صورت کمترین آسیب به این قطعات باید هرچه زودتر این قطعه تعویض شود تا آسیب بیشتر به دستگاه و حتی سیال وارد نشود .  

 

شرط عملکرد درست این دستگاه برای فعالیت و صنایع مختلف انتخاب درست مدل و سری میباشد که به همین دلیل بهتر است که افرادی که اطلاعات کافی ندارند قبل از خرید با افراد اطلاع و حرفه ای صحبت کرده و پس از دریافت مشاوره به انتخاب دستگاه مورد نظر بپردازند .

 

در زمان انتخاب و یا مشاوره گرفتن از افراد متخصص بهتر است نکاتی همچون غلظت سیال ، فضای موجود در محیط کار ، خاصیت شیمیایی مواد و عمق بشکه را باید در نظر گرفت تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید . 

برگرفته شده از سایت مونوپمپ درویش