درمان بیماری ها با مواد طبیعی (درمان بیماری با تغذیه مناسب)

مجموعه : تغذیه مناسب
درمان بیماری ها با مواد طبیعی (درمان بیماری با تغذیه مناسب)

درمان بیماری ها با مواد طبیعی

مواد گیاهی و طبیعی وجود دارند که درمان بسیاری از بیماری ها می باشند و همچنین عوارض داروهای شیمیایی را نیز به دنبال ندارند. در این مطلب می خواهیم به خواص زعفران ، نشاسته و میوه کاکتوس اشاره کنیم و شما را با معجزه های طبیعت آشنا کنیم.

 

زعفران

خواص زعفران بسیار زیاد می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

اغلب مردم تصور می‌کنند که ادویه‌ها تنها نقش طعم‌دهنده دارند و از تراکم بالای مواد مغذی مانند ویتامین ث در آنها اطلاعی ندارند. اسید اسکوربیک برای سلامت انسان ضروری بوده و به تحریک شدن سیستم ایمنی بدن کمک کرده و در نتیجه تولید گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد. گلبول‌های سفید اولین خط دفاعی بدن در مقابل بیماری‌ها بوده و همچنین برای تولید کلاژن نیز ضروری‌اند. کلاژن برای تولید سلولی در بدن ضروری بوده و در بهبود زخم، رشد عضلات، ترمیم رگ‌های خونی و تولید یافت نقش دارد.

 

مشکلات گردش خون

زعفران می‌تواند همانند یک انرژی‌زا عمل کرده و سوخت‌وساز بدن را از طریق بهبود گردش خون افزایش دهد. تراکم بالای آهن در زعفران باعث افزایش RBC می‌شود که به تحریک گردش خون و رسیدن اکسیژن به سیستم‌های بدن و اندام‌ها کمک می‌کند. این خاصیت باعث بهبود کارایی و عملکرد بافت‌ها و سیستم‌های بدن شده و فعالیت سوخت‌وسازی سالم‌تر را تضمین کرده و از بروز علائم کم‌خونی پیشگیری می‌کند.

 

بهبود فشارخون و سلامت قلب

یکی از اهداف اصلی سلامت در دنیای امروزی، بهبود سلامت قلب است. یکی از روش‌های ساده برای دستیابی به این هدف افزایش مصرف پتاسیم است. پتاسیم همانند یک گشادکنندۀ رگ‌های خونی عمل کرده و استرس و فشار موجود در عروق خونی و شریان‌ها را کاهش می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود تا فشار خون کاهش پیدا کرده فشار موجود بر سیستم قلبی – عروقی کمتر شود. خلاصۀ کلام اینکه زعفران می‌تواند در پیشگیری از بروز مشکلاتی نظیر تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته مغزی مفید باشد.

 

مدیریت دیابت

بالا بودن سطح منگنز می‌تواند به بدن در بهینه‌سازی سطوح قند خون کمک کند. در دنیای امروزی ما، دیابت یکی از خطرناکترین و شایع‌ترین بیماری‌ها است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان درگیر خود کرده است. با تنظیم کردن قند خون، انسولین و سطوح گلوکز می‌توانید به طور موثری از بروز دیابت نوع ۲ پیشگیری کرده و یا حتی اگر به دیابت مبتلا هستید، علائم آن را کنترل کنید.

 

نشاسته

نشاسته هم دارای خواص بی شماری است:

به نشاسته کشک گندم نیز می‌گویند.

مغذی و کمی قابض است.

سرمه‌ی آن با شیر زنان و یا سفیده‌ی تخم‌مرغ مسکن حرارت چشم و آبریزش آن است.

نرم‌کننده‌ی سینه و ضد خفقان می‌باشد.

نشاسته گلو را نرم می‌کند، سرفه و درد سینه را تسکین می‌دهد

خوردن پخته‌ی آن با نبات و روغن بادام نیم گرم مانع خونریزی سینه است.

نشاسته گلو را نرم می‌کند، سرفه و درد سینه را تسکین می‌دهد.

تنقیه‌ی آن جهت زخم معده و ضماد آن با سرکه جهت رفع خناق و ورم‌های گرم مخصوصا ورم‌های لثه مفید است.

مالیدن آن با زعفران روی محل نیش حشرات سمی نافع است.

مواد مغذی آن کم بوده، خوردن آن شهوت را کم می‌کند و دیرهضم می‌باشد.

 

میوه کاکتوس

میوه‌ کاکتوس نوپال برای تسکین درد

 

میوه‌ کاکتوس نوپال برای تسکین دردهای دستگاه گوارش مفید است و از ابتلا به زخم معده پیشگیری می‌کند. این میوه برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات و درمان سریع زخم‌های پوستی استفاده می‌شود.

 

در مناطقی که این میوه کشت می‌شود مردم از عصاره‌ی آن برای درمان التهاب رگ‌های خونی و پاکسازی کولون استفاده می‌کنند.

 

میوه‌ کاکتوس نوپال برای کاهش میزان کلسترول

این میوه همچنین قادر است که میزان کلسترول توتال و کلسترول بد خون را کاهش و میزان کلسترول خوب خون را افزایش دهد. با این حال محققان همچنان در مورد اثرات این میوه در حال پژوهش و بررسی هستند.

در کشور هند از این میوه برای درمان آسم نیز استفاده می‌شود.

 

میوه‌ کاکتوس نوپال برای پوست

مکزیکی‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب از این میوه به عنوان کرم استفاده می‌کنند. از این گذشته برای کاهش ترک‌های پوستی و چین و چروک نیز به سراغ این میوه می‌روند. به خاطر اینکه کاکتوس نوپال التیام‌بخش است و خواص ضدپیری دارد. روغن این میوه یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها، تقویت کنده‌ها و نرم‌کننده‌های پوست محسوب می‌شود.

 

از میوه‌ کاکتوس نوپال برای ارتقای سلامت قلب و کبد نیز استفاده می‌شود. این میوه در ترکیب کپسول‌های ضداشتها نیز استفاده می‌شود. این میوه به صورت پودر و یا قرص ارائه شده است.

 

میوه‌ کاکتوس نوپال لاغر کننده‌ طبیعی

برخی از کارخانجات تولیدکننده‌ی قرص‌های لاغری از این میوه در ترکیبات محصولات خود استفاده می‌کنند به خاطر اینکه این میوه باعث کاهش اشتها شده و به لاغری کمک می‌کند.

 

باید بدانید که عصاره یا میوه‌ی خشک‌شده آب را به خود گرفته و چندین برابر حجیم می‌شود. به همین دلیل احساس سیری طولانی ایجاد می‌کند و برای افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند مناسب است.