دستگاهی هوشمند برای شناسایی رنگ و فونت (عکس)

مجموعه : دانش و فناوری
دستگاهی هوشمند برای شناسایی رنگ و فونت (عکس)

عکس دستگاهی هوشمند و زیبا برای شناسایی رنگ و فونت ها

 

معمولا یکی از مشکلات رایج دوستداران رنگ و فونت این است که عاشق یک رنگ یا فونت در دنیای واقعی می شوند اما هیچ راهی برای شناسایی آن ندارند. خوشبختانه طراح «فیونا اولری» یک راه برای فهرست کردن رنگ ها و فونت هایی که در دنیای واقعی می بینید پیدا کرده است. او دستگاه اسپکتور دستی را ساخته که تنها با یک کلیک می تواند رنگ و فونت مورد نظرتان را شناسایی کند.

 

دستگاهی هوشمند برای شناسایی رنگ و فونت (عکس)

دستگاه هوشمند

 

اسپکتور وقتی به وجود آمد که اولری از پروژه های چاپ بر روی کامپیوتر خود ناامید شده بود و آن چیزی که روی صفحه نمایش می دید با چاپ نهایی یکی نبود. تصوری که از مقیاس تایپوگرافی و رنگ داشت با آن چه که در نهایت می دید تفاوت زیادی داشت. از همین جا بود که این ایده به ذهنش رسید.

 

دستگاه اولری هنوز در مراحل اولیه است اما تکنولوژی آن امیدوار کننده است. این دستگاه یک دوربین دارد که از نمونه ها عکس می گیرد و سپس یک الگوریتم آن را به اطلاعات قابل استفاده ترجمه می کند. مثل ارزش های RGB/CYMK رنگ ها. در مورد فونت سنسور می تواند به دقت نام، اندازه، فاصله، برجستگی و حتی جایی که می توانید آن را خریداری کنید را مشخص کند. در نسخه فعلی دستگاه محدودیت اندازه دارد و فقط می تواند فونت هایی در اندازه 48 یا کمتر را تشخیص دهد.

دستگاهی هوشمند برای شناسایی رنگ و فونت (عکس)

دستگاه فونت